Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Britisk (kostyme)drama - ønsker anbefalinger

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-14, 17:22   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Britisk (kostyme)drama - ønsker anbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Call the midwife er heeeelt fantastisk! Jeg slukte to sesonger på rekordtid. Dummem dumme Netflix som ikke har sesong 3 inne.

Gammel 18-06-14, 17:27   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Call the midwife er heeeelt fantastisk! Jeg slukte to sesonger på rekordtid. Dummem dumme Netflix som ikke har sesong 3 inne.

Og etter at jeg hadde slukt TV-serien, slukte jeg bøkene også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 17:39   #23
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Tudors synes jeg blei for såpete etter den første sesongen, så jeg slutta å se...

Gammel 18-06-14, 17:40   #24
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ikke kostyme, men Cold feet er en koselig serie.

Gammel 18-06-14, 18:22   #25
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Ikke kostyme, men Cold feet er en koselig serie.

Den tenkte jeg anbefale og. Og Luther, men det er jo skummel krim da.

Gammel 18-06-14, 18:26   #26
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Jeg har Cold Feet (kjøpt i UK, så uten norsk testing) og Brideshead på DVD, om du vil låne i sommer, kokos!

Gammel 18-06-14, 18:29   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte den nye serien med Upstairs - Downstairs.
Og den siste versjonen av Bleak House!

Gammel 18-06-14, 19:57   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg et en skikkelig britisk-historie-nerd, og kastet meg over Tudors. Så oppdaget jeg st de hadde skrevet om historiene og smeltet sammen de to søstrene til Henry; Mary og Margareth til en, og da mistet jeg interessen. De er faktisk ganske viktig for britisk historie, den ene var bestemoren til Mary Stuart, den andre var bestemoren til lady Jane Grey. Begge disse er faktisk ganske viktige i den britiske historien.

Call the midwife, Jane eyre og Cold Feet er veldig bra.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 20:10   #29
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dersom du ikke bare vil se serier er det noen Shakespearestykker som er filmatisert. Det er kanskje i overkant klissete?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 20:12   #30
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Standard

Shakespeare klissete?

(Jeg har noen av dem her på DVD og. The Merchant of Venice, for eksempel.)

Gammel 18-06-14, 20:36   #31
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Generelt så var det vel en del snarveier mht historie i tudors, og jeg tenker at historiske serier og filmer bør tas med en klype salt. Men jeg er enig ang. søstrene til Henry, jeg skjønner ikke hvorfor produsentene valgte å gjøre det.

Gammel 18-06-14, 20:39   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og etter at jeg hadde slukt TV-serien, slukte jeg bøkene også.

Oj, de må jeg få tak i.

Gammel 18-06-14, 20:43   #33
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner jeg må gi Call the midwife en sjanse til, jeg stoppet midt i første sesong.

Gammel 18-06-14, 21:01   #34
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynte på Call the midwifte i dag, og har sett to episoder, og er hekta.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:15   #35
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Great expectations som gikk for et par år siden! Veldig fin.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:25   #36
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Ikke akkurat britiske, men veldig gode: "Hotell Adler" som ligger ute på NRK nå (siste episode i morgen).
Og Buddenbrooks, selvfølgelig.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 22:51   #37
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jane Eyre!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 09:54   #39
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

The White Queen som ligger på Sumo. Veldig bra.

Gammel 23-06-14, 10:53   #40
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Åh, jeg elsker kostymedrama! Har en stor og stadig økende dvd samling hjemme.

Har du sett The Paradise ? Sesong 2 begynte i går på NRK1. Ellers kan jeg også tipse om Mr. Selfridge som gikk nylig på NRK1. (sesong 1 og 2 er sendt, sesong 3 under produksjon).

Følg med på NRK1 på søndagene, det går som regel noe kostymedrama da. Me like!

Jeg skal også sjekke med samlingen hjemme om jeg har noen som ikke er nevnt av Izzicreo.

Sist redigert av mocci : 23-06-14 kl 10:58.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.