Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Cameron - gutten som har levd før på Barra

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 15:19   #41
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Cameron - gutten som har levd før på Bara

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og der beveget vi oss ut på DET stadiet.

Svar på spørsmålet mitt, er du snill. Er greier du det kanskje ikke?

Det er ingen som helst, som noensinne har kunnet komme med en bevis for julenissens eksistens. Og det finnes like lite bevis for reinkarnasjon heller. Ergo stiller de faktisk i samme klasse, tro det eller ei.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:19   #42
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å si det med teskje: det jeg kaller arrogant i denne sammenhengen er det å si rett ut at dette er sprøyt. At reinkarnasjon er sprøyt, at gjenferd er sprøyt og at alt annet som blir betegnet som overnaturlig, er direkte sprøyt og bullshit!

Det å ikke tro på noe, blir noe helt annet.

Dersom noen forteller meg at det står romvesener i hagen hennes, velger jeg å ikke kalle henne gal og le henne opp i trynet, men heller tenke "okei, kanskje det står romvesener der, kanskje ikke". Jeg kan verken motbevise det eller bevise det, så da velger jeg å forholde meg nøytral.

Men jeg klarer ikke å være nøytral. For jeg tror ikke på det, og for meg blir det da sprøyt (hvis du på død og liv skal tvinge en betegnelse ut av meg da, jeg pleier å være høffligere enn som så ).

Jeg er rett og slett ikke skapt slik at jeg må ha beviser for å tro på noe - eller rettere sagt la være å tro på noe. Hadde jeg følt at noe måtte bevises eller motbevises for at jeg skulle ta stilling, så hadde jeg vært en skeptiker. Og det er jeg ikke.

Så da får du bare synes jeg er arrogant. Så kan jeg si at du er arrogant som tror at jeg tar feil

Gammel 22-05-07, 15:22   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Svar på spørsmålet mitt, er du snill. Er greier du det kanskje ikke?

Det er ingen som helst, som noensinne har kunnet komme med en bevis for julenissens eksistens. Og det finnes like lite bevis for reinkarnasjon heller. Ergo stiller de faktisk i samme klasse, tro det eller ei.

Greier det ikke? Jeg syns det er helt latterlig å komme med julenissen og påskeharen i diskusjoner som dette. Har virkelig ingen klart å finne ut noe om julenissens og påskeharens bakgrunn? Jeg trodde virkelig ikke dette var noe "mystisk", men da skal jeg prøve og google litt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:23   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreningen Humanistene i Sverige har utlovet en pris på 100.000,- til den som et vitenskapelig kontrollert vis kan bevise å inneha overnaturlige evner. Ingen har fått den. På Insider (Svensk TV-prgram med Robert Aschberg) så testet de en spådame, hun stilte opp, godkjente måten det skulle gjøres på og det gikk desverre svært dårlig. Kan lese mer om det i Aftonbladet.

Sånn når vi snakker om bevisbyrde.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:26   #45
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Greier det ikke? Jeg syns det er helt latterlig å komme med julenissen og påskeharen i diskusjoner som dette. Har virkelig ingen klart å finne ut noe om julenissens og påskeharens bakgrunn? Jeg trodde virkelig ikke dette var noe "mystisk", men da skal jeg prøve og google litt.

Men Iset, ikke mystisk. Bare LIKE sannsynlig. Hvor går skillet for deg? Hva er det som gjør at noe som aldri har blitt bevist automatisk er tull mens andre ting, som er like usannsynlige utifra alt vi vet om naturlover osv. faktisk "kan være sant hva vet jeg?"

Det er faktisk, fra et vitenskapelig ståsted, MYE mer sannsynlig at Elvis lever enn at reinkarnasjon forekommer. For å bare ta et eksempel.

Gammel 22-05-07, 15:29   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner hva dere mener, og jeg har heller aldri sagt at man skal være ukritisk til alt. Det eneste jeg sier her er at jeg ikke synes noe om å nedverdige de som tror på noe annet enn det man selv tror på, ved å indirekte eller direkte kalle dem tullinger fordi de tror på "sprøyt". Dersom dere virkelig er uenige i dette så får dere heller bare være det. Selv prøver jeg å ha litt mer respekt for andres tro enn det, selv om jeg ikke tror selv.

Gammel 22-05-07, 15:30   #47
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er i grunnen enig med Iset her.
For meg er det er helt i orden å mene eller tro det ene eller det andre om sånne tema. Det jeg reagerer på her er at er at det øyensynlig skal være helt i orden å gjøre narr av andre menneskers tro eller tvil. Utsagn som at man får lyst til å denge hodet i veggen fordi det er teit, eller sammenligne det med at hjernen ramler ut kan jeg vanskelig oppfatte som annet enn arrogant.

Om noen hadde sagt til dere skeptikere at de så et program på Tv i går om Jesus oppstandelse og død så tviler jeg på om dere ville respondert med å si; herregud så teit, jeg får lyst til å denge hodet i veggen. Du må da skjønne at det bare er oppspinn.

Respekt og litt ydmykhet for andre menneskers tro og tvil er stikkord for meg her.

Jeg har forøvrig ikke sett programmet og har derfor ingen meninger om det.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 15:40   #48
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Jeg håper du husker å lekse det opp til de barna som kommer til å fortelle ditt barn at julenissen bare er en utkledd voksen. Snakk om å disse noens følelser.

Fra spøk til revolver: Ja, jeg sliter med å respektere Gry Jannicke Jarlum når hun mener at hun er blitt bortført og besvangret av romvesener. Og på samme måte sliter jeg med å respektere avgjørelsen til denne guttens mor som ikke hadde ører for mange fornuftige, holdbare teorier om hvorfor gutten hennes har det som han har det, og la ut etter overnaturlige fenomener, sammen med et TV-team. Det går faktisk omtrent hånd i hånd med å ikke ha respekt for foreldre som viser barna frem på Nanny 911.

