Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-14, 20:48   #81
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye legger og lår kan man vise på jobb?

Opprinnelig lagt inn av mille mari, her.

Det handler vel kanskje mer om det er flere som reagere/ tenker som HI om denne saken, kontra det at de ikke får lov til å gå sånn.
Hadde noen gått sånn på min jobb hadde jeg tenkt mitt- uten at jeg nødvendigvis hadde gjort noe med det

Vel, jeg bestreber meg egentlig på å ikke "tenke mitt" om andre. Det er for meg en del av det å være et raust medmenneske og ikke en dømmende motstander til andre. Jeg synes det er viktig å ikke henge seg opp i og bry seg så fælt om andre. Spesielt hvordan andre kler seg og ser ut.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-14, 21:04   #82
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg ønske framstå profesjonell og seriøs i min jobb. Med kort skjørt og utringning meine eg at eg ikkje framstille med sjølv profesjonelt. Min arbeidsplass er svært mannsdominert og det er stadig vekk hentydning til verbal, seksuell tilnærming. Eg har ingen interesse av å fyre opp under dette og syns det er viktig å kle seg skikkelig.

Gammel 26-06-14, 23:22   #83
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Vel, jeg bestreber meg egentlig på å ikke "tenke mitt" om andre. Det er for meg en del av det å være et raust medmenneske og ikke en dømmende motstander til andre. Jeg synes det er viktig å ikke henge seg opp i og bry seg så fælt om andre. Spesielt hvordan andre kler seg og ser ut.

Man kan jo dra diskusjonen ut over det, men jeg gjør meg ofte instinktivt opp en mening om det visuelle rundt meg.
Om jeg liker den buksa, eller ikke. Den sofaen. Varmt eller kaldt ute.
Dette betyr ikke at jeg bruker mye energi på den meningen jeg har gjort meg opp. Så det er det jeg mener meg å tenke mitt.

Det å kle seg "rikig" for anledning/sømmelig, eller hva jeg skal kalle det, sier noe om dømmekraften og tenkesettet til vedkommende- for meg. På godt og vondt.
Jeg hadde feks ikke valgt en type med punkersveis og ring i nesa som min advokat
Men heller han med dress og et nøytralt ytre.
Hvorfor...?? Instinkt

jajaja....punker har sikkert kunnet rocke i retten også, men jeg håper at poenget mitt kom frem.
Og personlig så kan folk så gå i hva de vil. Jeg bryr meg ikke.
Men de som jobber for meg må kle seg etter det som forventes av våre kunder. Da er de ikke private- de er på jobb.

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 01:25   #84
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg husker også åttitallet og alle de toppløse damene på stranda, men jeg så aldri noen toppløse på gata eller i byen.

Ikke her hjemme, men i sør Frankrike, der vi ferierte på 80-tallet, var toppløse damer i butikken et dagligdags syn.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 01:50   #85
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker stadig vekk mitt om mye, og synes det er bedre å tenke det enn å si det. Alt som er annerledes enn meg tenker jeg mitt om, uten at det trenger være dømmende tanker. Av og til er det innvendig himling (som når jeg synes andre er veldig prippen eller overbeskyttende), av og til avsky (som når noen kommer med en rasistisk vitser), men aller mest undring over hvor forskjellige vi kan være.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 08:22   #86
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg som gikk i treningsbh på jobb er altså helt utenfor?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 08:31   #87
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har møtt på jobb i en stygg onepiece, blomster i håret og med lilla crocs. Jeg har også gått i trenings-bh i arbeidstiden. Det er ikke noe jeg kan i alle settinger, men i akkurat de settingene var det helt innafor.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 08:36   #88
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Jeg har møtt på jobb i en stygg onepiece, blomster i håret og med lilla crocs. Jeg har også gått i trenings-bh i arbeidstiden. Det er ikke noe jeg kan i alle settinger, men i akkurat de settingene var det helt innafor.

