Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hettegensere til barnehagebarn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-14, 23:33   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hettegensere til barnehagebarn?

Begge mine brukte hettegensere også i barnehagen.

Gammel 14-08-14, 00:13   #22
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ja det får de.

Gammel 14-08-14, 00:15   #23
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke faste hetter på klær på barnehagebarn. Aldeles ikke. Heller ikke med snorer i halsen. Se for deg at de klatrer i et tre eller et klatrestativ, og så henger hetten fast når de skal hoppe ned? You do the math.

Gammel 14-08-14, 07:55   #24
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 09:54   #25
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Ja, begge bruker hettejakker. Jeg har faktisk aldri tenkt over det. (De går sjelden med dem helt igjen.)

Gammel 14-08-14, 10:29   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, jeg er ikke fullstendig motstander, men ingen av dem liker hettegensere, så det blir lite av det.

Gammel 14-08-14, 10:37   #27
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Ja, begge har hatt hettegensere som ble brukt i barnehagen.

Gammel 14-08-14, 11:33   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi unngikk hettegensere og -jakker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 17:20   #29
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bekymret meg for snorer, men ikke hetter annet enn på yttertøy, så frøkna har gått i barnehagen med hettegenser. Ikke så ofte, riktignok, siden man jo pynter seg i barnehagen (), men jeg har altså ikke tenkt på innejakkehetter som farlig. Før nå..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-14, 20:49   #30
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Takk for mange svar.
Jeg heller mot at vi kan ha en hetegenser/jakke til hjemme/helgebruk. Blir jo som flere sier klumpete under jakker.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-14, 06:15   #31
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Det er så mye annet å være hysterisk og redd for!

Hettegenser brukes jevnlig hos både far og sønn her i huset. Men sønnen er i overkant glad i kun t-skjorte uansett temperatur innendørs ihvertfall! Så det minker risikoen i seg selv

Gammel 15-08-14, 08:14   #32
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Men erfaring er at innejakker til barn stort sett er hettejakker - de gangene det har vært et vurderingsspørsmål om det vil bli t-skjortevær i løpet av dagen har de ofte hatt hettejakker med t-skjorte under.

Gutta mine har få hettegensere

Gammel 15-08-14, 08:46   #33
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Knøtteliten har et par hettejakker. Er som regel kun på til og fra barnehagen, hun løper rundt i t-skjorte året rundt.

Gammel 15-08-14, 09:08   #34
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wingman, her.

Det er så mye annet å være hysterisk og redd for!

Jaha. Mine unger må sitte bakovervendt i bil, har såvidt fått lov å spise popcorn, og får beskjed om å sitte i ro når de spiser så de ikke setter i halsen og de får ikke løpe av gårde aleine på trafikkerte steder. Jeg kan i grunnen ikke komme på så mye annet jeg gjør for å beskytte dem, så jeg klarer fint å unngå hettejakker ei stund til.

Gammel 15-08-14, 21:57   #35
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Har ikke tenkt så mye på dette med hetter jeg heller, annet enn på yttertøy. Mine to har et par plagg med hette som de får bruke i barnehagen, men disse genserene har ikke snorer. På ytterplagg er det bare hetter med knapper.

Mulig jeg bør revurdere dette.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-14, 02:37   #36
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jaha. Mine unger må sitte bakovervendt i bil, har såvidt fått lov å spise popcorn, og får beskjed om å sitte i ro når de spiser så de ikke setter i halsen og de får ikke løpe av gårde aleine på trafikkerte steder. Jeg kan i grunnen ikke komme på så mye annet jeg gjør for å beskytte dem, så jeg klarer fint å unngå hettejakker ei stund til.

Her hadde barnehagen blant annet popcorn og "kino" på sommeravslutningen. Flere kjente klesforettninger fører hettegensere, jeg har igrunn ikke tenkt over faren før tråden. Men alt kan jo være en risiko om man leter mente jeg. Jeg vil ikke dermed si at jeg utsetter barnet mitt for fare ved å kle på han en hettegenser. For den er jeg faktisk ikke med på. Sorry

Gammel 16-08-14, 02:43   #37
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Hettejakke, ja. Hettegenser, nei.
Under annet tøy brukes mellomlag uten hette.

Gammel 16-08-14, 08:28   #38
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Bruker ikke det i barnehagen, nei. Lett å unngå og justincase.

Gammel 16-08-14, 08:47   #39
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wingman, her.

Men alt kan jo være en risiko om man leter mente jeg. Jeg vil ikke dermed si at jeg utsetter barnet mitt for fare ved å kle på han en hettegenser. For den er jeg faktisk ikke med på. Sorry

Det var da voldsomt så dramatisk... Jeg sier bare at dette er en av svært få ting jeg gjør for å få ro i sjela, og det koster meg virkelig ingenting. (Hettegensere er dessuten klumpete og upraktiske, så vi ville neppe ha brukt dem uansett.) Jeg skjønte ikke argumentet med at det er så mye her i verden å være redd for, og at akkurat dette er så ubetydelig at det ikke er noen grunn til å henge seg opp i det. Jeg synes det er grunn til å unngå faste hetter - uten at jeg dermed leter etter risiko eller hevder noe som helst om hva du utsetter ungen din for. Jeg vil ikke ha dem, men er ikke hysterisk av den grunn.

Barnehagen her har også filmdag med popcorn, på storbarnsavdelingene. Det er greit. Hadde de dratt samme stunt på småbarn, hadde jeg protestert. Risikoavveining.

Forresten kom jeg på enda en ting jeg gjør for ungene mine - tvinger dem til å ha på sykkelhjelm under sykling. Det er helt sikkert mer og. Jeg tar sånne forholdsregler nettopp for å slippe å gå og vokte på dem, det har jeg ikke tid til når de er tre søsken.

Gammel 16-08-14, 10:23   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøvde å google "kvalt av hettegenser", for det må jo være noe om det i media, siden det angivelig er noe som skjer "ofte". Fant noen artikler som i hovedsak handlet om 2 ulike saker (den ene hadde barnet på seg hettegenser i skitrekk!), og resten av treffet var tråder på forum der folk diskuterer dette på et langt mindre edruelig nivå enn vi gjør her. Jeg klarer ikke helt se for meg at dette er så voldsomt skummelt (får mange flere treff som omhandler barn som er skadet på trampoliner), og siden min Pode er veldig glad i hettegensere, tenker jeg han skal få fortsette med dette.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 16-08-14 kl 11:49. Årsak: Skrivefeil
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.