|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehagestart og klær som trengsHar ikke gummitøy lavere vannsøyle enn tekniske klær?
|
|
|
#22 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnehagestart og klær som trengs
Jo det har de. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Barnehagestart og klær som trengsMine har skallbukser og ikke regnbukser nå. De har hatt regnbukser tidligere. Skallbuksene er klart best, men regnbuksene fungerer også. Regnbukser er en hel del billigere ofte. Poenget mitt er at jeg ikke skjønner at man kan greie seg med én hel dress, både fordi de ofte er ute to ganger og blir våte i løpet av en dag, og da er det fint å ha mulighet for å slippe å ta på seg våte klær i runde nr 2. Ja, de blir våte selv om klærne er skikkelige. Og så er det ganske mange dager med sol i lufta og vått på bakken der ei overtrekksbukse er gull. (Jeg tror imidlertid man ofte overdriver litt mhp hva slags prisklasse og kvalitet som er nødvendig for ungene. Det er ganske mye som duger helt fint. Også regntøy).
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Sv: Barnehagestart og klær som trengsDe blir forresten klamme inni skalltøy også. Jeg synes ikke det er så stor forskjell på skalltøy og regntøy som man ivl ha det til.
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi bor på ordentlig pissevestlandsregnværsted (
Jeg er enig i at skalltøy også kan bli klamt, iallefall når man har en ekstremt varm unge
|
|
|
#27 |
|
Drømmer
|
Det kommer vel an på regntøyet og skalltøyet , er jo forskjell på de forskjellige merkene også. Jeg synes det er stor forskjell hvertfall. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Barnehagestart og klær som trengsMin erfaring er at ordentlig regntøy varer lengre enn alt annet. Jeg ble dritsur (på plagget) da Knøtteliten fikk rift i skalltøy i løpet av en uke.
|
|
|
#29 |
|
Drømmer
|
Vi hadde to dresser første årene i barnehage, men det var helt unødvendig. Dress nr 2 ble brukt to ganger til sammen på de 4 årene i naturbarnehage. Selvsagt går det helt fint med regntøy, poden har det i reserve nå på skolen, men han foretrekker skallklær selv så det er ikke akkurat mye brukt |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Som regel, men ikke alltid. Vi har hatt et sett med gummiregntøy fra Name it, vannsøyle på 5000.
|
|
|
#31 |
|
Enig i det! Jeg har begynt å kjøpe rimeligere klær til mine to nå og ser det holder helt fint.
|
|
|
#32 |
|
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Det er jo nesten ikke vanntett, faktisk. De fleste tror at gummi er tettest, det jeg på jobb i bhg.
|
|
|
#33 |
|
Vet det, men det holdt tett hos oss, vestlandet. Mye av skalltøyet har ikke høyere søyle enn det heller.
|
|
|
#34 |
|
Drømmer
|
Har ikke de fleste skalltøy vannsøyle på 10 000 eller mer? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Drømmer
|
Mange tror det ja, vi kranglet jo med ansatte i barnehage til poden i starten, for regntøy var uniform i barnehagen der mente de. Jeg ser nå at flere og flere der jeg har jobbet har gått over til skalltøy. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tror ticket enda har 8000. Noe av reflex har 5000.
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Sv: Barnehagestart og klær som trengsGanske mye skalltøy har 5000, inkludert endel reima, reflex og ticket. Noe ticket har 8000. POP har 10000, men det synes jeg ofte er kortvarig glede, blir fort slitt. Noe HH har 5000, noe 10000, noe mer. Stormberg og skogstad har også delvis 5000. Og 5000 kalles vanntett.
|
![]() |
|
|