|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
A friend with benefits
|
![]() SOS - Tiss på madrassJeg ble vekket i natt av en liten kropp som kunne fortelle meg at h*n hadde tisset i sengen.
![]() |
#2 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassEr madrasstrekket til å ta av? Dette har skjedd her også. Tok av trekket og heiv det i vaskemaskina. Trekket på våre madrasser er ganske tykt så det hadde ikke trukket inn i selve madrassen. Mannen har (hadde) fastsydd trekk på sin madrass. Sprettet opp alle festene og dro av trekke på den også en gang.
03,07, 10 ![]() Sist redigert av Anita72 : 06-06-14 kl 08:58. Årsak: la til |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassVi har ikke overmadrasser (dobbeltseng med to madrasser), vi har ikke hatt behov for det, så dette er vanlig madrass.
![]() |
#5 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassVask med såpevann og legg håndklær på for å trekke det opp. Det er tørt innen du legger deg i kveld.
![]() |
![]() |
#6 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassHar du tilgang på rensemaskin? Hvis ikke er det vel å vaske med eddikvann f.eks.
![]() |
#7 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassOkai - da prøver jeg såpevann og håndklær. Håperhåperhåper det funker greit, ungen tisser 15 liter når han først tisser i sengen nemlig. Jeg er utrolig vàr på lukt, så jeg håper vi slipper å kjøpe ny madrass (selv om det hadde vært greit for min del, jeg vil ha en mykere).
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassJeg har og hatt mine runder med tisseuhell i sengen - jeg synes ikke madrassene det har vært uhell i lukter urin - selv om jeg trykker nesen hardt nedi. - Det virker liksom som om materialet i madrasser ikke tar til seg lukt på samme måte som f.eks dyner.
![]() |
#9 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassDa krysser jeg fingrene for det. Nå er madrassen skurt med grønnsåpevann og det er lagt et håndkle oppå.
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassMitt tips: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassSer at du har forsøkt annet allerede, men da har du flere råd i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassEddikvann tar lukt, ja. Ellers er det en god ide å ha overmadrass slik at man kan få vasket av og til. Det er også fint for å kunne re opp enkelt, og bare ta lakenet under overmadrassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassDet går greit noen ganger, med håndkletips og vask som beskrevet.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: SOS - Tiss på madrass
Lenge før 50 uhell hadde jeg skaffet tisselaken...
![]() |
#17 |
Vi har samsovet med babyer (i et par år med hver av dem...) og hatt "ungen har spysyke, så den får sovee her i vår seng" og ikek minst nattevandrere som kommer inn i vår seng tidvis uten art noen av oss vet det, så tisselaken på voksenseng virket som en lur investering...
![]() |
#19 |
![]() Sv: SOS - Tiss på madrassHeldekkende. Selvsagt. Da glir et i et minste ikke. SUGER gjør det dog ikke det spøtt, det er det lakenet og dyna som tar seg av. Ja, også vasker vi overnmadrassen om det liekvel går galt. Derved har madrassene overlevd uten de mange uhellene.
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Vi har hatt tynt 'tisselaken' siden 2003 på vår seng. Det tok tidligere gulp, melkelekasje, bleielekasjer, og det har tatt spy (de sover ofte ved siden av meg når de er syke), og av og til kan jo voksne 'lekke' et eller annet også, det være seg den uka eller de andre ukene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|