Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Los Angeles

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-14, 17:24   #1
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Los Angeles

Det kan se ut som om det blir tur til Los Angeles på oss i julen. Så da trenger jeg noen tips til gode restauranter, kjekke frokostbarer, bør vi leie bil eller holder det med kollektivtransport?
Hva gjør vi på julaften? Eller mer viktig, hva gjør vi på førstedag? Nyttårsaften?
Vi tenker å bo i anaheim, nært disneyparken, men har ikke landet på bosted helt enda.

Gammel 03-08-14, 20:11   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Los Angeles

Jeg kan ikke så mye om LA, lenge siden sist. Men en ting husker jeg, det er ikke godt utbygget kollektivtilbud der. Så hvis dere skal litt rundt mener jeg dere er helt avhengige av bil.

Gammel 03-08-14, 20:17   #3
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Signerer Veobra. Lenge siden for meg også. Men LA er laget for bilkjøring, så det hadde jeg definitivt valgt.

Gammel 03-08-14, 20:46   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke vært der på lenge, men det er jo ikke noen bykjerne i selve LA, og kollektivtrafikk er det minimalt med forteller min kusine som bor i Orange County (hvor for øvrig Anaheim også ligger) og som jeg IM'er med akkurat nå. Hun sier at Palm Springs er wonderful at Christmas og at byene ved sjøen både nord- og syd for LA er bra (Newport Beach, Santa Barbara).

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:07   #5
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Så ikke som New york der man kan ta metro over alt altså. Men ok, vi kan leie en bil. Da kan vi kjøre oppover til San fransisco og.

Gammel 03-08-14, 21:11   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bodd i anaheim. Sist bodde vi i santa Monica, og stortrivdes der!

Gammel 03-08-14, 21:18   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Så ikke som New york der man kan ta metro over alt altså. Men ok, vi kan leie en bil. Da kan vi kjøre oppover til San fransisco og.

LA er helt annerledes enn de aller fleste storbyer. Ikke noe livlig downtown med folkeliv og metro og alt innenfor gangavstand, nei.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 21:22   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Vi tok en del rutebuss, men hadde ikke klart oss uten bil!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 22:05   #9
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Nei, LA er en helt annen type by. Alt er spredd. Det er lite høyhus der, så alt er veldig spredd. SF er en veldig fin og spennende by. Det er masse fine steder mellom de to storbyene også. Jeg har vært der på den tiden av året, veldig behagelig temperatur.

Gammel 03-08-14, 22:11   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

LA funker ikke uten bil. Jeg var avhengig av buss en dag i uken, og det tok meg 90 minutter å reise en 15 minutters biltur, sykkel og gåing er uaktuelt med mindre du er i Rodeo Drive.

Bilkjøring er ganske kjipt også, for det er så enormt med køer.

Har dere mulighet til å dra til San Fransico i stedet, så kan du klare deg fint med kollektivtrafikk og beina.

Gammel 03-08-14, 22:23   #11
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Los Angeles var en kjedelig by synes jeg, mye pga det andre skriver her om manglende bykjerne. Det var fint ved noen av strendene. Vi bodde i en av småbyene i Orange County og det er mange fine steder der. Trafikken var langsom, men kollektivtransport var intet alternativ. Det går tog langs kysten og det finnes en slags metro i L.A, men ikke noe dere kan satse på.

Som by likte jeg San Diego bedre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-14, 22:24   #12
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Enig med resten her - bil er et must i LA. Det er enorme avstander og ikke all verdens til kollektivtilbud. Det tar for eksempel minimum en time å kjøre fra Anaheim til Santa Monica og nesten halvannen time fra Anaheim til Hollywood og Universal Studios (selvfølgelig litt variasjon med tanke på trafikk).

Santa Monica er veldig hyggelig og gir litt småbypreg med gågater og små butikker og gangavstand til stranda og Santa Monica Pier. Her kunne jeg tenkt meg å bodd hvis vi skal tilbake til LA (riktignok et ganske så dyrt område).

Gammel 03-08-14, 23:15   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Los Angeles var en kjedelig by synes jeg, mye pga det andre skriver her om manglende bykjerne. Det var fint ved noen av strendene. Vi bodde i en av småbyene i Orange County og det er mange fine steder der. Trafikken var langsom, men kollektivtransport var intet alternativ. Det går tog langs kysten og det finnes en slags metro i L.A, men ikke noe dere kan satse på.

Som by likte jeg San Diego bedre.

Skulle til å foreslå San Diego! Var der nå i mars, flott sted, passe stort, varmt og godt.

Gammel 04-08-14, 06:16   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Skulle til å foreslå San Diego! Var der nå i mars, flott sted, passe stort, varmt og godt.

Enig, san diego er fantastisk. Sånn ellers: bil, ja. Vi bodde i Hollywood i tre dager, det var skuffende stusselig. Santa monica og venice beach likte jeg.

