|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Terrortrusselen mot NorgeVar det berre meg som syns pressekonferansen var veldig lite informativ? Dei sa vel eigentlig ingenting bortsett frå at dei som står bak har deltatt i kampar på bakken i Syria. Kvifor tar dei denne trusselen så alvorlig når dei veit så lite konkret? Og PST-sjefen oppførte seg merkelig og var tydelig ukomfortabel. Kvar gang ho hadde svart på eit spørsmål snudde ho seg demonstrativt vekk frå mikrofonen.
![]() |
#2 |
Textrovert
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg er også kjempestresset. Jeg jobber på en relativt utsatt plass i Oslo og ble ganske skremt av dette. Vi har dog ikke fått et eneste pip av info om dette her på jobben.
![]() |
#4 |
Leser
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeTror de har veldig store problemer med denne type informasjon. Det ligger i sakens natur at terrorisme ikke bare er selve "handlingen" men også skremslene rundt. Skal PST beskytte folk mot denne type "kunnskap" - jeg tror ikke de tør, rett og slett. Hvis det kommer et terrorangrep i (eller mot) Norge, og det kommer frem at PST hadde informasjon, men lot være å fortelle ... Tja, vet ikke helt hva som vil skje? Kan garantere at toppsjefen i PST måtte ha gått av.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg skal fly hjem til Gardermoen i morgen, og er stresset på grunn av det. Jeg har ikke hørt pressekonferansen, er på en workshop i Nederland. Men jeg gleder meg ikke til å fly hjem i morgen kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeAkkurat det at folk blir redde er jo "gevinsten" ved terror. Det er en veldig effektiv måte å skremme ufattelig mange flere enn de som blir rammet.
![]() |
#7 |
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg liker å leve i uvitenhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot Norge
"Damned if you do, damned if you don't". Skremmer de oss unødvendig? Sier de for lite? Vanskelig. Jeg ønsker ikke å leve i frykt, men heller veldig mot å ha hjemmekontor i dagene framover.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg tror som Him at de må informere selv om de ikke har noe mer konkret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeDe sa jo noe om dette på presekonferansen At de vanligvis ikke forteller om ting de vet, fordi skremsel er en del av terroren. men at de har fått beskjed fra sine styringsorganer om å være mer åpne, og de velger å være det denne gangen. Sikkert pga synligheten av det som skjer.
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeDet jeg tenker på nå er: Det jeg føler nå, det er bare en liten brøkdel av hva mennesker i andre land føler hver dag. De har levd i årevis med denne frykten. Hva gjør det med mennesker?
![]() |
#13 |
Jo på en måte, men jeg krisemaksimerer alltid. Jeg er litt hysterisk. Jeg liker ikke å gå rundt å være redd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeTenk dere om de ikke informerer, da. Om det nå skjer terrorhandlinger, og det i ettertid kommer frem at PST har sittet på informasjon om en faktisk trussel, men valgt å ikke informere, så tror jeg ikke det hadde vært noen höydare i folkeopinionen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJa, det var lite informativt. Norway cup, ja. Uff.
![]() |
#16 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeMen dere forstår hvorfor de ikke kan være mer spesifikke?
![]() |
#17 |
This is normal!
|
Enig. Nå bor ikke jeg i en stor by, men jeg velger å ikke la meg uroe av slikt. Da burde man jo holde seg unna storbyer, slutte å fly og sitte hjemme. Norge er veldig trygt, men innimellom får også vi merke at verden kan være et urolig sted.
![]() |
![]() |
#18 |
Eg er veldig for at dei informerer. Men eg syns informasjonen var fryktelig diffus.
![]() |
#19 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeJeg går som vanlig ut fra at de vet mer enn de sier, de vet mye mer enn de sier. Det er publikum som hører dette, men også i høyeste grad de om som har planer om å gjøre noe.
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Terrortrusselen mot NorgeI tillegg "advarer" de evt. terrorister ved å være generelle. Om de var spesifikke ville de gi dem mye mer info også om hva de ikke vet. Generell info kan dermed forhindre en evt. aksjon.
![]() |
|
|