Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Danskebåten og vannkopper

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-14, 20:53   #21
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Danskebåten og vannkopper

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Om de drar når de er syke og det blir komplikasjoner dekker som regel ikke forsikring det. Så det er også verdt å sjekke opp.

Det er vel stort sett mer gratis å gå til lege med barn i Danmark enn i Norge. Nå er ikke ungene mine så syke lenger, men vi har aldri betalt for verken lege eller medisiner i Danmark.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 22:25   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er vel stort sett mer gratis å gå til lege med barn i Danmark enn i Norge. Nå er ikke ungene mine så syke lenger, men vi har aldri betalt for verken lege eller medisiner i Danmark.

Ja, du har vel rett i det.

Gammel 15-06-14, 22:37   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forøvrig vært i Sverige på ferie med et barn med vannkopper, og jeg må bare innrømme at jeg synes det er skrekkelig kjedelig å være bortreist med vannkopper. Sånn hvis man ser bort fra det upraktiske ift transport...
Vi valgte den gangen å dra hjem fordi det rett og slett ikke var noe å drive med, vi kunne jo ikke gå noe sted. Her hjemme kunne vi dra på skogstur, besøke besteforeldre og barn vi kjente som enten hadde hatt eller ville ha vannkopper.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-14, 00:05   #24
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har forøvrig vært i Sverige på ferie med et barn med vannkopper, og jeg må bare innrømme at jeg synes det er skrekkelig kjedelig å være bortreist med vannkopper. Sånn hvis man ser bort fra det upraktiske ift transport...
Vi valgte den gangen å dra hjem fordi det rett og slett ikke var noe å drive med, vi kunne jo ikke gå noe sted. Her hjemme kunne vi dra på skogstur, besøke besteforeldre og barn vi kjente som enten hadde hatt eller ville ha vannkopper.

Skjønner deg godt.

Man kan jo ikke gå ut i butikker, restauranter osv på ferie med vannkopper.

Gammel 16-06-14, 04:47   #25
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

God bedring til lille. Håper de andre går klar, eller at det timer seg slik at dere får dratt på ferie

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 11:26   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føkk it altså. Eldstemann våkna med én vannkopp i dag, bak øret. Var ikke tvil om hva det er dessverre. Så nå er vi litt rådløse. Hvis han får det likt som søsteren er han fin igjen på mandag. Men, vi har jo båtbillett med DFDS i morgen, og ferjebilett videre til Bornholm på lørdag.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 11:34   #27
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke reist. For det første vil han være smittebærer. For det andre er det slett ikke sikkert han får det like lett som søsteren. Fryktelig slitsomt å være på ferie når man er syk - både for ham og dere.

Jeg skjønner at dette er dritkjipt.

Gammel 26-06-14, 11:40   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har nå snakket med kjempegrei DFDS-ansatt, så det ordner seg på den ene eller andre måten. Vi kan endre reisen til uti neste uke en gang (med litt mellomlegg), ellers må vi bare ta det på reiseforsikringen. Vi blir ikke nektet å reise hvis formen er grei, men han må jo holdes unna andre barn, og da er jo poenget med danskebåten borte.

minibolle mai 2012
Gammel 26-06-14, 11:43   #29
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Så flott at dere får endret reisen da.
Det er vel sikkert det greieste. Det er ofte best å være hjemme med sykdom, for man vet aldri hvordan sykdomsforløpet blir.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 11:44   #30
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel på lørdag og søndag det blir verst i så fall, etter vår erfaring. God bedring!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 11:48   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så bra at DFDS er behjelpelige. Det er dessverre ikke sikkert at han får det like lett som søsteren, så jeg ville ikke dratt i morgen.

Gammel 26-06-14, 11:51   #32
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det sies jo at tendensen er jo eldre ungene er, jo hardere rammet blir de. Selv om det sikkert finnes unntak, ville jeg nok holdt meg hjemme.

Gammel 26-06-14, 12:15   #33
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde dratt. Resten av familien kan ha fin ferie, og kanskje storebror også.

Gammel 26-06-14, 12:20   #34
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde gjort som Pelle.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 12:22   #35
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Ahhhrff, det er vanskelig å bestemme seg. Vi sa til DFDS at vi ser an til i morgen tidlig, og evt. bytter reisen da (til samme mellomleggspris som vi får i dag, hvis det øker til i morgen). Vi vurderer å bytte reisen til mellom 3. og 4. juli, og så ta en natt i København med tivoli og sånt den 4., før vi reiser videre til Legoland den 5. (som planlagt).

minibolle mai 2012
Gammel 26-06-14, 12:23   #36
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Du får høre med en voksen. (min løsning hver gang jeg ikke vet hva jeg skal gjøre)

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 12:24   #37
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde absolutt ikke dratt, kan ikke engang forestille meg å skulle "ofre" et barn for ferien til resten av familien. Jeg kjenner barn som har vært nærmest "dødssyke" av vannkopper, selv om søsknene hadde det lett. Å ligge på ferie med frostrier, høy feber og skikkelig vond kløe synes jeg ikke man skal risikere på vegne av ungene om man kan unngå det. Dessuten er vel poenget med ferie å være sammen hele familien og med et barn med vannkopper, kan dere jo ikke gjøre noe annet enn å være låst til feriestedet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 12:28   #38
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvis de ikke er så syke at de ikke kan reise så hadde jeg nok enten kjørt til Danmark eller tatt båt og hatt dem på lugar.

Gammel 26-06-14, 12:30   #39
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ahhhrff, det er vanskelig å bestemme seg. Vi sa til DFDS at vi ser an til i morgen tidlig, og evt. bytter reisen da (til samme mellomleggspris som vi får i dag, hvis det øker til i morgen). Vi vurderer å bytte reisen til mellom 3. og 4. juli, og så ta en natt i København med tivoli og sånt den 4., før vi reiser videre til Legoland den 5. (som planlagt).

Jeg tror jeg ville ha bestemt meg ut fra scenariet at han ble dårligere enn søsteren fordi de som blir søskensmittet har en tendens til å bli hardere rammet enn de som blir "samfunnssmittet".
Og om jeg dro så hadde jeg stacket opp med vallergan, xylocainsalve, paracet, ibux og hvitvask slik at ungen kunne få det så behagelig som overhode mulig.

Gammel 26-06-14, 12:31   #40
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Og nå så jeg at det var flere svar..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.