Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Fortell meg om Kindle

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-14, 10:23   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fortell meg om Kindle

Fungerer det å bruke Kindle overalt? Jeg leser overalt, når jeg har leselyst. Mye i senga.
Ja. Overalt. Kindle Paperwhite kan du til og med lese i senga uten ekstra lys. Sånn at hvis sengenaboen vil sove så plager du ingen.

Hvordan er utvalget av bøker?
Utvalget av engelskspråklige bøker er fantastisk. Utvalget av norske bøker begynner å komme seg, de fleste nye bøker kommer automatisk som ebok nå. Sjekk digitalbok.no og ebok.no før du kjøper kindle, for å sjekke utvalget.

Priser på bøker?
Det varierer veldig. I Norge er det mva på ebøker, så superbillige får du de ikke. Men også her har forlagene begynt å våkne, og prisene dropper så snart bøker kommer i salg i billige paperback-utgaver. Men alt fra ca 50 kroner (på tilbud) til 349 (helt nyutgivelser), men ligger på mellom 100 og 200 kroner boken.

Batteritid?
Fantastisk. Min Kindle (gamle varianten) kan brukes i fire uker, minst, før den må lades. Jeg har aldri opplevd å gå tom for strøm i midten av en spennende bok.

Fungerer den i all slags lys?
Jepp. Til og med sterkt sollys.

I tillegg har forlagene også begynt å gjøre det enkelt for Kindleeiere å få norske bøker over på Kindle på en enkel måte, spesielt ebok.no har en veldig god løsning. Før måtte man bryte kopisperren, nå er flere og flere bøker vannmerket i stedet for, det vil si at det står først i boken hvem den tilhører, sånn at det ikke akkurat frister til å piratkopiere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.