|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Danskebåten og vannkopper
Det er vel stort sett mer gratis å gå til lege med barn i Danmark enn i Norge. Nå er ikke ungene mine så syke lenger, men vi har aldri betalt for verken lege eller medisiner i Danmark. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Ja, du har vel rett i det.
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg har forøvrig vært i Sverige på ferie med et barn med vannkopper, og jeg må bare innrømme at jeg synes det er skrekkelig kjedelig å være bortreist med vannkopper. Sånn hvis man ser bort fra det upraktiske ift transport... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Skjønner deg godt.
|
|
|
#25 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Danskebåten og vannkopperGod bedring til lille. Håper de andre går klar, eller at det timer seg slik at dere får dratt på ferie |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperFøkk it altså. Eldstemann våkna med én vannkopp i dag, bak øret. Var ikke tvil om hva det er dessverre. Så nå er vi litt rådløse. Hvis han får det likt som søsteren er han fin igjen på mandag. Men, vi har jo båtbillett med DFDS i morgen, og ferjebilett videre til Bornholm på lørdag.
|
|
|
#27 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde ikke reist. For det første vil han være smittebærer. For det andre er det slett ikke sikkert han får det like lett som søsteren. Fryktelig slitsomt å være på ferie når man er syk - både for ham og dere.
|
|
|
#28 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperVi har nå snakket med kjempegrei DFDS-ansatt, så det ordner seg på den ene eller andre måten.
|
|
|
#29 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Danskebåten og vannkopperSå flott at dere får endret reisen da.
|
|
|
|
#30 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Danskebåten og vannkopperDet er vel på lørdag og søndag det blir verst i så fall, etter vår erfaring. God bedring!
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Danskebåten og vannkopperSå bra at DFDS er behjelpelige. Det er dessverre ikke sikkert at han får det like lett som søsteren, så jeg ville ikke dratt i morgen.
|
|
|
|
#32 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Danskebåten og vannkopperDet sies jo at tendensen er jo eldre ungene er, jo hardere rammet blir de. Selv om det sikkert finnes unntak, ville jeg nok holdt meg hjemme.
|
|
|
#33 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde dratt. Resten av familien kan ha fin ferie, og kanskje storebror også.
|
|
|
#34 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde gjort som Pelle. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Danskebåten og vannkopperAhhhrff, det er vanskelig å bestemme seg. Vi sa til DFDS at vi ser an til i morgen tidlig, og evt. bytter reisen da (til samme mellomleggspris som vi får i dag, hvis det øker til i morgen). Vi vurderer å bytte reisen til mellom 3. og 4. juli, og så ta en natt i København med tivoli og sånt den 4., før vi reiser videre til Legoland den 5. (som planlagt).
|
|
|
#36 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Danskebåten og vannkopperDu får høre med en voksen. (min løsning hver gang jeg ikke vet hva jeg skal gjøre) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Danskebåten og vannkopperJeg hadde absolutt ikke dratt, kan ikke engang forestille meg å skulle "ofre" et barn for ferien til resten av familien. Jeg kjenner barn som har vært nærmest "dødssyke" av vannkopper, selv om søsknene hadde det lett. Å ligge på ferie med frostrier, høy feber og skikkelig vond kløe synes jeg ikke man skal risikere på vegne av ungene om man kan unngå det. Dessuten er vel poenget med ferie å være sammen hele familien og med et barn med vannkopper, kan dere jo ikke gjøre noe annet enn å være låst til feriestedet.
|
|
|
|
#38 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Danskebåten og vannkopperHvis de ikke er så syke at de ikke kan reise så hadde jeg nok enten kjørt til Danmark eller tatt båt og hatt dem på lugar.
|
|
|
#39 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg tror jeg ville ha bestemt meg ut fra scenariet at han ble dårligere enn søsteren fordi de som blir søskensmittet har en tendens til å bli hardere rammet enn de som blir "samfunnssmittet".
|
|
|
#40 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Danskebåten og vannkopperOg nå så jeg at det var flere svar..
|
![]() |
|
|