|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingKyllingen smaker det samme om den er bedt over eller ikke. Jeg blir ikke muslim selv om jeg kan ha fått i meg halalkjøtt. Altså er det ufarlig. Den er slaktet etter norsk metode, de er bedøvet før de dør. Da har jeg ingen kvaler med å spise den. Halalkjøtt der dyrene må henge og blø ut uten noen form for bedøvelse vil jeg gjerne ha merket, for det kjøttet vil jeg helst ikke spise.
|
|
|
#62 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kylling
Nåh, jeg har en FB-kontakt som kommenterte at hun ble "fysisk og psykisk syk over de motbydelige ordene som har blitt sagt over hennes kylling". Så det.
|
|
|
|
#63 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingDet er jo like irrasjonelt å kreve at det bli sagt ord over en kylling man skal spise som at det IKKE skal bli sagt ord over dem, tenker jeg.
|
|
|
#64 |
|
Textrovert
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg tenker at Gud/Allah sitter et eller annet sted og tenker: "Hvorfor i heiteste ga jeg den bølingen der fri vilje?!
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Men er det virkelig noe bedre/smartere/sunnere å tro man kommer til helvete om man spiser mat det ikke er bedt for?
|
|
|
|
#66 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg har aldri kommet over min egen forvirring en gang jeg snakket med en humanetiker som virkelig ikke ville ha forbønn (for eksempel i en dåpshandling), fordi hun mente at det faktisk hadde en slags effekt, men da altså ikke en positiv effekt.
|
|
|
#67 |
|
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingEr man ateist bør det jo være fullstendig hipp som happ om det er en kylling som har fått den siste salve eller ei. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
maler
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg forlanger rettroende kylling.
|
|
|
#70 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingSom en eller annen sa lenger oppe - kan man ikke bare merke det hele med "inneholder små mengder halalkjøtt" eller noe sånt? Jeg tenker at hvis man skal respektere folks tro og at folk ikke tror så er vel det det eneste riktige å gjøre. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kylling"Allergener: spor av melk, nøtter og halal-kjøtt."
|
|
|
|
#72 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingTenk om slakteren drar av en glose eller fem, må man da merke det "kun for nordlendinger"?
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tror jeg du har veldig rett i. Det er nok mer om å gjøre å finne noe å "ta" de derre muslimene på, enn at man virkelig bryr seg om hva som er sagt i slaktesituasjonen.
|
|
|
#74 |
|
En Som Trener
|
Min bror er slakter og jeg er 110% sikker på at de dyrene han har slaktet har fått mang en glose med på kjøpet. Han er ikke nordlending, men jobber hos Nortura. Tenk så mye forbannet kjøtt folk har spist uten at det er merket!
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg vil kjøpe økologisk ateistkylling. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Nei, hvor har jeg sagt det?
|
|
|
|
#77 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() |
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingSlakte metode i islam heter ikke halal men dhabihah. Halal betyr det som er tillat, og trenger ikke bare å bety mat. Det finnes mange kriterier for muslimsk slakte metode, og det handler ikke bare om at dyret blir velsignet før det slaktes.
|
|
|
#78 |
|
can-jur
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingAlle dyr som slaktes i konsum i Norge avbløs (tømmes for blod) mens de er i live.
|
|
|
|
#79 |
|
can-jur
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingDyr som avlives og som ikke skal brukes til mat, skal også avbløs, forresten.
|
|
|
|
#80 |
|
This is normal!
|
Sv: Nortura selger halal-kylling som vanlig kyllingJeg tipper at mange av de som er mest høyrøstet i forhold til dette bryr seg minimalt om hvordan kjøttet de spiser er slaktet eller bedt for når de er på billigtur til f.eks. Tyrkia.
|
|
![]() |
|
|