Gammel 22-05-07, 15:44   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper du husker å lekse det opp til de barna som kommer til å fortelle ditt barn at julenissen bare er en utkledd voksen. Snakk om å disse noens følelser.

Fra spøk til revolver: Ja, jeg sliter med å respektere Gry Jannicke Jarlum når hun mener at hun er blitt bortført og besvangret av romvesener. Og på samme måte sliter jeg med å respektere avgjørelsen til denne guttens mor som ikke hadde ører for mange fornuftige, holdbare teorier om hvorfor gutten hennes har det som han har det, og la ut etter overnaturlige fenomener, sammen med et TV-team. Det går faktisk omtrent hånd i hånd med å ikke ha respekt for foreldre som viser barna frem på Nanny 911.

Fikk ikke prikket deg så:

Gammel 22-05-07, 16:23   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hva skal du prikke henne for?

Gammel 22-05-07, 17:16   #51
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Og på samme måte sliter jeg med å respektere avgjørelsen til denne guttens mor som ikke hadde ører for mange fornuftige, holdbare teorier om hvorfor gutten hennes har det som han har det, og la ut etter overnaturlige fenomener, sammen med et TV-team. Det går faktisk omtrent hånd i hånd med å ikke ha respekt for foreldre som viser barna frem på Nanny 911.

Jeg så også programmet, og må signere det du sier her Olympia.
Jeg opplevde det som om hun (om enn forsiktig) presset gutten og var aldri så lite sensasjonslysten. Om hun virkelig trodde han kunne levd før kan jeg ikke begripe hvorfor hun ville ta ham med ut dit - HVA godt kunne komme ut av det!!? Tap-tap-situasjon for alle parter. Guttungen så jo bånn ulykkelig ut.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:22   #52
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Jeg så det, og jeg ble også fasinert av det.
Jeg er vel ikke av de som er veldig overtroisk, men sånne ting får meg til å tenke og lure.

Gammel 22-05-07, 18:10   #53
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å sitere romingeniør James Oberg: Det er flott å ha et åpent sinn, men man må likevel ikke ha det så åpent at hjernen ramler ut.

Eh... jeg vet ikke hva som her skjedd med hjernen DIN da... men noe mangler ihvertfall mellom ørene dine!!!

Jfr. avatar.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 20:32   #54
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Eh... jeg vet ikke hva som her skjedd med hjernen DIN da... men noe mangler ihvertfall mellom ørene dine!!!

Jfr. avatar.

Har du bevis for at jeg ikke har hjerne i ræva? Hææ? Det finnes mer mellom ørene enn det vi tror! :GryJannickestemme:

Gammel 22-05-07, 21:14   #55
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Fordiatte jeg har lyst vel!

Gammel 22-05-07, 21:17   #56
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Har du bevis for at jeg ikke har hjerne i ræva? Hææ? Det finnes mer mellom ørene enn det vi tror! :GryJannickestemme:

Pøh! Der må jeg si deg i mot. Etter å ha vandret på jorden noen år så må jeg konkludere med at det dessverre i alt for mange tilfeller er fullstendig tomt mellom ørene til enkelte. Eller kanskje mennesker er litt på samme måte som elefanter - liten hjerne i en stor ræv?

Gammel 22-05-07, 21:21   #57
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Jeg er i grunnen enig med Iset her.
For meg er det er helt i orden å mene eller tro det ene eller det andre om sånne tema. Det jeg reagerer på her er at er at det øyensynlig skal være helt i orden å gjøre narr av andre menneskers tro eller tvil. Utsagn som at man får lyst til å denge hodet i veggen fordi det er teit, eller sammenligne det med at hjernen ramler ut kan jeg vanskelig oppfatte som annet enn arrogant.

Om noen hadde sagt til dere skeptikere at de så et program på Tv i går om Jesus oppstandelse og død så tviler jeg på om dere ville respondert med å si; herregud så teit, jeg får lyst til å denge hodet i veggen. Du må da skjønne at det bare er oppspinn.

Respekt og litt ydmykhet for andre menneskers tro og tvil er stikkord for meg her.

Jeg har forøvrig ikke sett programmet og har derfor ingen meninger om det.
Skrev Mani

Er enig med Mani her, man må respektere andres tro og meninger,det går begge veier. Jeg tror ikke på gud og alt det der men jeg sier da ikke at de som gjør det er noen tullinger og mene at de ikke har noe mellom øra.
Jeg tror på at det er mye mellom himmel og jord og har selv opplevd en del ting som gjør at jeg vet.
Jeg er ingen tulling for det om jeg tror på det overnaturlige.
Dere må huske en ting man skal ikke dømme andre før man har gått et år i deres sko.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:22   #58
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom noen forteller meg at det står romvesener i hagen hennes, velger jeg å ikke kalle henne gal og le henne opp i trynet, men heller tenke "okei, kanskje det står romvesener der, kanskje ikke". Jeg kan verken motbevise det eller bevise det, så da velger jeg å forholde meg nøytral.

Visst. Det gjør jeg også, men da spør om jeg kan få komme i hagen og ta en titt. Erfaringsmessig blir da personen pottesur fordi de ikke blir trodd uten videre.

Gammel 22-05-07, 21:22   #59
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ræv er forøvrig et deilig ord!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:24   #60
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Siw = Jeg skjønnte vel ikke heeelt hva du mente her, men pyttsan.

Forøvrig har jeg bare lyst å si at jeg synes det er stor forskjell mellom å ha respekt for noens tro (som i religiøs forstand) og troen for det overnaturlige.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.