|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?
Godt sagt.
![]() |
#102 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg bor med fem rotekopper. Det er ingen velsignelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Åh, det der med å fylle opp senga med rot... Vi har hatt vaskehjelp i dag, så eg ligg ved sidan av ein koffert med Mannen sitt tøy (vi kom heim frå ferie for to veker sidan), ei korg med reint tøy og ein ryggsekk med uvisst innhold.
![]() |
![]() |
#104 |
Klar
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?JA! For oss er det veldig verdt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Ja, jeg synes det var verdt det når vi hadde vaskehjelp. Vi hadde vaskehjelp annenhver uke.
![]() |
#107 |
Textrovert
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi er to voksne og bare ett hjemmeboende barn og har en lettstelt leilighet på 80 kvm. Likevel har vi vaskehjelp. Rett og slett fordi vi misliker vasking intenst. Vi blir gretne og sure av det og utsetter det så lenge at det blir så skittent at vi blir sure av dét, men da er det så skittent at det tar lang tid å vaske, og så blir vi enda surere ...
![]() |
#108 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kunne gjerne tenkt meg å ha vaskehjelp, men vi tar oss ikke råd til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Hver minste ting har sin plass, men det hjelper ikke når bare en av fem legger tingen tilbake. Sukk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hehe, det kan jeg være enig i, jeg har selv fire søsken og vet hvilket kaos vi kunne lage bare i løpet av noen timer. Men færre ting, og at alt faktisk har en plass gjør det i det minste lettere og raskere å rydde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
navnet sjemmer ingen
En av seks, faktisk. *harvisstglemthvormangevier* |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Ja, jeg synes det er verdt det. Det får meg til å rydde hver uke og jeg slipper å vaske, noe som faktisk tar tid da vi har et relativt stort hus. Hun tar også vinduer og litt ekstra her og der.
![]() |
#113 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Om de jobber i hele bygda vår, Divine, tar jeg gjerne i mot navn og nummer!
![]() |
#114 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi har rundt 200 kvm gulvflate her, så det tar mer enn "et par minutter" å støvsuge og vaske. Og det å bare holde det rent og ryddig fortløpende, det skjer bare ikke. Og det er forsåvidt et valg vi har gjort, i og med at vi stort sett har åpent hus for både våre og barnas venner, og prioriterer å gjøre ting sammen heller enn å gjøre husarbeid.
![]() |
![]() |
#115 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Mitt inntrykk er at dette med tilgang på hvite renholdere har endret seg mye de senere årene. Jeg tror at det i mange tilfeller vil være mulig å finne en hvit renholder på veldig mange steder der det var umulig for bare noen år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Klar
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Jeg har, noget beskjemmet, oppdaget at vaskingen til vaskehjelper er veldig, veldig mye grundigere enn det vi noen gang har gjort selv. Alle kjøkkenfronter og flater vaskes, sofaen støvsuges hver gang, flekker på vinduene forsvinner, og badene skrubbes gullende rene. Det er faktisk deilig å vite at det er rent i krokene og lengst under sofaen også, ikke bare "tilsynelatende rent" som vi nok var veldig gode på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Vi har ikke vaskehjelp. Prøvde 2 ganger da eldstemann var baby men men var ikke fornøyd og siden har det gått seg til..
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. ![]() Sist redigert av GinaK : 06-08-14 kl 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Off the map.
|
![]() |
#120 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?Ja, det er definitivt verdt det! Vi har vaskehjelp fem timer hver uke. Hun skifter på sengene og bretter tøy også i tillegg til vasking. Kvelden før må huset ryddes så det er strøkent. Det er utrolig deilig at hele huset er tatt på samme dag, i stedet for da vi tok det selv at det alltid ble "klatting", ett rom her og ett rom der. Det er ikke stort vi behøver å gjøre mellom hvert besøk heller, så vi kunne virkelig ikke tenke oss å være uten.
![]() |
|
|