Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du søppelbøtte på do?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere søppelbøtte på toalettet?
Ja 214 85,60%
Nei 36 14,40%
Vi har utedo 0 0%
Dopapir 0 0%
Deltakere: 250. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-14, 18:28   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du søppelbøtte på do?

Ja på både bad og gjestetoalett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 18:40   #62
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Har både på toalettet og badet.

Gammel 13-06-14, 18:49   #63
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Er det noe bedre om det ligger på kjøkkenet og stinker etter to dager, da? Vi tømmer stort sett kjøkkenavfall hver dag, men ikke alltid. Og jeg vil heller ha dolukter på do enn der jeg skal lage mat.

Gammel 13-06-14, 18:51   #64
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æsj. Nå skal ikke jeg lese mer i denne tråden. :kvalm:

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 18:56   #65
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke fordra å kadte på andres kjøkken, jeg synes det er noe veldig privat på lik linje med at jeg ikke vifter med tampong foran kolleger på vei inn på do. Også håper jeg se som ikke har søppelkasse har i vakhodet at det da er fare for at gjesten kaster bind eller tampong i do.

Gammel 13-06-14, 18:56   #66
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi greier oss veldig fint, vil jeg si.

Vi har en liten søppelbøtte på badet, til q-tips, tanntråd etc (doruller går i papiravfallet som står i en annen etasje, men selv det greier vi ganske fint). Vi har separat toalett, og der inne har vi ikke søppelbøtte. Jeg er opplært til at bind/tamponger ikke kastes i badesøppelbøtten, og er litt forundret over at så mange her gjør det. Vår står på varmekabler og tømmes cirka en gang i uken, så det foresvever meg å være en dårlig idé.

Jeg minnes at det i ungdommen kunne føltes litt pinlig å gå på kjøkkenet og kaste innpakket bind når jeg var på besøk hos venner. Men det var fort overstått, og det måtte jo bare gjøres.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 18:56   #67
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det har vi. Og jeg har ved et par anledninger blitt litt fortvilet når jeg ikke finner søppelbøtta på andres bad.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 18:56   #68
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville for ordens skyld aldri kastet i do.

Gammel 13-06-14, 19:01   #69
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg kan ikke fordra å kadte på andres kjøkken, jeg synes det er noe veldig privat på lik linje med at jeg ikke vifter med tampong foran kolleger på vei inn på do. Også håper jeg se som ikke har søppelkasse har i vakhodet at det da er fare for at gjesten kaster bind eller tampong i do.

Tuller du?! Hva med å ta med seg veska eller noe inn på badet, og ta med seg bind eller tampong ut i den? Ja, jeg vet at ikke alle har veske. Men lomme eller noe. En kaster jo ikke sånt i do.

Gammel 13-06-14, 19:02   #70
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt! Og den tømmes ofte. Ting som man skal kaste etter å ha vært på do foretrekker jeg havner direkte i søpla fremfor å bære den inn på kjøkkenet der jeg skal lage mat. Ugh.
Vi bruker omtrent en dorull pr dag her, og det er alltid jeg som kaster den tomme rullen. Dermed har jeg også full oversikt over om det er noe som skal tømmes fra den lille pedalbøtten.

Gammel 13-06-14, 19:03   #71
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Helst ikke. Hvorfor skulle jeg tulle om det?

Gammel 13-06-14, 19:03   #72
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker som Pelle.

Gammel 13-06-14, 19:04   #73
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Fordi det er en så absurd tanke for meg å kaste sånt i do hvis det ikke er søppelbøtte der. Jeg håper jo de fleste har den sperren i seg.

Gammel 13-06-14, 19:05   #74
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

... når det er sagt, ser jeg ikke bort fra at vi kommer til å sette en søppelbøtte på do når Ullungen blir tenåring. Jeg vil nok lære opp henne til å bruke søppelbøtten på kjøkkenet til bind og tamponger (akkurat som hun vet at epleskrotter og annet matavfall ikke hører hjemme der, og ikke bare av kildesorteringsgrunner), men det kan jo være greit når hun har venner på besøk. Jeg synes fortsatt det er en dårlig idé, men skal nok leve med å ha den der og tømme den ofte akkurat i de årene det gjelder. Venner av oss voksne, forventer jeg at klarer å ta med et innpakket bind og kaste det på kjøkkenet.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 19:05   #75
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tømmer søpla på kjøkkenet flere ganger daglig etter behov. Jeg har ikke mensen. :åpplyser: Vi har kjøkkenet like ved badet. Jeg får angst av tanken på baderomssøppel på varmekabler i flere dager. :urk:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 19:06   #76
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Fordi det er en så absurd tanke for meg å kaste sånt i do hvis det ikke er søppelbøtte der. Jeg håper jo de fleste har den sperren i seg.

Men jeg skrev jo at JEG aldri ville kastet i do?? Men vi vet jo alle at det er nok av folk som gjør det, selv med søplekasse.

Gammel 13-06-14, 19:09   #77
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det er helt utenkelig for meg å ikke ha søppelbøtte på bad/do.
Vi har 3 bad med søppelbøtte på alle tre, men doruller kastet i papirsøppel og mye av det andre går i sortering, men med små nok bøtter og poser så tar jeg en runde og tømmer de daglig.
Eller, forresten- badet til eldstejenta tømmes ikke så ofte, for der er det lite som blir kastet, og ingen som kaster bind og sånt der oppe såvidt vi har sett eller hørt om hittil.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 19:13   #78
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg skjønner forsåvidt det første poenget der, men nei, jeg har overhodet ingen tanker i bakhodet (eller andre steder) om at noen av våre gjester skal finne på å kaste bind i do. Joda, jeg har også hørt om at det finnes folk som gjør det, men jeg mener å kjenne vennene våre såpass godt at jeg er rimelig sikker på at de ikke ville finne på noe sånt. Hvis de er for flaue til å gå på kjøkkenet med det som skal kastes, antar jeg de greier å snike pakken med seg i en lomme eller veske og kaste det hjemme eller ute eller noe sånt.

Det er altså ikke en kampsak for meg å ikke ha søppelbøtte på badet, men vi har som sagt ikke plass til det - med mindre den skal stå i dusjen, noe som virker upraktisk - og jeg synes vi lever relativt greit likevel, og håper ingen kvier seg for å komme på besøk av den grunn.

Gammel 13-06-14, 19:17   #79
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis de er for flaue til å gå på kjøkkenet med det som skal kastes, antar jeg de greier å snike pakken med seg i en lomme eller veske og kaste det hjemme eller ute eller noe sånt.

Nei, vi LAR VÆRE Å KOMME i stedet!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-14, 19:19   #80
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Nei, vi LAR VÆRE Å KOMME i stedet!

Ja, for det er jo ikke mistenkelig i det hele tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.