Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Orange is the new black

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-14, 00:39   #81
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Orange is the new black

*sultestreiker*

Gammel 02-07-14, 09:39   #82
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser forresten boken nå, og jeg må si opplevelsene er adskillig mer nedtonet i boken enn i serien. Blant annet syns jeg ikke hun beskriver det på noen måte så sterkt rasestereotypt som i serien.

Gammel 02-07-14, 09:58   #83
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Et år mellom hver sesong er helt vanlig, så bare spis maten din du.. Sesong 2 har vel ikke ligget ute en måned engang?

Polyanna: Det eneste de har tonet ned i serien er vel den kriminelle bakgrunnen til Piper? Slik jeg har forstått det har ihvertfall den virkelige Piper langt flere svin på skogen enn karakteren Piper.

Gammel 02-07-14, 09:59   #84
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke jeg fått med meg, egentlig. Det er jo store forskjeller, serien er vel mer "inspired by" enn "based on", vil jeg si.

Gammel 02-07-14, 10:00   #85
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nå er vi ferdig med sesong 2. Og jeg syns serien er fantastisk.
@Lisa: Hva som er greia? Hmm.. nei si det. Det er vel som med så mye annet. Smaken er som baken - delt. Jeg syns det er morsomme replikker, stereotypiske personer, drama, intriger, litt spenning. Mannen, som aldri ser på drama ellers syns også denne er litt artig.

Slutten var fantastisk!

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-14, 10:00   #86
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Nei, jeg bare leste noe om henne her om dagen, og hun har nok vært langt mer deltagende enn å bare bære en koffert. Har ikke lest boken.

Gammel 04-07-14, 02:55   #87
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns sesong 2 var enda bedre en sesong 1 faktisk. Det jeg liker med den er vel grovheten tror jeg. Et helt år til neste sesong! Det blir et langt år ja!

Gammel 04-07-14, 08:47   #88
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Planlegger å se siste episode i kveld, gru-gleder meg!!

Gammel 09-07-14, 22:47   #89
Sonar

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ifjor sommer var jeg alene hjemme noen dager = sesong 1
Denne sommeren har jeg vært alene hjemme noen dager = ferdig med sesong 2
Da satser jeg på å få noen alenedager neste sommer også til sesong 3,

Likte best sesong 1, mens 2 var helt grei.

Flukt

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-14, 11:05   #90
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg så ferdig sesong 2 og synes den tok seg opp utover i serien. Anbefaler denne artikkelen til de som har sett ferdig serien:

http://www.newyorker.com/arts/critic...ocial_facebook

Gammel 04-09-14, 13:04   #91
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nylig begynt å se denne serien, MYGOD jeg har virkelig gått glipp av noe. Den er så rå, ekkel, morsom, grov og rørende på samme tid. Mange stereotype karakterer men hva gjør vel det, god underholdning åkke som.

Gammel 04-09-14, 14:28   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg så ferdig sesong 2 og synes den tok seg opp utover i serien. Anbefaler denne artikkelen til de som har sett ferdig serien:

http://www.newyorker.com/arts/critic...ocial_facebook

Den var spot on, gitt!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 09:32   #93
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Har sett hele sesong 1 på YouTube i løpet av et par nattevakter nå. Hekta!

Men lurer på, har noen funnet serien tekstet noe sted? Engelsk tekst hadde vært kjekt, for jeg greier ikke å snappe opp alle ordene de sier, så går sikkert glipp av noen poenger.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 09:35   #94
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Har sett hele sesong 1 på YouTube i løpet av et par nattevakter nå. Hekta!

Men lurer på, har noen funnet serien tekstet noe sted? Engelsk tekst hadde vært kjekt, for jeg greier ikke å snappe opp alle ordene de sier, så går sikkert glipp av noen poenger.

Den er tekstet på norsk på netflix.

Gammel 25-09-14, 09:35   #95
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser på Netlix, der er det tekst på både norsk og engelsk og andre språk.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 09:58   #96
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Takk for tips, da må jeg vurdere å skaffe meg Netflix.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-14, 22:26   #97
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøss, ble litt mindblown nå. Jeg er sikkert den eneste som ikke visste dette, men hun som spiller Sophia Burset, er faktisk ei dame. Jeg var sikker på at det var en mann.
Hun har en tvillingbror som spiller den mannlige, pre-opererte versjonen.

Gammel 04-11-14, 22:39   #98
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hun ble født mann, da. Så det stemmer jo bra med serien.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Laverne_Cox

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-14, 08:40   #99
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ho er vel kjent for å vere den første kjønnsopererte som har hatt ei så signifikant rolle i en serie?

Gammel 05-11-14, 09:06   #100
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Da tok du jo ikke sååå feil, Dixie. Jeg ante heller ikke mer om denne skuespilleren enn at jeg trodde det var en mann, som jeg nå ser at vedkommende faktisk ble født som, så det er ikke så rart vi trodde det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.