|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerVi har kjøpt juicemaskin nå og så langt bruer vi den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerJeg vurderer å kjøpe den Coop-greia i morgen. Jeg er veldig i tvil om det blir nok en dings som samler støv, men jeg tror jeg skal prøve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Juicepresse og saftkoker
Her safter vi begge, far vasker opp og begge leser avisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Shake it out!
|
Den er veldig enkel å bruke og å rengjøre. Liker du juice, blir den nok brukt.
![]() |
#26 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerDet er veldig godt med 5-6 cm med squash, en liten bit ingefær, en sitron, noen gulerøtter og et eple eller to hvis man vil ha det søtere. Det er også veldig godt med en rødbette oppi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerTakk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerCandy kjøpte ingenting, hun prøvde å lage deilig eplesyltetøy som ingen spiste.
![]() |
#29 |
finner ut av mye
|
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerMen får dere ikke dårlig samvittighet over jusingen? Næringsinnholdet sitter igjen i skallet som havner i bosset mens alt sukkeret, syren og karbohydratene havner i magen. Jeg syns konseptet jusing høres småvulgært og lite bærekraftig ut. Trist å tenke på mengdene med god mat som blir kastet på denne måten. Håper jusing er et forbigående moteblaff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Kontrollfrik
Nei. For det første er det betydelig overdrevet at alle næringsstoffer blir silt bort. Det blir det ikke. Det er klart det blir mye igjen, men det er mindre enn man tror hvis pressen er god nok. Dessuten kan "avfallet" fint benyttes, feks i brøddeig. Andre typer skall spises ofte ikke uansett, feks sitrusskall. Uansett om man kun drikker juicen i en frukt, så er det mye antioksidanter der, det synes jeg utelukkende er en fin ting. Jeg har større problemer med fiberet som forsvinner, det gjelder jo all juice. Når det gjelder sukker, så er det viktig for meg, og også grunnen til at jeg drikker juice i små mengder. Her i huset drikkes ikke eplejuice, og én dl daglig er det ungene får hvis vi har juice, og da er det juice med sterk farge. Jeg er også interessert i å juice grønnsaker. Det er nemlig sjelden vi kjøper grønnsaksjuice, og de finnes lite på markedet og ihvertfall ikke fersk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Shake it out!
|
Der svarte du i grunnen det jeg hadde tenkt å svare før svaret mitt forsvant. Jeg har heller ikke dårlig samvittighet. Jeg hadde virkelig ikke spist verken ananasskall eller sitrusskall. Og annen frukt juiceren jo med skallet på. Jeg spiser veldig lite frukt fordi jeg blir dårlig i magen av det. Da er et glass friskpressrt juice et godt alternativ. Minstemann spiser heller ikke frukt, han får smoothie. Og det er snarere mangelen på fiber enn mengden sukker som bekymrer meg også.
![]() |
#33 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerMengden sukker i juice bekymrer meg. Men da mest i eplejuice, appelsinjuice og druejuice. Og annen frukt med mye sukker i. Eplejuice har lite næring. Vi begrenser sånt veldig. Juice med mørk farge drikkes her, men i små mengder og da sjelden. Jeg har virkelig lyst å juice grønnsaker. Juice er ingen tørstedrikk for meg. Det er en del av maten og tenkes gjennom før det drikkes. Vi kjøper heller aldri billige juicer fra konsentrat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Du trenger ikke frukt for å lage juice. Det er mange som bruker frukt fordi de er vant til søtsmak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kontrollfrik
Ja, det er akkurat sånt jeg hadde tenkt å bruke den til! Kan du si noe om hva som er godt å blande og hva som er mindre vellykket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerBekymrer du deg så mye over sukkeret at du ikke kan spise en appelsin, et eple og en skive ananas i løpet av en dag? Det er jo så mye frukt jeg har i en et glass juice. Og det drikker jeg med verdens beste samvittighet.
![]() |
#37 |
Kontrollfrik
Jeg bekymrer meg ikke over det JEG spiser, men over juicedrikkingen jevnt over. Folk heller jo innpå i den tro at det er sunt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerSå når jeg skriver "mengden sukker i juice" så mener jeg at det inneholder mye, ikke at jeg drikker mye. Det er stor forskjell. Det ER mye sukker i juice, like mye som i brus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Juicepresse og saftkokerAlt med måte, tenker jeg. Også når det gjelder juice. Og det stemmer at det er mye sukker i juice, men samtidig så er det en del andre ting i juice (og frukt og bær) som man ikke finner i brus. Men nei, å helle i seg en liter juice er ikke særlig mye bedre enn å helle i seg en liter brus, om man tenker på sukkeret. Og den juicen som står i blanke plastflasker forringes jo også ganske mye kjappere enn den som står i lystette kartonger.
![]() |
#40 |
Rockesøster
|
Men det er jo en vesentlig forskjell mellom et glass brus og et glass ferskpresset juice; for det første er det forskjell på sukkerartene, for det andre er det da mye andre næringsstoffer i ferskpresset juice, noe som er totalt mangelvare i juice.
![]() |
|
|