Sv: Kattekunnskap ønskes
Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.
Ha, ha. Ja nå er vi drevne. 
Katten var veldig sky når vi fikk den. Nå elsker den meg og eldste. Hilser på oss og vil gjerne sitte ved siden av oss. Den har eget teppe slik at den sitter bak meg når jeg sitter i stolen.
Den er veldig veloppdragen. Bruker do ved kaldt vær som står i garasjen. Vi har installert kattedør i garasjedøren. Så har vi kattedør med chipåpning i døren som er mellom garasje og huset. Så kommer den inn i snekkerboden der mat og vann står og så er det fritt leide til huset.
Da vi var i Thailand valgte vi å la katten være hjemme. Han hadde fritt tilgang til visse rom i huset. Godt og varmt og kunne gå inn og ut som den ville gjennom kattedør. Jeg engasjerte bare noen som kom innom og fylte mat og friskt vann og koste med henne. Jeg er overbevist at hun hadde det bedre slik enn på et kattepensjonat med masse fremmede lukter og annet miljø.
Hun går aldri langt fra huset. Kanskje 50 m radius..
Vi er blitt veldig glad i henne og hun i oss.
Takk for svar. Det blir nok den type løsning her også ved evt feriereise. Evt. med kattedør + kattedør fra garasje og inn i kjellerstue, så det kan stå mat etc. på vaskerommet. Den biten får vi tenke på. Men vi skal ha kattedør, det er sikkert.
Ellers tenkte jeg å kjøpe følgende:
- Kattedo/kasse
- Kattesand + spade
- Pute/kurv
- Mat + vannskål
- Bånd (til de første turene ut, han er bare 12 uker når vi får han)
- Lite klorestativ eller plate
Hvilket fôr anbefales?
Det opplyses at det vi betaler for katten inkl. chipping, kastrering og vaksinering + full helsesjekk før overlevering. Kastreres de så tidlig altså? Eller må vi evt. regne med å komme tilbake for å få det gjort?