|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Krav om pass for innreise i NorgeJeg så denne artikkelen på NRK sine sider nå |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeFørerkort er også gu\yldig, og bankkort med bilde. Iallefall sto det det i den artikkelen jeg leste. Det sto også at de ikke kom til å sjekke så mange.
![]() |
#3 |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeFørerkort og visa har jeg jo. Men hva med ungene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeDet står at det gjelder bare til og med mandag, så da går vel tirsdag greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeVi skal hjem i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeRing politiet og hør. Her praktiseres det nå strengt for de som kommer tilbake med danskeferjen.
![]() |
#9 |
fri
|
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeSå lenge norske myndigheter ennå ikke har klart å få på plass ID-kort til alle norske innbyggere (som jo også innebærer barn), så kan de jo ikke nekte norske barn å komme seg hjem fra ferie i Sverige og Danmark, så lenge foreldrene har bankkort eller sertifikat som gyldig ID. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeDet skulle visst ikke være noe problem å komme seg inn i Østfold så om du kommer den veien bør det gå greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i Norge
Har ikke med tror jeg, for det var litt på sparket dette her. Men jeg får vel krysse fingrene for at ikke blir stoppet. Jeg har ledsagerbevis med bilde til eldste da. Og så får jeg heller håpe at de kan sjekke folkeregisteret for de to andre. I verste fall må vi vel bare snu på grensa og vente et par dager, selv om det er lite ideelt i forhold til at vi må hjem for å vaske klær og pakke om bilen før vi drar igjen på torsdags morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vi er i charlottenberg, så er ikke den veien vi har tenkt oss. Men det er jo et alternativ dersom vi ikke kommer oss over her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeDe har ikke kapasitet til å sjekke alle på grensen, så kommer du over land kommer du deg inn. Tar du båt blir det vanskeligere, fordi de sjekker før du får gå ombord. Fly kan potensielt bli like vanskelig som båt/ferge, vil jeg anta.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeKom kjørende over grensa for et par timer siden. Hadde pass til alle med ettersom vi har vært i Hellas i løpet av ferien, men kun mannen og jeg måtte vise legitimasjon (mannen siden han kjørte, jeg siden bilen står i mitt navn). Viste bare bankkort ettersom passene lå i bagasjerommet.
![]() |
#15 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeBetyr det at vi kan kjøre over til Sverige i morgen på dagstur fra Sarpsborg uten problem, eller bør vi la vær? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
Kan du legitimere deg er det jo ikke noe problem.
![]() |
#17 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeVi kom over Svinesund i går kveld(sammen med veeeldig mange andre) og måtte ikke vise noe som helst, men alle bilene ble sluset gjennom tollstasjonen og det sto både politi og tollere og kikket inn i hver enkelt bil.
![]() |
#18 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Krav om pass for innreise i NorgeViste ikke noe heller, men ble en god stund i køkjøring ja som følge av at de fulgte med alle bilene. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|