|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Ja det får de.
|
|
|
#23 |
|
saftig
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Nei, ikke faste hetter på klær på barnehagebarn. Aldeles ikke. Heller ikke med snorer i halsen. Se for deg at de klatrer i et tre eller et klatrestativ, og så henger hetten fast når de skal hoppe ned? You do the math.
|
|
|
#25 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Ja, begge bruker hettejakker. Jeg har faktisk aldri tenkt over det. (De går sjelden med dem helt igjen.)
|
|
|
|
#26 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Vel, jeg er ikke fullstendig motstander, men ingen av dem liker hettegensere, så det blir lite av det.
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Ja, begge har hatt hettegensere som ble brukt i barnehagen.
|
|
|
#29 |
|
Klar
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Jeg har bekymret meg for snorer, men ikke hetter annet enn på yttertøy, så frøkna har gått i barnehagen med hettegenser. Ikke så ofte, riktignok, siden man jo pynter seg i barnehagen ( |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Erfaren
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Takk for mange svar. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Det er så mye annet å være hysterisk og redd for!
|
|
|
#32 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Ja. Men erfaring er at innejakker til barn stort sett er hettejakker - de gangene det har vært et vurderingsspørsmål om det vil bli t-skjortevær i løpet av dagen har de ofte hatt hettejakker med t-skjorte under.
|
|
|
#33 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Ja, Knøtteliten har et par hettejakker. Er som regel kun på til og fra barnehagen, hun løper rundt i t-skjorte året rundt.
|
|
|
#34 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?
Jaha. Mine unger må sitte bakovervendt i bil, har såvidt fått lov å spise popcorn, og får beskjed om å sitte i ro når de spiser så de ikke setter i halsen og de får ikke løpe av gårde aleine på trafikkerte steder. Jeg kan i grunnen ikke komme på så mye annet jeg gjør for å beskytte dem, så jeg klarer fint å unngå hettejakker ei stund til.
|
|
|
|
#35 |
|
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Har ikke tenkt så mye på dette med hetter jeg heller, annet enn på yttertøy. Mine to har et par plagg med hette som de får bruke i barnehagen, men disse genserene har ikke snorer. På ytterplagg er det bare hetter med knapper.
|
|
|
#36 |
|
her skal det bli liv
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() |
Her hadde barnehagen blant annet popcorn og "kino" på sommeravslutningen. Flere kjente klesforettninger fører hettegensere, jeg har igrunn ikke tenkt over faren før tråden. Men alt kan jo være en risiko om man leter mente jeg. Jeg vil ikke dermed si at jeg utsetter barnet mitt for fare ved å kle på han en hettegenser. For den er jeg faktisk ikke med på. Sorry
|
|
|
#39 |
|
Dig for victory!
|
Det var da voldsomt så dramatisk... Jeg sier bare at dette er en av svært få ting jeg gjør for å få ro i sjela, og det koster meg virkelig ingenting. (Hettegensere er dessuten klumpete og upraktiske, så vi ville neppe ha brukt dem uansett.) Jeg skjønte ikke argumentet med at det er så mye her i verden å være redd for, og at akkurat dette er så ubetydelig at det ikke er noen grunn til å henge seg opp i det. Jeg synes det er grunn til å unngå faste hetter - uten at jeg dermed leter etter risiko eller hevder noe som helst om hva du utsetter ungen din for. Jeg vil ikke ha dem, men er ikke hysterisk av den grunn.
|
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hettegensere til barnehagebarn?Jeg prøvde å google "kvalt av hettegenser", for det må jo være noe om det i media, siden det angivelig er noe som skjer "ofte". Fant noen artikler som i hovedsak handlet om 2 ulike saker (den ene hadde barnet på seg hettegenser i skitrekk!), og resten av treffet var tråder på forum der folk diskuterer dette på et langt mindre edruelig nivå enn vi gjør her. Jeg klarer ikke helt se for meg at dette er så voldsomt skummelt (får mange flere treff som omhandler barn som er skadet på trampoliner), og siden min Pode er veldig glad i hettegensere, tenker jeg han skal få fortsette med dette.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 16-08-14 kl 11:49. Årsak: Skrivefeil |
|
|
|
![]() |
|
|