|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En kvinne skal ikke være sin manns HerreDet er mange han ikke har klart å overbevise... Men kristendomstimene hans var interessante...
|
|
|
#22 |
|
Librocubicularist
|
Sv: En kvinne skal ikke være sin manns Herre
Ja.
|
|
|
|
#23 |
|
|
Det er ikke snakk om "han", det er et helt trossamfunn, hvor flertallet mener at kvinner ikke har stemmerett i læresspørsmål. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Jeg vet, men jeg har hatt Bergene Holm som kristendomslærer.
|
|
|
#25 |
|
|
Er dette et trossamfunn? Jeg hadde ikke hørt om dem før og gikk inn på hjemmesiden deres, men ble ikke så mye klokere. Ser at noen av deres få foreninger er i mitt distrikt, men har aldri hørt om dem. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En kvinne skal ikke være sin manns HerreDenne bibelskolen, er det en av dem som har fått nytt liv ved at de gir skoleplass til filippinske au pairer som studerer hva det skal være om det gir dem oppholdstillatelse. For de filippinske kvinnene jeg kjenner har virkelig satt stor pris på likestilling og generell "modernitet" i det norske samfunnet og det er synd om det er dette her de "tvinges" til å studere.
|
|
|
#27 |
|
|
Tvilsomt. Leser litt på nett om organisasjonen nå og skolen ser ut til å ha svært få elever og på bildene ser det temmelig norsk ut om man kan si det sånn. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En kvinne skal ikke være sin manns HerreI grunnen like greit. Jeg syns jo fortsatt det er synd at arbeidsvillige, lærevillige og integreringsvillige mennesker skal ha bibelskole som eneste utvei til å være her lenge nok til at de lærer seg tilstrekkelig norsk til at de kan finne en måte å bli værende her på, men det er i hvertf all bra at det ikke er disse greiene de utsettes for.
|
|
|
#29 |
|
Librocubicularist
|
Sv: En kvinne skal ikke være sin manns HerreEg kan jo stå fram som tidlegare bibelskuleelev, og seie at det er ikkje så ekstreme haldningar som blir undervist i alle organisasjonar, altså. Eg vil tru mindretallet av kristne nordmenn støtter denne grupperingane sitt syn. Bare så det er sagt.
|
|
![]() |
|
|