Hvis du ser endel på amerikanske tv-shows anbefales Warner brothers studio turen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-14, 15:48   #15
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Takk for tips.

Ja vi har kommet frem til at vi må ha bil. Har enda ikke funnet et fornuftig sted å bo og lurer på om vi skal dele opp litt. Ha noen netter i Anaheim og noen i San Fransisco og kanskje en eller to i San Diego. Men så er det jo dette med at Lille alltid blir syk når vi er ute å reiser, da er det trygt med en base å forholde seg til. Jeg vurderer en b&b/airbnb eller lignede, men føler det kan bli litt innvaderende med to unger.

Gammel 11-08-14, 13:38   #16
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Vi har vært i California i sommer. Kan skrive under på at jeg ville ikke vært i Los Angeles uten bil siden det er lange avstander og lite/ingen offentlig transportmuligheter. Vi bodde i Anaheim. Leide en leilighet via homeaway.com noen minutter med bil fra Disney (kunne i teorien gått til parken, men så var det hjemturen på kvelden...). Veldig praktisk om man skal dit og billigere enn hotell når man er flere. Vi brukte 1.5t gjennom byen til Universal Studios fra Anaheim. Det tok dobbelt så lang tid som det GPS sa siden det er kø hele døgnet på motorveiene.

Vi likte oss godt i Santa Barbara og i kystbyene nedover mot San Diego. Leide leilighet helt på strand i et kompleks. Det var helt supert. Ellers kunne jeg tenke meg tilbake til Yosemite og Lake Tahoe, men det er vel ikke akkurat det dere er ute etter rundt juletider.

Vi reiste med Norwegian begge veier og flyene var i rute

Gammel 11-08-14, 14:27   #17
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

I Anaheim bodde vi her: http://www.hojoanaheim.com/

Vet ikke helt om jeg vil anbefale det egentlig. Fin beliggenhet (gangavstand til Disney), og veldig greit med vannlekeområde, jeg tok med minste dit midt på dagen for å få en park-pause. Men det luktet skikkelig spy i gangen og på rommet, de skiftet airconditioning mens vi var der og de mente det var derfor. De er sikkert ferdige med å skifte nå da, vi var der i fjor.

I San Diego bodde vi her, og hadde det aldeles strålende - anbefales veldig:

http://www.loewshotels.com/Coronado-Bay-Resort

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-14, 14:37   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Av byene jeg har vært i i California, er LA den minst sjarmerende. Veldig gøy å ha vært der, men det er ikke noen by som sådan, mer en gedigen trafikkmaskin fylt med smog. I Anaheim var det ok å bo da, absolutt. Vi bodde på et Hyatt-hotel nær Disney - veldig fornøyd. Bodde på et hotel til ved retur hjem, ok det også, og enda nærmere Disney, skal se om jeg finner data.

SF er herlig. Det er som en enorm Kardemommeby og mye, mye finere enn LA. San Diego like så, men det er et litt annet klima igjen og annerledes enn SF som sådan. SeaWorld er forøvrig verdt et besøk.

Det er også masse masse fine steder mellom SF og LA, Monterey-bukten er fin - og selvskrevent er Santa Cruz (her kan Acsa skrive mye!!). Her hadde jeg base høsten 2011 da jeg fikk bo hos Acsa m/ familie i en vanskelig periode i livet, og fikk sett mange små steder lokalt i området der og opp til SF.

Falt veldig for et sted like ved/i Palm Springs også forøvrig, som heter Indio , samt Yuma (lenger sør mellom Phoenix og San Diego) - deilig klima og veldig fine resorts bl.a.

Vi var i grove trekk ruten LA - Las Vegas - Phoenix - San Diego - LA i 2011. Jeg kan se om jeg finner en del av reiseinfoen fra da. Det er jo ikke rykende ferskt, men heller ikke steingammelt. Uansett er hovedtips nr 1 allerede nevnt og det er BIL, dere må ha bil. Har dere bil så kan dere egentlig gjøre hva som helst med hell vil jeg si, det er så mange fine steder å se.

Åååh, jeg bare digger California!!

Gammel 11-08-14, 15:17   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

LA er ikke "én by" på samme måte som San Francisco eller for den del alle andre byer jeg har vært i. Det er derimot mange fine delbyer/bydeler i LA, både West Hollywood, Santa Monica og Venice er steder der det er hyggelig å bo og være, og her finnes det faktisk områder der man kan gå litt også, ikke bare kjøre bil. Men jevnt over må man ha bil, ja.

Gammel 11-08-14, 15:51   #20
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

For byliv i Los Angeles ble vi vist til 2nd street, Seal Beach og Huntington Beach. Vi var i Long Beach også, men der er et down town med dårlig rykte og ellers vanskelig med store avstander.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:29.