Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Innvandrer og bunad

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-07, 15:07   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Innvandrer og bunad

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Mulig det, men det hadde sikkert vært mye mer kjedelig .

Jeg definerer forøvrig ikke adopterte som innvandrere, folkeregisteret gjør det. De er det per def, men det er ikke sånn at jeg går rundt og kaller ungene mine innvandrere. Men de er altså registrert som det, og i statistikk etc, så er de det. Og for folk som ser dem på gata så kan de faktisk ikke vite om de er adopterte eller "tradisjonelle innvandrere", før de ser oss sammen som familie.

Og jeg kan bare gjenta meg selv. Selv om mange skiller mellom adopterte og innvandrere slik vi bruker begrepene i hverdagen, så blir det umulig å skille i praksis. Et menneske som irriterer seg over et mørkt menneske i bunad irriterer seg over mørke mennesker i bunad, og klarer ikke å skille dem som har hvite foreldre fra dem som ikke har det (og nå diskutere jeg atter på genrelt grunnlag, ikke dine holdninger, så har vi det klart for oss). Så da er det totalt uinteressant at dette mennesket egentlig mener at adopterte er kvalifiserte til å gå i bunad.

Og så kan vi overføre det på de fleste andre situasjoner i livet, hvor brune mennesker står overfor mennesker med fordommer mot visse grupper brune mennesker. Det er trist, men det er min erfaring at det er sant .

Og ikke akter jeg å be om unnskuldning for at jeg diskuterer. Og særlig ikke til deg, som ikke akkurat legger fingrene mellom selv når du diskuterer .

Uenighet lenge leve!

Jeg har heller ikke avkrevd deg noen unnskyldning for noe som helst, og det er mulig at det er morsommere for deg å starte med konklusjonene. Men realiteten er at det blir litt vanskelig å ta folk på alvor når de argumenterer i hytt og pine, fyker opp som "løvemamma" det ene øyeblikket, og konkluderer før man har hørt argumenter. Motsier seg selv og står i.

For meg koker det ned til en enkel konklusjon, og den fremmer definitivt ikke god diskusjon. Konklusjonen er at når det kommer til personer med mørk hud nytter det ikke å diskutere med Valentina, for hun greier ikke se lengre enn sine egne adopterte barn, og tror at alle argumenter handler om henne, uansett, selv om det motsatte blir bevist. Du argumenterer ut i fra følelser, og leser innleggene med argusøyne for å finne noe du kan henge deg opp i, alt fordi du syns du har en god sak.

Men du forkludrer saken, så ingen skjønner hva du mener, og da blir i grunnen diskusjonen ganske meningsløs.

Du ødelegger din egen sak.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.