|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Blue Star Flower Garden - TyrkiaNoen som har vært der?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaHar ikke vært der, men har vært i Alanya og Kleopatrastranden er flott. Håper dere får en flott tur, kan godt skjønne at dere trenger den, ja!
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaJa, nå er i alle fall visum i orden for alle sammen. Check!
![]() |
#4 |
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaJeg var der nygravid, i 2004, så det er jo lenge siden. Godt og varmt! Husker vi fikk anbefalt en restaurant med skikkelig tyrkisk mat inne i selve sentrum, i noen hyggelige bakgater. Taxisjåføren tok oss med dit. Ellers var det jo endel vanlig mat, kunne vært i hvilket som helst land. Det var jo endel innpåslitne selgere, men jeg har hørt at det ikke er like ille lenger?
![]() |
#5 |
Drømmer
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaJeg har vært i alanya, kleopatrastranden var vi på en gang bare pga varmen da vi var der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkiaalanya er en hyggelig by synes jeg. Det er jo innkastere, men det meste er by-sivilisert i formen. Mye hyggelige mennesker. Kleopatrastranden er en av "by-strendene", den er fin. Det kan godt være hotellet har avtale om solsenger der nede, spør i resepsjonen, for ellers er solsenger dyrt.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaDet er en fin gåtur opp til de hulene og opp til toppen av det lille fjellet der eller hva man skal kalle det. Litt markeder og sånn der oppe, og litt å se på. Man kan også ta taxi opp. Fungerer veldig greit. Vi gikk opp og tok taxi ned.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - Tyrkia
Vi skulle egentlig reise i høstferien, men mamma fikk seg andre planer og da utgikk det med høye kneløft. Jeg hadde/har litt kvaler om å søke de fri, men i år er og blir det et unntaksår for oss, så det får gå for denne gang. Vi skal reise samtidig som en annen gutt i klassen til eldste, han har allerede fått innvilget fri den uken (søkt før sommerferien), så jeg regner med at det ordner seg.
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
Jeg har hørt/lest noe om bøter for å mase for mye, at det ble innført i fjor? I tillegg er det visst slik at mange butikkeiere tidligere satt alt av varer etc. så langt utenfor butikkene at man ble tvunget til å gå ut i svært traffikert vei hvis man skulle klare å unngå å gå inn i butikken/unngå maset. Dette er det visst slått hardt ned på slik at butikkeiere som evt. gjør dette nå, må stenge butikken sin i en uke etter hendelsen. Det sier en som var der i våres, men jeg vet jo ikke.
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
Det varierer nok fra plass til plass, her får man fri.
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaTakk for tips, Katta!
![]() |
#12 |
Off the map.
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaJeg tenker det er helt perfekt værmessig. Deilig forlengelse av den norske sommeren.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaSå deilig! Jeg og jentene var der tidligere i sommer. Hvis man skal nyte solen, bade, lade opp batteriene og ha kvalitetstid sammen er Tyrkia fint sted. Skikkelig syden- syden, men hva gjør vel det?!
![]() |
#14 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaJa dere bør prøve badelandet som ligger i sentrum. Der har vi vært 2 ganger. De sparer litt på vannet der inne så noen av skliene er stengt i perioder og så åpner de igjen, feks en time åpen, en time stengt osv. Det gøyeste der i følge ungene var rafting i noen merkelige kanoer. Kjempemorsomt!
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaTakk for alle tips. Nå er vi hjemme etter en flott uke med både badeland (det var helt supert, akkurat passe størrelse og morsomme ting - midt i blinken. Så får det bare være at jeg bestemte måtte amputere bena etter 12 runder på kne i raftingen, da badevaktene synes det var hysterisk morsomt å bare la oss flyte rundt og rundt og rundt og aldri hanket oss inn...), shopping og egenpleie. Tok full spa og frisør til en slikk og ingenting, og er veldig fornøyd. Opplevde ikke selgere noe mer masete enn i Hellas, så positivt overrasket etter hva jeg har hørt fra før. Det eneste vi ikke fikk gjort var borgen, ettersom jeg ble litt dårlig i magen og ikke orket den kvelden vi fikk gratis tur gjennom noen kjente på Norden. Jaja, greit å ha en unnskyldning, for vi drar gjerne ned igjen.
![]() |
#16 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaDet var 32 grader i sjøen, ikke akkurat forfriskende.
![]() |
#17 |
![]() Sv: Blue Star Flower Garden - TyrkiaSå bra med så gode tilbakemeldinger! 32 i sjøen er jo ikke å forakte, men nå er det jo faktisk sommer her også enda. Godt dere fikk ladet batteriene!
![]() |
|
|