Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Wienersjal til bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-14, 22:35   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wienersjal til bunad

Beklager at jeg starter en bunadstråd totalt utenom sesongen, men siden jeg var i nærheten stakk jeg innom Heimen i dag for å sjekke om de hadde materialpakke til hodebåndet til bunaden min. Som regel tenker jeg på dette ca 25. april ...

Uansett, når jeg først var der spurte jeg om cape til bunaden min. Den som er laget til min bunad kostet en fantasillion. En generisk cape som var ganske lik kostet bare en halv fantasillion (6000,-), men så sa hun at jeg kunne jo bruke sjal!

Og hun viste meg noen virkelig nyyyydelige sjal i ull og silke, kalt wienersjal. De var digre også, slik at de faktisk nesten fungerte som en cape, men var mye lettere. Jeg har blå sunnmørsbunad og kan tenke meg at både blå og røde vil være flotte.

Har noen av dere wienersjal?

Hun hadde også enkle, sorte ullsjal og et liknende det har jeg faktisk brukt allerede.

Sist redigert av Tallulah : 18-02-15 kl 13:14.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:33   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Wienersjal til bunad

Ja, jeg har sjal. Om det er wienersjal det vet jeg ikke, men det er et gammelt bunadsjal som er arvet og sikkert minst 80 år gammelt. Det er i sort silke med frynser. Synes sjal er svært anvendelig til bunad

Gammel 15-08-14, 23:38   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke, holder på å få meg bunadjakke til en fantasillion. Men de var flotte!

Gammel 15-08-14, 23:40   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Min mor bruker også et sjal med frynser til sin vinterhardangerbunad. Veldig fint, litt sånn sigøyneraktig synes jeg. Hun er bunadsydame og "bunadpoliti" på sin hals.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:45   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg har to caper. En svart generisk og en rød som hører til bunaden min. :bortskjemt: Ante ikke at de var så dyre.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:46   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Min mor bruker også et sjal med frynser til sin vinterhardangerbunad. Veldig fint, litt sånn sigøyneraktig synes jeg. Hun er bunadsydame og "bunadpoliti" på sin hals.

Mener å huske at det heter sybroderingsdame her inne. Moren min er også det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 23:47   #7
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Minuset med sjal til min bunad (beltestakk) er at sjalet skjuler de vakre broderiene på ryggen. Den tilhørende bunadsjakken er laget slik at disse synes selv med den på. Derfor kunne jeg nok heller tenkt meg den.

Gammel 15-08-14, 23:48   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sybroderingsdame, det stemmer, ja.

Gammel 15-08-14, 23:58   #9
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Det var interessant! Jeg har vinterhardangerbunad som jeg har arvet etter mormors søster. Jeg savner av og til noe varmt å ha til. Jeg har den vanlige Hardangerbunaden også, og har cape til den. Men jeg synes ikke det passer så godt med cape til vinterbunaden.

Er det mulig å få se et bilde av sjalet hun bruker?

Gammel 16-08-14, 00:09   #10
Señora

Señora sin avatar

Standard

Oh, jeg har ikke bilde av sjalet tror jeg, men det er sort, har frynser og har noen roser på mener jeg. Jeg får det ikke til å stemme, men jeg skal love deg det er varmt og godt på iskalde dager bunaden er på.

Gammel 16-08-14, 00:11   #11
Señora

Señora sin avatar

Standard

Og dessuten, det er sesong for bunad her, konfirmasjon om ca. 5 uker her :-)

Gammel 16-08-14, 00:12   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Nei, men jeg har to caper. En svart generisk og en rød som hører til bunaden min. :bortskjemt: Ante ikke at de var så dyre.

Det er jo ikke sikkert alle capper er så dyre da. Og de er jo betydelig billigere om de er hjemmesydd.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Minuset med sjal til min bunad (beltestakk) er at sjalet skjuler de vakre broderiene på ryggen. Den tilhørende bunadsjakken er laget slik at disse synes selv med den på. Derfor kunne jeg nok heller tenkt meg den.

Ja, min har også fine broderier bak, men tenker bare sjal på kalde dager. En cape ville jo også skjult dem. Og sjalet er finere enn capen!

Gammel 16-08-14, 00:14   #13
Señora

Señora sin avatar

Standard

Spammer litt til, jeg er usikker på om det er dette, men noe lignende hvertfall:

http://www.tyrihans.no/sk72.htm

Gammel 16-08-14, 11:53   #14
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var fint! Jeg skal se om jeg finner et som passer til broderiet mitt og sette det på ønskelisten.

Gammel 16-08-14, 13:40   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, min har også fine broderier bak, men tenker bare sjal på kalde dager. En cape ville jo også skjult dem. Og sjalet er finere enn capen!

Enig

Gammel 16-08-14, 15:12   #16
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har wienersjal (og jakke) til min- har jubileumsdrakt for Oslo.

Gammel 16-08-14, 15:38   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det kan jeg tenke meg er pent sammen, Saint.

Gammel 18-02-15, 13:21   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg trekker opp igjen denne, fordi jeg tenker nå å faktisk kjøpe et wienersjal. jeg har blå sunnmørsbunad som ser sånn her ut:

Hvilket tror dere blir penest til?

Gammel 18-02-15, 13:23   #19
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Nr 2 synes jeg ser ut som har de samme klare rød/blå-tonene som bunaden har, og jeg tror den hadde passet best.

Gammel 18-02-15, 13:26   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med Zulu, nr 2.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.