|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ferie helt alene?Artiklen er forresten helt teit. For meg er det overhode ikke noe problem å reise alene. Spise alene osv er ikke noe problem. Jeg bare savner mannen så sykt. Sist redigert av Anne C : 23-07-14 kl 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
kamerat
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Å lære seg å trives alene på restaurant er en veldig nyttig voksenskill, synes jeg. Jeg ble lei av å spise kjip kioskmat på hotellet på jobbturer, nå passer jeg på å bestille meg bord på morsomme restauranter i stedet.
![]() |
#83 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Nå hadde jeg fint klart det tror jeg, men ikke for noen år siden. Men jeg hadde ikke reist til syden, jeg hadde heller reist til en storby av noe slag
![]() |
#85 |
Klar
|
![]() Sv: Ferie helt alene?
Nei, det tror jeg absolutt ikke. Det er vel en del jentegjenger som reiser sammen på slike turer. Tror dog jeg hadde undersøkt alderssammensetningen like grundig som sivilstanden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
En som trener
|
Nei, tvert i mot, på den turen jeg var, var de fleste gifte i hvert fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg har gjort det før, og gleder meg til å gjøre det igjen når barna blir voksne. Jeg har lyst til å gjenta ukesturen til Roma med prosjekt "se alle Caravaggioene", jeg kunne tenkt meg treningsferie eller kokkekurs i Italia, besøkt venner her og der i verden.... Masse!
![]() |
#88 |
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har gjerne spist middag i baren når jeg har reist alene på jobbtur. Det funker også bra.
![]() |
#89 |
maler
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg har aldri overskudd til noen restaurantopplevelser når jeg er på jobbtur. Men jeg er enig i at det ikke bør være det at man er alene som stopper en fra å få seg god mat. Men jeg har også måttet trene på å gå på cafe alene. Det var en sperre, men da den først var brutt var det ikke noe problem.
![]() |
#90 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Ferie helt alene?Å gå på kafé alene er nydelig. Sukk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
intro
|
Det er helt fremmed for meg, i alle fall.
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Jeg synes artikkelen var negativt vinklet, men jeg opplevde at den hadde en selvironisk undertone mer enn sutring, et prosjekt hvor man beveger seg fullstendig ut av komfortsonen og opplever at man ikke trives. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
heimføing
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Bra innlegg, Guava. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Sjølsagt kan man ikke vekte ensomhet. Jeg betviler ikke at journalisten følte seg ensom. Jeg synes likevel det er et poeng at en sånn ferietur i stor grad er sjølvalgt (sjøl om ensomheten ikke er det), i mitt høyst reelle eksempel med nitti år gammel dame var det ikke det. Hun var for sjuk til å klare seg aleine, fikk ikke plass på aldershjem, fikk ikke besøk av andre enn naboen og hadde flere ganger bedt om hjelp, men fikk det ikke. Og det var ikke katten som døde, det var hun - men hun ville ha katten avliva, så den kunne gravlegges med henne (jeg antar det ikke er lov, men det var nå ønsket hennes). Over nitti år med levd liv, og den nærmeste hun hadde var en katt. Jeg synes det er hjerteskjærende. Det var altså mest ordbruken "ekstremversjonen av ensomhet" jeg reagerte på, for jeg mener at man ikke er så ekstremt ensom hvis man kan velge bort situasjoner man føler seg så ensom i. Og jeg sliter med å se poenget i å reise bort med kun bøker som selskap, dersom man ikke trives med det. Hvorfor i all verden?
![]() |
![]() |
#96 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Ferie helt alene?Annet tips til aleneferie sammen med andre er å reise med Inspiratour. Var på tur med dem en gang (med faren min), og mange der reiste uten andre. Veldig hyggelig:
![]() |
#97 |
|
![]() Sv: Ferie helt alene?Tja.. Hvorfor i all verden? Hvorfor teste ut andre grenser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Ferie helt alene?Du fikk sagt det jeg mente, Guava. På en mye bedre måte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Ja, totalt uaktuelt |
![]() |
![]() |
![]() |