|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg er så heldig (i mine øyne da) at jeg skal på ESA (European Space Agency) Teacher Workshop nå i sommer. Det er andre gang jeg har kommet med, og er pittelitt kjent i området. Jeg skal dra tre dager før selve workshoppen, og tenkte jeg skulle bruke en av dagene til en utfukt ett eller annet sted. Jeg skal bo i Noordwijk aan zee. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Skal du igjen?! Sist redigert av m^2 : 04-06-14 kl 20:30. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg håper du skulle svare her m^2! Jeg gleder meg så utrolig til å dra igjen. Det er noe av det mest spennende jeg har gjort jobbmessig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Siden du skriver at du har vaert der för, regner jeg med at du har sett Amsterdam som definitivt er bedre aa dra til enn andre byer hvis man er turist - synes jeg i alle fall. Nederland er jo saa lite at du kan dra til ganske mange forskjellige byer fra Noordwijk an see. Jeg ser at du har faatt tips om Leiden. Personlig synes jeg Den Haag er mye mer spennende aa dra til, saerlig hvis du rusler i Noordeinde og Denneweg inkl. sidegater i stedet for de typiske sentrumsgatene. Der er det koselige smaa butikker, gallerier, antikviteter og kafeer, kanskje kan du ogsaa kombinere dette med en tur til stranden ved Scheweningen. Delft er ogsaa en söt by, men jeg foretrekker Den Haag. Zaanse Schanz var veldig turistaktig synes jeg - omtrent som aa dra til folkemuseet paa Bygdöy (bare nederlandsk). Jeg synes RL er bedre enn saanne museumssteder, men det spörs jo hva du liker. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Er det lett å komme seg rundt m^2? Med buss og tog og sånt? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg har vært i Amsterdam et par ganger, og det er fint nok det. Men jeg tenkte jeg skulle få med meg litt annet av landet denne gangen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Musk
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)
Tog er kjempelett. Busser synes jeg alltid mer mer komplext aa finne ut av. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Musk
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)http://www.ns.nl/en/travellers/home Link til togene |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Musk
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Togene gaar til og fra Hillegom ser jeg, og det er jo ikke langt fra Nordwijk. Du kan sikkert ta en buss mellom de to. 17 minutters kjöretid iflg. google maps. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Musk
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Fra Hillegom til Den Haag Centraal er det 25 minutter aa kjöre tog, ser jeg. Ett togbytte, men du faar opp nummeret paa ankomstperrong og avgangsperrong naar du bestiller, og det er kjempegodt skiltet paa saanne stasjoner. 6,30 euro en vei ser jeg, ogsaa, saa det er jo absolutt ikke dyrt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Takk for masse fine tips! Jeg får google litt og se hva som ser spennende ut. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Så spennende! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg vet vi skal bo i Noordwijk de fem dagene workshopen varer. Jeg har liksom tenkt at det er greit å bo på samme sted i forkant også, mest fordi jeg har vært der før. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg liker Delft, og har aldri likt Den Haag, men det er mulig jeg ikke har funnet de fine stedene. Leiden liker jeg også. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er noen kjent i Nederland? (Området rundt Noordwijk spesielt?)Jeg bor i Amsterdam og her er det mye fint å gjøre. Blant annet det nyrestaurerte Rijksmuseum er blitt aldeles nydelig (nachtwacht av Rembrandt henger der), spise Amsterdams beste eplekake på Winkel ved Noordemarkt. Rusle på Noordemarkt ( økologisk lørdagsmarked), westergasfabriek ( gamle gassfabrikken) er nydelig og gåavstand fra sentrum. Der kan du også spise deilig lunsj på De bakkerswinkel. |
|
|
|
![]() |
|
|