Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 13:10   #61
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Jeg vil bare moderere oldemoruttalelsen min, jeg ble litt revet med av det jeg oppfattet som veldig streng tildekkingspolitikk. Jeg mener selvfølgelig ikke at det er noe i veien med bukser som går til knærne, og da jeg var i byen nettopp så jeg folk i alle aldre som hadde det. For min egen del er jeg ikke glad i det, fordi det fremhever fotballeggene mine på en uheldig måte, og jeg har ikke tenkt på det som shorts. Det var egentlig bare for å hevde min rett til å vise noen centimeter med lår (så lenge jeg ikke skal besøke katolske kirker osv) at jeg tok litt hardt i.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 13:14   #62
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Nå var du for snill. Knebukser er ikke pent. Ja, om det ikke er bunad.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 13:15   #63
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker jo ikke mannebunad heller, så jeg ser et mønster.

Gammel 26-06-14, 13:21   #64
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns generelt folk tåler ekstremt lite, og burde holde meg langt vekke fra denne typen tråder for å beholde troen på menneskehetens iboende raushet. :stikker:

Enig. Himmel og hav, altså.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 15:10   #65
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden trenger bilder.

Denne syns jeg er for kort til en kontorjobb:

Denne syns jeg går fint:

Gammel 26-06-14, 15:17   #66
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og for menn: Denne er grei:

Denne også, tror jeg.

Dette syns jeg blir for kort på kontoret:

Og dette vil jeg helst ikke ha noen steder.

Gammel 26-06-14, 15:21   #67
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Disse mennene kunne godt vist seg sånn på kontoret mitt, mens mine faktiske kontormenn nok er formet for en litt lengre variant.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 15:37   #68
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og for menn: Denne er grei:

Denne også, tror jeg.

Og dette vil jeg helst ikke ha noen steder.

De to øverste er ok, men resten: De to i hvite shorts hadde jeg blitt skikkelig stresset av å ha på kontoret, altså!

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 15:53   #69
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå kom jeg til å tenke på en samtale jeg hadde med en dame som er noen år eldre enn meg, mener hun nettopp har passert 50. Hun fortalte om hvordan hun som litt oppi tenårene (som jo må ha vært på starten av 80-tallet) alltid gikk toppløs på stranda. Man var jo nesten utskudd om man ikke solte seg toppløs på 80-tallet (jeg følte det hvertfall noen ganger sånn for jeg hadde komplekser for puppene mine da).

Uansett, hun hadde vært ute og vindsurfet, i bare truse/bikinitruse, og så hadde det skjedd noe med brettet, slik at hun måtte gå hjem noen kilometer langs veien, kun iført truse. Og der og da så var det helt naturlig. Jeg vet ikke alle følte et sånn (inkl meg på 80-tallet), men for noen var det faktisk den naturligste tingen. Og det er egentlig litt rart å tenke på at det var sånn for over 30 år siden.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 15:59   #70
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg solte meg toppløs på svaberg på 80-tallet, som veldig mange gjorde, men å gå langs veien hadde på INGEN måte falt meg naturlig altså.

Gammel 26-06-14, 16:11   #71
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, noen hadde nok litt andre naturlighetsgrenser da også. Men jeg husker faktisk en gang at jeg så en dame som gikk ut av en flott båt i Pollen, på kveldstid i en fancy kjole som faktisk viste hele den ene puppen! Ikke noe dagligdagssyn, men det viser jo at det var andre tider på 80-tallet.

Gammel 26-06-14, 16:14   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg solte meg toppløs på åttitallet. Man gjorde jo det. Kanskje jeg rett og slett skal begynne med det igjen?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 16:16   #73
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg sole meg toppløs på stranda i utlandet. :vill og gal:

Gammel 26-06-14, 16:16   #74
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker også åttitallet og alle de toppløse damene på stranda, men jeg så aldri noen toppløse på gata eller i byen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 16:24   #75
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes det er helt merkelig å si at man ønsker å slippe å forholde seg til mannelår på jobben.... folk må da få gå kledd som de vil. Så lenge det ikke er en dresskode som man må forholde seg til på jobben synes jeg det blir veldig rart å blande seg i andres klesvalg.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 16:37   #76
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg husker også åttitallet og alle de toppløse damene på stranda, men jeg så aldri noen toppløse på gata eller i byen.

Det var nok ikke dagligdags med toppløse på gata eller i byen. Og hun jeg snakket med som måtte gå hjem toppløs siden hun hadde mistet/ødelagt surfebrettet sitt hadde nok ikke for vane å gå gatelangs toppløs. Men hun følte seg ikke ille til mote der hun gikk, og det hadde nok ikke kun med at hun kanskje var mer "frigjort" enn gjennomsnittet. Det var nok heller at det var en helt annen mentalitet på 80-tallet enn vi har nå. Akkurat som at det har blitt uvanlig å dusje naken i dusjen i svømmehallen.

Gammel 26-06-14, 17:02   #77
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg synes det er helt merkelig å si at man ønsker å slippe å forholde seg til mannelår på jobben.... folk må da få gå kledd som de vil. Så lenge det ikke er en dresskode som man må forholde seg til på jobben synes jeg det blir veldig rart å blande seg i andres klesvalg.

Tja, du syns vel også at grensa går et sted, helst før naken eller toppløs vil jeg tro?

Folk har ulike bluferdighetsgrenser og det er noe med å bli eksponert for andres hud og svette, tett på, hele dagen, gjerne med felles bruk av stoler og kantine, som gjør at jeg syns det er greit at de største hudoverflatene er tildekket. Overkropp, øvre del av lår, for eksempel.

Gammel 26-06-14, 17:22   #78
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Det handler vel kanskje mer om det er flere som reagere/ tenker som HI om denne saken, kontra det at de ikke får lov til å gå sånn.
Hadde noen gått sånn på min jobb hadde jeg tenkt mitt- uten at jeg nødvendigvis hadde gjort noe med det

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 18:30   #79
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er jo mange uniformert, men brannkonstablene har shorts. Dog går det til knærne, og er ikke usømmelige korte.

Som personalrådgiver ønsker jeg vel å kle meg «anstendig», og har aldri heftig utrigning eller korte skjørt/kjoler. Jeg føler meg ikke profesjonellt kledd da, og jeg representerer jo jobben eksternt også.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 19:01   #80
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg jobber i barnehage og går ikke på jobb i noe kortere enn knebukser og t-skjorte. Er man på jobb så er man på jobb. Man skal kunne møte de som er naturlig å møte i jobben uten å komme i ukomfortable situasjoner. Barnehageansatte i korte shortser og bikini synes jeg Ikke passer seg. Er ikke alle som er enig med meg desverre. Synes en viss påkledning burde gjelde alle yrker. Noe kortere enn kne kan nok passe noen steder men kommer ikke på noe akkurat nå.

Bikini synes ikke jeg heller er greit, med mindre man har ungene med på stranda eller i bassenget. Men at man ikke skal kunne gå med shorts og en anstendig singlett i barnehagen, det synes jeg er litt merkelig.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.