|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig!
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør du for å holde matbudsjettet nede?Jeg har måttet gjøre noen grep de siste månedene, og er litt sånn "herregud-hvorfor-har-jeg-ikke-gjort-dette-før". |
![]() |
![]() |
#4 |
maler
|
Dette tror jeg er noe av kjernen hos oss. Vi må ta noen aktive valg i forhold til hva vi har i kjøleskapet. Hvor mye har dere greid å kutte ned, dere er jo rimelig sammenlignbare med oss. ?
Det har vi prøvd. Ikke var det lettvint og ikke var det billig, men det utvidet horisonten endel og det var også fint.
Det ville i såfall ha blitt billigere på den måten at det eliminerte min hang til å putte ekstra greier i kurven. Men ikke noe annet nei.
Jeg tror det er en ganske stor forskjell på små og store familier her altså, jeg syntes heller ikke mat var dyrt før vi alltid måtte ha to pakker av alt a4-famiiler kjøper 1 pakke av. Da kan du fort doble matbudsjettet med mindre du gjør noe drastisk.
Jeg tror faktisk ikke at den helt store forskjellen for min del er hvilken butikk jeg velger, men hva jeg velger når jeg er inne i butikken. Jeg prøver å komme på hva som er nærbutikken deres, men hjernen streiker.
Dere gjør litt som vi, vi har ikke eget matkort da, men vi overfører når vi skal kjøpe mat. Handler dere 3 ganger i uken? Har dere landet på at det er mer effektivt enn å handle en gang i uken? Målet må jo være å finne den faktoren som gir færrest impulsturer på butikken. Kan jeg få spørre hva deres budsjett ligger på?
![]() |
#5 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi overfører 750 kroner mandag, 750 kroner onsdag og 1000 kroner fredag. Til sammen 2500 kroner i uken. Det inkluderer husholdningsprodukter som vaskemidler, toalettpapir og lyspærer også. Bursdagsfeiringer og større middagsselskaper kommer i tillegg. Vi har forsøkt utrolig mange løsninger for å finne det som funker best for oss, det er dette vi har havnet på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|