Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 13:15   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den aller beste og kuleste thermokoppen?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg syns min fra contigo er fin jeg:

Den har jeg og, men irriterer meg over at lokket må vaskes for hånd.
Så egentlig bruker jeg kun modumkoppen nå, den blir ren i maskinen og ingen plastsmak heller.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 17:16   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Så egentlig bruker jeg kun modumkoppen nå, den blir ren i maskinen og ingen plastsmak heller.

Jeg slenger hele min Contigo i oppvaskmaskina, har ikke hatt noe problem med det. Men jeg bruker ikke melke-kaffe i den, da, vet ikke om det er et større problem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 17:20   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Koppen fra Bodum er ikke bare "ikke helt tett", den er håpløs. ;-)

Min er helt tett. Jeg har hatt den løst i sekken uten at noe ble vått.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 17:38   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har denne som er stor, men holder på varmen, er helt tett, og énhåndsbetjent - viktig når jeg kjører bil.
Gode, gamle Stanley thermos i hammertone green.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 17:47   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Den var kul, -ea-!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 20:08   #6
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har denne som er stor, men holder på varmen, er helt tett, og énhåndsbetjent - viktig når jeg kjører bil.

Den var stygg som ein traktor, og skikkelig fin! Trur eg må satse på ein sånn.

Gammel 29-09-14, 10:39   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere sett hvilken kopp som ble best i test på TV2?
http://testbasen.tv2.no/test/423/test-av-termokopper

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-14, 20:53   #8
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det noen som har sett denne i butikk i Trondheim?

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-15, 17:44   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg plukker opp igjen denne tråden.

Opprinnelig lagt inn av Husfruen, her.

Denne kjøpte vi en til av nå idag. Veldig fornøyd med de to forrige. Akkurat lik.
Holder på varmen leeeenge. Tar jo 3 timer før det er mulig å drikke uten å brenne tunga, og enda er den veldig varm altså.
Den er tett så lenge man ikke tipper den helt rundt og rister på den. Da lekker det litt ut av et ørlite hull.
Vi vasker de ikke i maskinen, så jeg vet ikke om de tåler det.

Jeg endte med denne siden det varpå supersalg, ikke en keepkup. Men så greide jeg å glemme den i en plastpose i tre uker. Jeg trodde den var vasket ren, men det var den ikke og svartmugg hadde satt seg i gummipakningene. Så nå er jeg på let igjen. Men kriteriene har endret seg litt.

Det største problemet med bodumkoppen var at den ikke var tett. Jeg kunne til nød ha den stående i veska, men gikk jeg litt hardt tøt det kaffe ut både av luftehullet i lokket og opp under pakningen til der man skal drikke. Om den tippet ble veska marinert i kaffe. Så det er viktigere for meg enn jeg trodde at den er tett.

Den må fremdeles være kul og fiiin, og holde greit på varmen, men jeg drikker såpass fort at det er ikke viktig med en industritermos, liksom.

Har det kommet noe nytt siden sist?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-14, 21:20   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Lokket kan tas i maskin men ikke selve koppen.

Gammel 18-08-14, 21:50   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Erfaring tilsier at det går helt fint å ta alle deler i maskinen.

Gammel 18-08-14, 21:55   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

2 stk Contigo har overlevd to år i maskin hos oss! Helt perfekt!

Gammel 19-08-14, 10:22   #13
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Erfaring tilsier at det går helt fint å ta alle deler i maskinen.

Jeg har vasket begge deler i maskinen, men det kan ha noe med melken i kaffen min selvsagt, for jeg syns jeg måtte skylle så mye og trykke inn knappen og styre etterpå, at det ble pes.

Bodumkoppen min tar jeg i maskinen, husker på å ta av en gummiringen og skylle innimellom også.
Jeg har den grønne for den passer kjolen så godt.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-14, 13:49   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vasket begge deler i maskinen, men det kan ha noe med melken i kaffen min selvsagt, for jeg syns jeg måtte skylle så mye og trykke inn knappen og styre etterpå, at det ble pes.

Bodumkoppen min tar jeg i maskinen, husker på å ta av en gummiringen og skylle innimellom også.
Jeg har den grønne for den passer kjolen så godt.

¨
Jeg har to slike grønne (bombe!), men de har blitt bortprioritert etter contigokoppen kom i hus.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.