|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhus
Njaaa, synes utsagn om å skylde seg selv hentyder til at det er ens egen feil og at det bør aksepteres at folk stjeler og at det er ok at de tok dem.
![]() |
#22 |
Bedreviter
|
Det er jo ikke noen automatikk i det at man må skylde seg selv for å glemme ting er det samme som at det er greit at folk stjeler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhusJeg leser ingen som kan tolkes som at det er ok at de tok kjolene. Men hva mer enn å si i fra til NovaSol og forsikringsselskapet mener dere at man skal gjøre da? Det lokale politiet? Gapestokk på torget? Selvsagt er det surt, men uten fysisk bevis er det lite man kan gjøre. Det er langt i fra det samme som at man syns det ok å stjele.
![]() |
#24 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhusForsikringsselskapet hadde jeg ikke giddet å kontakte, tror jeg. Jeg vet ikke om noen forsikringer som dekker ting man glemmer. De kommer garantert til å si "må skylde deg selv". |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Epikur
|
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhusHvis man ser de gigantiske hittegodslagrene på hotellene rundt om, så er det jo tydelig at folk vanligvis ikke bryr seg om å hente et par barnekjoler.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Nå er det vel også ofte sånn at folk legger igjen ting med vilje også. Sånn som pocketbøker, håndklær og badeleker når man er i syden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhusVi kommer vel ikke til å gjøre så mye med dette, annet enn å ikke leie hus av dette paret igjen. Mulig vi sier fra til NovaSol. Men jeg syns det er skikkelig surt, for det var fine kjoler og ungene skulle for en gangs skyld matche pga. familiebilder. Klart, vi kunne opplevd verre ting, så jeg skal vel ikke klage. Og vi hadde en strålende ferie, Makarska anbefales på det sterkeste. 😊
![]() |
#30 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Siterer VG: "Hva tenker du om gjesten som la fra seg puppene, eller - for å være pinlig nøyaktig - silikoninnleggene, sine på hotellrommet?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Frastålet kjoler i leid sommerhusSlange er ille. Bøker er ikke glemt, de er bare ikke tatt med hjem, tenker jeg?
![]() |
|
|