Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Etternavn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mange deler du etternavnet ditt med?
Mindre enn 50 75 38,66%
51-150 35 18,04%
151-300 15 7,73%
301-500 8 4,12%
501-1000 21 10,82%
1001-2000 8 4,12%
2001-5000 13 6,70%
5001-8000 6 3,09%
8001-11000 5 2,58%
Mer enn 11000 8 4,12%
Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-07, 17:54   #21
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Etternavn

Litt over 100 har samme etternavn som meg, mens det er 11 som har samme etternavn som mannen.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:55   #22
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt over 100 med samme etternavn, det er 2 nabogårder som ikke er i familie.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:55   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om noen vil gjette på hvilket av etternavnene med lik sum som er mine, så kan de få lov til det. Betyr ikke at jeg sier det. :streng:

Gammel 22-05-07, 17:57   #24
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er kun 5 stk. som har etternavnet vårt her i Norge. Det er oss 3 og svigers.
Mitt italienske pike etternavnet er det under 5 stk. som har.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 17:59   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er ikke paranoid, har flere her inne på Facebook uansett.

Pass deg nå, så legger jeg deg til. nd:

Gammel 22-05-07, 18:03   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er 29 som har etternavnet jeg hadde inntil for fem år siden, da ble det mellomnavn. Det nye etternavnet mitt er det over 6000 som har.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:06   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Pass deg nå, så legger jeg deg til. nd:

Nooooo ...

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:09   #28
lil'c
Passiv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Etternavn

Bare etternavnet mitt er det 942 som har.

Tar jeg med mellomnavnet;
Det er 3, 2, 1 eller 0 som har kombinasjonen **** ******* som mellomnavn-etternavn.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:09   #29
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg deler etternavn med 698 andre.
Det er fem andre som heter det samme som meg, for- og etternavn.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:10   #30
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt 90 har samme etternavn som mitt.

Gammel 22-05-07, 18:12   #31
cecix
Blekksprut

cecix sin avatar

cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

77stk har samme etternavn som meg. Ble egentlig litt overasket, for hvem i huleste er de alle sammen?
Selv om jeg er gift har jeg beholdt pikenavnet mitt.

cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:14   #32
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Vi er vel 6 med det ene etternavnt mitt (mitt pikenavn), og rundt 10 med det andre etternavnet jeg tok da jeg giftet meg.

Gammel 22-05-07, 18:23   #33
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

I underkant av 5000 stykker har etternavnet "mitt". Bare fire stykker heter akkurat det samme som meg (for- og etternavn). Jeg vet hvem to av dem er, vi blir kontaktet av hverandres perifere kontakter innimellom. Den ene av dem bor i samme bydel som meg også.

Ingen i Norge har samme etternavn som ztjerna.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:26   #34
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjuefire tusen eller noe sånt. Det var derfor jeg ga etter og lot ungene få mannens. Med dem medregnet er det åtte som har det etternavnet.

Gammel 22-05-07, 18:26   #35
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etternavnet er det drøyt 600 som har, men mellomnavnet er det bare 42 stykker som har som etternavn. De er alle familie. Pikenavnet mitt er det drøyt 900 som har, men ingen heter det samme som meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:29   #36
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Litt i overkant av totusen.

Jeg har aldri helt skjønnt det med å være stolt over sitt etternavn. Jeg håper da virkelig at folk er like stolte om de heter et navn de deler med 20000 som med et navn de deler med 20. Jeg har tatt mannens navn ved bryllupet. Det er imidlertid ikke navnet jeg er stolt av, men mannen. Og jeg kan neppe tenke meg at det ville betydd noe for meg om han hadde et helt unikt etternavn. Når det er sagt så har vi likevel verdens kuleste etternavn. Og et etternavn som er uhyre vanlig på verdensbasis, om enn ikke i Norge.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:32   #37
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tok min manns etternavn og fikk et hvermannsen-navn. Nesten rundt 24 000 har det navnet. Pikenavnet mitt er det noe i underkant av 5000 som har.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:33   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir jo det samme med navnetoppnavn, folk velger det ikke fordi "alle" heter det. Jeg er glad etternavnet vårt ikke ligger på navnetoppen, syns det er veldig greit å slippe å hete Olsen, Jensen og slike kjedelige navn.

Gammel 22-05-07, 18:39   #39
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det blir jo det samme med navnetoppnavn, folk velger det ikke fordi "alle" heter det. Jeg er glad etternavnet vårt ikke ligger på navnetoppen, syns det er veldig greit å slippe å hete Olsen, Jensen og slike kjedelige navn.

Joda, jeg skjønner det. Men for meg har alltid fornavnet mitt vært mye viktigere med tanke på identitet enn det etternavnet har vært. Så derfor har jeg gitt mine barn veldig sjeldne fornavn, og bryr meg lite om hva slags etternavn vi har.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 18:41   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg bryr meg om begge deler. De skal passe noenlunde sammen.

Det er noe merkelig ut med Abelone Constanse Olsen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.