|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 1. klassing og klær på skolen
Ja, vil tro det.
|
|
|
#22 |
|
Drømmer
|
Sv: 1. klassing og klær på skolenAlle må ha innesko på skolen, har man det ikke får man med melding hjem. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolenHan kommer til å ha fullt skift på skolen og sfo. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Drømmer
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolenAlle må ha innesko på skolen, har man det ikke får man med melding hjem. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Hos oss må de ha innesko fordi det lukkes branndør inn til garderoben. Det har vært øvelse i ekstrenslapsetid, og da var det lite kult å ikke ha på sko. Her bruker de Og stort sett Crocs. Lillebror har smale bein og litt dårlig muskulaturen i leggene, så hans bein funker ikke med crocs. De henger ikke på+ at han lett vrikker foten. Jeg har kjøpt et par "stoffsko" (ala Vans) så får vi se om de funker.
|
|
|
#26 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolenJeg er enig i at innesko er lurt. Men dersom man kommer ut med crocs eller sandaler i ekstremslaps, ser jeg ikke for meg så mange tørre varme tær uansett.
|
|
|
#27 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolenHer har vi skofri skole, og det anbefales innesko. Storebror hadde i første klasse, men brukte de aldri, og så lenge ikke lærerne følger opp med å kreve at de brukes, så er det jo lite jeg kan gjøre. Når det gjelder brannøvelse, så blir de evt våt, og kan skifte sokker når de kommer inne. VÅt blir de uansett om de har sandaler elelr crocs på.
|
|
|
|
#28 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke noe problem å vaske skoene for å bruke inne. Skoene bør ikke ha svart såler som lager striper på gulvet da disse stripene ikke går vekk med vanlig vask.
|
|
|
|
#29 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Førsteklassing og klær på skolenJoggesko med borrelås som innesko. Da trengte vi ikke ha ekstra gymsko i tillegg. Sokker. En ekstra bukse og genser. Regntøy og støvler. Overtrekksbukse til høst. Og vinterbukse og votter og en fleecegenser til vinter. Vi bor rett med skolen så de gidder ikke ha mer enn nødvendig før de løper avgårde.
|
|
|
#30 |
|
Min elsker slike stoffsko og har slitt ut to par i år allerede. Godt tips, skal se om jeg finner slike så kan han bruke dem nå og så inne når skolen starter.
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Førsteklassing og klær på skolenMin snart 2.klassing har hatt hengende PoP utebukse på sfo høst og vår, og vinterdress på vinteren. Ellers har han hatt et utvalg mellomtøy, som han velger selv alt etter vær. Han har hatt egen skiftekurv, og egen skohylle. Der har han hatt både vanlige sko og støvler. Jakken har han hatt på seg til og fra skolen, så den har ikke hengt igjen på sfo. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolenHos oss trenger de innesko rett og slett fordi det er så mye slaps i garderoben om vinteren/i regnvær. Og måten klasserommene er organisert på gjør at de ikke kan ha utesko på der.
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Førsteklassing og klær på skolenÅhh, dette har jeg ikke satt meg inn i godt nok...
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Førsteklassing og klær på skolenJa, det er jo ikke sånn at de trenger en helt ny garderobe til de starter på SFO. Jeg tenker helt vanlige uteklær som ungene alltid har hatt. Sikkert litt forskjell fra SFO til SFO, men vår skolegarderobe er veldig lik barnehagens, bare med mye mer rot, og ting forsvinner raskere. Har måttet se over og lete opp ting hver eneste dag, men så har jeg også en veldig distre sønn. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolen
Har planer om det samme selv. Fortsetter dette været blir det bare t-skjorte og shorts nå uansett.
|
|
|
#36 |
|
Sv: Førsteklassing og klær på skolen
Min får SFO samme sted han har klasserom, samme garderobe også, så ikke så mye å forholde seg til.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Førsteklassing og klær på skolenEt helt skift, tynn fleecegenser, regntøy, innesko og gymsko tror jeg, sånn i starten. Så får vi ta det derfra. Jeg mener de hadde gymsokker hos oss i 1. klasse. Joggesko kom vel senere. Hun har 'crocks' til innesko. |
|
|
|
![]() |
|
|