|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Utstyr til ridekurs for 6-åringVi har gitt etter for tryglingen og lillesøster skal få begynne på ridetimer i høst. Jeg regner med det er okei med vanlige gummistøvler, hjelm får de låne men hva annet bør vi tenke på? Mener å ha hørt noe om sømløse bukser - men gjelder det for lengre rideturer? Det er snakk om 45-60 minutters ridning på bane og i terreng. Det står også at de anbefaler sikkerhetsvest - hvor kjøper vi dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringIkke gummistøvler hvis de ikke har hæl. Buksene bør være uten dobbeltsøm på innsiden, elastisk og ikke for vid. Høøks.no har bra utvalg av utstyr til en grei pris. XXL har endel utstyr.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringVi kjøpte sikkerhetsvest på XXL, men det går sikkert ann å få kjøpt brukt. Ellers så synes jenta vår at det er best å ri med ridehansker (også kjøpt på XXL). Vi kjøpte også skikkelige ridesko (lave og varme her som det er så kaldt om vinteren) på horze.no. Hun har arvet ridebukser og foretrekker å bruke disse, men jeg ser at de andre jentene på kurset går i tights eller joggebukser, så det er nok ikke noe must.
![]() |
#4 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringStøvler er ofte løse og kan falle av, særlig på så små unger. Jeg ville nok skaffet sko som satt bedre, med litt hæl.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringMye bra og billig på både xxl og hooks, finnes også mye på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringHun bruker størrelse 122 i klær og størrelse 30 i sko. Absolutt interessert om noen har noe brukt - kurset koster mildt sagt nok i seg selv. Det er de som holder kurset som opplyste om at vanlige gummistøvler er ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åring
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringDet er helt vanlig at de får opplyst at det er greit å ri i dongeribukser og gummistøvler i begynnelsen. Men det gir veldig mye bedre opplevelse med litt bedre utstyr, spesielt sko. Det kan hende de har hjelm og vest til utlån, men det er ofte litt shabby.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringVest og hjelm bør prøves, hos noen som kan det. Feil hjelmstørrelse kan være direkte farlig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringVi skal ha ridestøvler, såpass har jeg lært den siste timen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringDisse målene på sikkerhetsvestene; Lillesøster måler 60 cm rundt brystet uten klær. Skal man ta utgangspunkt i dette eller regne noen cm for klær? Er vesten under eller over ytterklærne? Hun vil jo både ha ridetimer i sommertemperaturer (20 pluss) og vintertemperaturer (potensielt 20 minus). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringSkal de ri med sal, da? I stallen der Frøkna rir starter alle nybegynnerne uten sal, og da er det selvsagt mulig å ri med støvler eller til og med joggesko - selv om støvler som sagt fort sklir av. De anbefaler likevel ordentlige ridesko/-støvler fra starten av, og når de begynner med sal får alle klar beskjed om at de må ha.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringVesten skal brukes nærmest mulig kroppen har jeg lært. Vi har vinterjakke utenpå vest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ad astra
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringMulig jeg har en sikkerhetsvest hjemme etter Vesla, usikker på str, kan sjekke når jeg kommer hjem på søndag?
![]() |
#18 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åring |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringOm de først godtar vanlige gummistøvler, så vil jeg påstå at f eks. halvhøye goretesko og den slags er langt bedre. Gummistøvler sitter så løst på foten og gir ingen støtte eller feeling med stigbøylene.
![]() |
![]() |
#20 |
Ad astra
|
![]() Sv: Utstyr til ridekurs for 6-åringOk, sjekker på søndag.
![]() |
|
|