|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
One of These Days
|
![]() Siden jeg er Tupperdame, oppbevarer jeg grønnsaker i bokser med riller nederst, slik at kondensen renner unna grønnsakene. Salaten oppbevarer jeg i en boks med rist, etter å ha brukt salatslynge. Frukt ligger i et fat på kjøkkenbenken. Agurken ligger i en boks for seg. Tomater ligger på benken. Tomater skal ha en temperatur på rundt 12-14 grader. Bananer skal oppbevares i omtrent samme temperatur, men helst ikke sammen med epler og appelsiner, for de avgir en gass som fremskynder modningsprosessen. Løk skal oppbevares i rundt 8-12 grader, dvs ikke i kjøleskap, for den får lett frostskader, blir myk og vassen. Poteter skal oppbevares mørkt og rundt samme temperatur som løken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Stemmer det - hva jeg innbiller meg -
![]() |
#5 |
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Og hvor pokker har man 8-12 grader til løk og pottiser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Som Amylin bruker jeg Tupper med riller og rist til grønnsakene og frukten, men stort sett har jeg alt i kjøleskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Signerer de over som sverger til Tupperware. Tupper har noen firkantede bokser i forskjellige størrelser, som er beregnet på oppbevaring av frukt og grønt. De er geniale. Ellers synes jeg salatslynge er et must (vi spiser mye salat). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Jeg trenger en mer inngående forklaring på hvilken frukt som kan ligge med hvilken. Jeg har også apartheid i fruktfatet, fordi jeg ikke husker hvilke som ikke kan være sammen. Men det er jo så pent med blandede fruktfat... Sist redigert av Polyanna : 18-09-06 kl 11:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|