Det er nettopp det jeg ville frem til, alle ser ut til å jobbe på kontor. Mens jeg slet meg opp på en fjelltopp i 25 varmegrader for å så bære mange store batterier. Så jeg var varm og svett så det var den mest naturlige ting i verden å hive av seg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 09:07   #89
mille mari
Fullverdig medlem

mille mari sin avatar

Medlem siden: Jun 2014
Hvor: Vestlandet
mille mari har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er nettopp det jeg ville frem til, alle ser ut til å jobbe på kontor. Mens jeg slet meg opp på en fjelltopp i 25 varmegrader for å så bære mange store batterier. Så jeg var varm og svett så det var den mest naturlige ting i verden å hive av seg.

Når det handler om å overleve er alt lov

mille mari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 10:26   #90
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har i hvert fall presisert at jeg snakket kontorjobb.

Gammel 27-06-14, 10:29   #91
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har i hvert fall presisert at jeg snakket kontorjobb.

Jeg mener at det går klart frem av hovedinnlegget også.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 11:00   #92
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber et sted hvor det er av litt betydning å ikke vise altfor mye hud i møte med folk, det handler både om respekt, unngå distraksjoner, og å vise at man tar jobben på alvor signalisert gjennom respekt for kleskoder. Men jeg har knall-korallrøde negler i dag, da.
Andre arbeidssteder (innenfor kontor- og service-jobber) kan jeg godt se for meg at folk kan gå i korte shorts (dog ikke hot-pants, der går grensen selv for meg).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:04   #93
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg ønske framstå profesjonell og seriøs i min jobb. Med kort skjørt og utringning meine eg at eg ikkje framstille med sjølv profesjonelt. Min arbeidsplass er svært mannsdominert og det er stadig vekk hentydning til verbal, seksuell tilnærming. Eg har ingen interesse av å fyre opp under dette og syns det er viktig å kle seg skikkelig.

Her og.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:28   #94
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt merkelig å si at man ønsker å slippe å forholde seg til mannelår på jobben.... folk må da få gå kledd som de vil. Så lenge det ikke er en dresskode som man må forholde seg til på jobben synes jeg det blir veldig rart å blande seg i andres klesvalg.

Men man har jo en grense et sted, eller ville du synes det var ok å måtte forholde deg til hvilke kroppsdeler som helst uten klær på jobb? Mager? Romper?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 12:37   #95
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil gjerne slippe å vite hvilken frisyre kollegene mine har nedentil. #raus

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:02   #96
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg vil gjerne slippe å vite hvilken frisyre kollegene mine har nedentil. #raus

Som man sa etter Paris Hilton og Britney Spears steg ut av limoen: Når du kan se keisersnittarret så er skjørtet for kort til at du kan gå truseløs.

Gammel 27-06-14, 13:25   #97
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:28   #98
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Et interessant tankeeksperiment hadde vært å bytte ut "lår" med "hår", og at diskusjonen hadde omhandlet hijab.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-14, 13:31   #99
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Et interessant tankeeksperiment hadde vært å bytte ut "lår" med "hår", og at diskusjonen hadde omhandlet hijab.

Absolutt interessant.

Jeg ser selvfølgelig at i noen jobber, som f.eks. Kaninas, er det et poeng å ikke vise så mye bar hud. Men jeg tenker at hvis noen snerper over 10 cm lår på folk i en uformell kontorjobb der de stort sett sitter for seg selv ved pc hele dagen, eller i barnehage, så er det deres problem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-14, 00:22   #100
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med cumulus. Og dessuten tror jeg at jeg kan konkludere med at det enten ikke interesserer meg eller at jeg ikke legger så mye merke til hva andre går i. Ikke fordi jeg alltid er like fordomsfri, selv om jeg etterstreber å være det i størst mulig grad. Men fordi jeg ikke kommer på det. Det plager meg ikke. Jeg kan nesten ikke komme på noe som hadde plaget meg. Jeg tror jeg kunne jobbet sammen med en naken person. Akkurat det hadde jeg nok lagt merke til, men det hadde nok vært mulig for meg å se forbi det dersom jeg måtte. Jeg driter i hvordan andre kler seg. Noen ganger ser jeg på dem og tenker at andre klær hadde kledd dem bedre, men det er sjelden, og det betyr ingenting for meg og måten jeg forholder meg til dem på.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:27.