Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det er varmt, for varmt!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-14, 00:15   #81
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det er varmt, for varmt!

Jeg har egentlig få problemer med utendørstemperaturen, men leiligheten vår er ikke bygd for disse temperaturene, den er fantastisk godt isolert og suger til seg all varme og tviholder på den. Gleder meg til soveromstemperaturen faller med i hvert fall fem grader.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 00:27   #82
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter i varmen. Det gjør egentlig hele familien. Det er en grunn til at vi sjelden legger ferien til sol og varme. Vi sover dårlig og blir litt småsure på dagen. Jentene har nå begynt å sove på verandaen. Da sover de bedre, selv om de våkner tidlig av at det blir lyst.

Heldigvis har vi et gammelt og dårlig isolert hus. Vi har ganske akseptabel innetemperatur om dagen. Men litt for varmt for soving.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 08:20   #83
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker varmen og har det helt topp nå. For en sommer! Ute er det helt fantastisk. Vi setter alle vinduer og dører på vidt gap. Barna sover i sokkeletasje, der blir det ikke så varmt. Vi har satt inn vifte hos oss. Da går natta helt fint. Den gang vi hadde baby i varmen brukte vi våte håndklær til å kjøle dem ned med. Det fungerte veldig bra.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 08:26   #84
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Det er tørrere med air condition, men det er så gudsjammerlig kjedelig å sitte inne... Ikke at man får sitti ute uansett, verandaen vår blir aldri ferdig, og solsenga mi er forsinka i produksjon. Håhå jaja. Blir vel sommer neste år og.

Gammel 26-07-14, 10:03   #85
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at det er fritt fram å klage på kulde og "dårlig vær", men ikke på stekende varme. Ungen min tåler vist dette veldig dårlig og da synes jeg det er kjipt også, å være hele dagen på stranda hjelper lite, han kan uansett ikke være konstant i vannet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 10:11   #86
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da drøssevis av folk som klager på varmen, så det er da absolutt lov. For min del syns jeg at de varme dagene utgjør en så forsvinnende liten del av totalen her i landet, at det positive med dem klart vinner over det negative.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 10:45   #87
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker kulde og snø også, jeg. Det er de kjedelige dagene midt på jeg ikke trives med. 0- 10 grader og regn er kjipt. Lite å finne på. Egentlig er de fleste temperaturer greit så lenge jeg slipper regn. Regn er kun fint til å sitte inne i (og veldig nødvendig for det meste, men nå tenkte jeg for egen del).

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 10:45   #88
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er ikke hjemme nei. Jeg tror det har kjølnet litt i Trondheim nå.

Ahh, trodde jeg var på feil side av byen

Gammel 26-07-14, 11:18   #89
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes været er fantastisk, men som Matilda kunne jeg ønsket den kom til neste år...med en 3 uker gammel baby som kun vil puppe og ligge kliss inntil mor, blir det rimelig hett! Vesla sliter også litt med varmen, så vi har flyktet til fjellet. "Kun" 24 grader her.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 12:53   #90
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skulle helst bodd et sted med ca -5 hele året, så kunne vi heller reist på ferie til varme. Hadde poden blitt slapp og lei, hadde jeg ikke klaget, men han får feber, spiser ikke og er rasende for alt. Så fort vi får kjølt ham ned litt blir det bedre.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 13:08   #91
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

All sympati! Jeg har en som får feber (og ikke spiser og får forstoppelse); en som blir rasende (og ikke spiser og får forstoppelse) og en som bare vil ha pupp og ligge inntil mamma. Nå har jeg sendt de to største til svigers og rigga meg til i godstolen på minstens rom, så får vi se om vi overlever denne dagen og!

Gammel 26-07-14, 13:20   #92
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det er selvsagt lov å klage over varmen, å klage over at man ikke har lov til å klage over varmen, derimot...

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-14, 23:14   #93
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det er rart at det er fritt fram å klage på kulde og "dårlig vær", men ikke på stekende varme. Ungen min tåler vist dette veldig dårlig og da synes jeg det er kjipt også, å være hele dagen på stranda hjelper lite, han kan uansett ikke være konstant i vannet.

Gi han en kald dusj før han legger seg? La han ligge uten dyne men med et tynt dynetrekk? La han bade mye når dere er på stranden.

Jeg merker at vi spiser mindre enn vanlig, men det går jo bra det og. Vi passer på å drikke nok og få i oss litt salt mat.

Synes jeg sover godt tross varmen og faktisk blir glad og i godt humør av været selv om det er i varmeste laget inne for tiden. Vi er i grunnen ute hele dagen.

Gammel 27-07-14, 13:37   #94
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lummert her i dag tidlig og en grusomt varm natt. Det har nå smelt riktig så godt her en stund. Kjøligere luft kjennes det ut som.

Gammel 27-07-14, 14:54   #95
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Utrop

Første dag på lenge hvor vi ikke trenger å ha vifte på. "Bare" 25 grader i stua, torden og litt regn ute. Herlig.

Gammel 28-07-14, 09:59   #96
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg savner varmen allerede! Nå er det bare klamt og vått ute, selv når det er litt sol.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-14, 10:11   #97
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alt for varmt ja!
Når i tilleg AC på bilen streiket på bilferie...arrrr...

Gammel 28-07-14, 21:30   #98
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Nå begynner det å nærme seg levelige temperaturer. 24 grader på dagtid. Vi har dessverre uansett ett hus som holder vilt på varmen (veldig bra på vinteren...men ikke nå) så nettene er fremdeles ganske heisne.
Vi hadde litt regn i går, og det var nydelig. I dag har det vært knusktørt.

Jeg er veldig glad i sommeren og nyter når det er utevær på sitt beste, men siden jeg elsker høsten også så må jeg si jeg gleder meg LITT til den også.

Gammel 28-07-14, 21:57   #99
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag har det vært fin temperatur, litt varmt utover ettermiddagen. I natt sov jeg på soverommet igjen, og med takvifta på fullt var det helt overkommelig selv om jeg personlig har det best med rundt 15 grader på soverommet om natten.

Gammel 28-07-14, 23:38   #100
millact

Standard

Synes fortsatt det er varmt her, rundt 27 var det vel i dag. Grusomt varmt inne enda, virker ikke som det vil gi seg. Badet på strand frem til middag og tok kveldsbad i ferskvann i kveld. Jeg elsker denne sommeren, måtte den vare en stund til!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.