|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut | |||
| Flere ganger daglig |
|
14 | 8,48% |
| Daglig |
|
40 | 24,24% |
| 2-5 ganger i uken |
|
71 | 43,03% |
| En gang i uken |
|
22 | 13,33% |
| Når den står av seg selv |
|
12 | 7,27% |
| Tørkerull |
|
6 | 3,64% |
| Deltakere: 165. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Time for confession...
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 01-07-14 kl 16:36. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Jeg bytter 2-5 dager i uka.
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Daglig, evt. annenhver dag. Jeg liker ikke å vri opp brukte kjøkkenfiller. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Vi bytter omtrent en gang i uka eller ved behov. Behov oppstår når en av oss har tørket opp matsøl fra melk, fisk, kjøtt i litt større mengder. Mindre mengder matsøl skylles ut av kluten med en gang den er brukt, og så henges kluten til tørk. Klutene vaskes sammen med andre kluter og håndkler. Kaster ikke kluter med mindre de blir slitt eller misfarget.
|
|
|
#66 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Ikke apropos noen her inne, men for ca 10 år siden jobbet jeg som vikar med renhold på en skole. Når man vasket toaletter brukte man en klut, en bøtte full med varmt vann med såpe i. Når man var ferdig med det første toalettet skylte man kluten i bøtta, og begynte å vaske neste toalett med samme klut. Sånn gjorde man det med både gutte og jente-toalettene, sikkert 12 stykk. Kunne vært artig å tatt en bakteriprøve av disse toalettene.
|
|
|
#67 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Bytter daglig eller oftere om kluten har vært mye i bruk.
|
|
|
#68 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?
Åh, blir ikke kluten skitten etter å ha vasket nede i vasken? Hadde jeg gjort det samme hadde nok ikke speilet blitt rent etter at kluten hadde vært brukt i vasken.
|
|
|
#69 |
|
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Kluten vaskes når den er skitten. Hvor fort den blir skitten varierer, men den byttes definitivt ikke hver dag. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Samme her |
|
|
|
|
|
#73 |
|
søt
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Jeg vasker den et par ganger i uka.
|
|
|
#75 |
|
intro
|
Sant å si kan jeg aldri huske å ha brukt samme klut på speil og vask, egentlig.
|
|
|
|
#77 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Flere ganger daglig. Har en hel haug med kjøkkenkluter så da kan jeg godt gjøre det.
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Kopierer denne, passer godt på meg og min flokk også. For egen del.må jeg si at hyppige skift av kjøkkenkluter ikke betyr at jeg er særlig renslig egentlig, det er nok heller et tegn på at min familie er usedvanlig grisete og sølete f.eks når vi lager mat. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor ofte bytter du kjøkkenklut?Jeg bruker nok i alle fall to kluter om dagen. Vi har sånne tynne blå kluter med hvite striper som fås kjøpt i matbutikk, de er lette å skylle av og tørker fort. Jeg tar en ny hvis jeg skal tørke av noe jeg ikke vil kline "gammel møkk på" - brødfjøla, for eksempel, den tørker jeg smuler av med rein, tørr klut. Da kan jeg gjerne beholde den forrige til å tørke matsøl av avrenningsbrettet og kummene i vasken før den havner på vask. Det blir mye matsøl med to smågutter ved bordet, og en hel del under matlaging også. Mannen skifter sjeldnere, mer i retning annenhver dag, tenker jeg. (Han tar for øvrig aldri opp smuler og tørker sjeldent over benkene...)
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 03-07-14 kl 08:11. Årsak: Presisering |
|
|
|
![]() |
|
|