Sv: Kaste bort livet på slanking. Eller "How Britain got so fat"
Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.
Da er nok trikset å skille mellom områder der andres handlinger/meninger/tanker er relevant for overlevelse, og områder man fremdeles kan gi blaffen.
Ja, det er klart at det er det som er trikset, men det kommer med trening og ikke intuitivt. Det er ikke mange årene (rent utviklingsmessig) at vi har hatt informasjon om masse mennesker som ikke er relevante for oss direkte.
Hele motekonsepetet er jo bygget på at vi skal ligne de andre. Det er morsomt å se, selv er jeg lite interessert i moter, men jeg legger øyblikkelig merke til folk som skiller seg ut fra motebildet - de gir et annet visuelt inntrykk. Yndlingshistorien min er om da jeg var på butikken (for 10 år siden) og mange meter unna ser jeg en mann med kontaktlinser med spalter og jeg reagerer helt intuitivt med skrekk, det tok meg faktisk noen tid å skjønne hva som var "galt" med mannen - reaksjonen kom før jeg var bevisst hva jeg reagerte på.

Sist redigert av him : 27-06-14 kl 17:43.
Årsak: byttet ut tallet 10 med mange - kom akkurat på hvor dårlig jeg er på avstandsbedømming ...
|