|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Epikur
|
![]() Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedNoen jeg er gift med mente at han hadde undersøkt passene og at de var helt i orden. Nå viste en nærmere sjekk at det ikke stemte helt. Passene til de to minste hadde gått ut. Vi reiser 18. juli.
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedArghh, så kjipt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedFullmakt. Ta med barnet dere har nå til politiet, og mannen kan ta med fullmakt fra deg og kopi av passet ditt når han henter det andre barnet? Skal dere et sted der nødpass går an? Det blir kanskje litt dårlig tid, hvertfall på barn nummer to? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har diplom
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedTror de har blitt litt strengere på nødpass, men det går sikkert fint. Her er info: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedAner ikke ang nødpass, men jeg tror jeg hadde sendt mannen tur/retur med en fullmakt fra meg. Nattkjøring, passkontor kl 09.00 og dagkjøring hjem igjen. Trenger kun en fridag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedKanskje han kan fikse pass til barn A på passkontor på mitt hjemsted? Hvis han har med fullmakt fra meg? Han prøver å få fikset pass til barn B her nå.
![]() |
#7 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted
Det kan han. Han må også ha med legitimasjon fra deg i tillegg til fullmakten.
![]() |
#8 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedDet bør kunne gå at han får pass fra ditt hjemsted, det funket før, i alle fall. Ring og forklar problemet. Ofte enklere på litt mindre kontorer.
![]() |
#9 |
Har diplom
Det kommer an på hvor greie de er. I følge mitt lokale passkontor skal man egentlig søke der man bor, men mange er ikke så nøye på det. Jeg spurte fordi pappa ikke orket Oslo-kø. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Epikur
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedDer jeg kommer fra er de ganske greie og har lite å gjøre.
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt sted- Nødpass fungerer så lenge dere ikke skal til ett visumpliktig land, ala Tyrkia eller USA, dit må dere ha ekte pass.
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedMan får kjapt pass nå, men fra 12. til 18. er kanskje litt knapt, ja...
![]() |
#14 |
Leser
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedDu kan jo også reise uten pass? Det er ikke påkrevd med pass innenfor Schengen? Men det er jo eneste legitimasjonen og muligheten til å bevise at det er ditt barn, men jeg tviler på dette er en reell, praktisk problemstilling. Noen av oss (*host* *kremt* som jeg så i speilet) er jo såpass paranoid at dette faktisk betyr noe, mens andre igjen lever mer i den virkelige verden.
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedDu kan også stikke innom politiet der du er, levere fullmakt og legitimere deg også kan de fakse denne til det politikontoret der far er for å fikse pass.
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedEt tysk vennepar av meg har aldri tatt seg bryet med å skaffe tyske pass til barna (de er tyske statsborgere) - så de har med fødselsattestene når de besøker familie i Tyskland og har aldri hatt problemer med det. Men nå kjører de bil og ikke fly, så det er kanskje slakkere kontroller da?
![]() |
#17 |
Har diplom
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedJeg viste forresten ingen legitimasjon sist jeg fløy utenlands, verken til eller fra. Men det var Norden, de har kanskje andre regler enn resten av Schengen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedHvor skal dere reise? Til Tyrkia så kommer en ikke inn med norsk nødpass lenger siden en må registrere seg for visum på nettet før man drar. Da må man evnt. hente ut nødpasset i god tid før man drar sånn at man får registrert riktig passnummer fra nødpasset på visumet. De skal også ha blitt mere restrektive med nødpass på flyplasser, så hvis dere må ha nødpass så burde dere ordne det på forhånd på politistasjonen/deres passkontor for å være sikker på at dere får det. Nå er det så rush på pass fortsatt at du må regne med ti virkedager før en får passet i posten om man bestiller. Men mest sannsynlig så får en det før, men det er ingen garanti for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedJeg sendte kun med fullmakt for hvert barn da mannen ordnet pass til våre fem barn, altså ingen legitimasjon fra meg. Passene lå i postkassen fem dager etter.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Passkrise - barn og foreldre på ulikt stedDet kommer an på hvor dere skal og flyselskapet dere skal reise med. Barna må kunne legitimere seg, men de har vel ikke noen annen legitimasjon enn pass for barn.
![]() |
![]() |
|
|