|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Handle til skolestart?Jeg har alltid vært glad i å handle inn til skolestart. Bokbind, viskelær, nye fargeblyanter osv. En ny bok kanskje. Om ikke barna får nye klær fra topp til tå, så har de i alle fall brukt å få et nytt plagg også. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper ingenting annet enn det som er nødvendig. Det vil si at vi ikke handler annerledes enn resten av året. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Handle til skolestart?Her kjøpes det sånne ting etter skolestart -når salget er igang |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Handle til skolestart?Det var kanskje mer vanlig før i tiden å kjøpe nytt til skolestart (høstklær), 17. mai (vårklær) og jul (selskapsklær)? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Handle til skolestart?
Før var det jo gjerne de klærne man fikk. Når ungene får nye klær hele tida, ser jeg ikke helt behovet for å kjøpe nytt til skolestart, annet enn for 1.- og 8.klassinger som gjerne er litt pyntet.
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper litt nytt til skolestart ja |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Handle til skolestart?Jeg kjøper som regel ingenting. Men mulig jeg kjøper papir til å ha på bøkene før skolestart. Her får de blyanter og sånn, så det er unødvendig. Når det gjelder klær så har storebror fått skolestartantrekket i bursdagsgave fra besteforeldrene, mens jeg mest sannsynlig kjøper en ny genser til lillebror som begynner i første klasse. Han har en bukse som bare er brukt en gang som han kan bruke.
|
|
|
|
#8 |
|
Men først, kaffe!
Høres ut som oss, Lyppa. Vi handler på ingen måte dyre hele antrekk, men litt nytt (les skoleting) synes jeg er gøy. Og kanskje en genser eller t-skjorte o.l. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Jepp. Sant det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Handle til skolestart?nye skoleting er gøy, vi har jo skolestarter, så sekk og penal ble det, og ekstra fargeblyanter har far kjøpt også, etter at et par i penalet har halv størrelse siden det var gøy å tegne, masse....
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Handle til skolestart?Som regel får Hiawata endel nye klær i løpet av sommeren, spesielt om vi har vært i utlandet. Da har vi spart opp for å kunne kjøpe nytt, og vi kjøper ting han trenger.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handle til skolestart?Jeg kjøper litt småstæsj til han,type ny blyant og bokpapir. Nye klær blir det ikke,men det er fordi det er blitt kjøpt en del i løpet av sommeren,som han kan bruke, han driver å vokser ut av en str og inn i en annen for tiden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Sv: Handle til skolestart?De får ikke nytt pennal eller ny sekk med mindre de trenger det. Men det blir gjerne noen nye skrivesaker eller nytt bokbind, og kanskje ett nytt klesplagg eller to avhengig av hva de trener.
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper noe nytt, i sommer har han fått nye klær fra både den ene og den andre siden han har bursdag snart og vi feiret på forskudd. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Handle til skolestart?Ja, ser at hovedinnlegget kan misforståes, mine får ikke ny sekk og pennal, det har de fått når det gamle er i stykker, men det var liksom det eneste man (i gruppen jeg snakker om) kunne tenkt seg å kjøpt før skolestart. No biggie. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Handle til skolestart?Ungene pleier å få noen nye klær til skolestart. Hovedgrunnen er at de ofte har vokst fra det de brukte på vårparten.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Holder sikkert med en rull til en førsteklassing. Det er ikke mange bøker de får.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Handle til skolestart?Eldste som begynner i 4. har fått et par nye plagg da hun trengte det, men de er allerede tatt i bruk. I tillegg har hun fått velge seg bokbind, fått noen nye fargeblyanter og noe mer skriveting.
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Handle til skolestart?Vi kjøper |
|
|
|