|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Støtter du lærerstreiken? | |||
| Ja. Jeg er ikke lærer |
|
99 | 51,83% |
| Nei. Jeg er ikke lærer |
|
38 | 19,90% |
| Vet ikke |
|
26 | 13,61% |
| Ja. Jeg er lærer |
|
26 | 13,61% |
| Nei. Jeg er lærer |
|
2 | 1,05% |
| Deltakere: 191. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg er delt. Jeg støtter kravene, definitivt. Men jeg synes retorikken fra lærerne bidrar til å underminere viktigheten av det arbeidet de gjør, slik at de framstår som en gruppe av storforlangende sutrere.
|
|
|
#42 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Støtter du lærerstreiken?
Man skal vel gjerne ikke argumentere i denne tråden, men vi sutrer jo, som du kaller det, på vegne av elevene, ikke oss selv. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Støtter du lærerstreiken?Retorikken fra lærerne på FP er helt klart bedre enn retorikken fra lærere de fleste andre steder. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Nå er vi for sikkerhetsskyld rammet av streiken fra torsdag av. Jeg er ikke imponert.
|
|
|
#45 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Derfor presiserte jeg at det var hun som kalte det sutring. Personlig blir jeg så adrenalin-aggressiv over å bli beskyldt for å sutre at jeg muligens bør pelle meg ut av denne tråden også. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg gjør nok det tror jeg, i hvertfall det jeg tror er grunnlaget for streiken. Jeg vakler og kommer nok til å lande på nei hvis den rettes mer inn mot yngre elever slik at det blir ringvirkninger for andre yrkesgrupper.
|
|
|
#47 |
|
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du lærerstreiken?Stemte ja, er ikke lærer. Støtter etter god argumentasjon her på forumet.
|
|
|
|
#48 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Støtter du lærerstreiken?Eg stemte "Vet ikke". Er veldig i tvil.
|
|
|
#50 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?jeg synes ikke utdanningsforbundet gjør en spesielt god figur i dnene saken og jeg synes mange av de lærerne som har uttalt seg i mediene, ikke har gort en spesielt god jobb. Men jeg støtter streiken likevel - jeg er imot NPM-inspirert detaljstyring.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#51 |
|
This is normal!
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Dere som trekker fram New Public Management. Er det 7,5-time pr. dag dere viser til, eller er det annet ved avtalen? Jeg vet ikke om jeg skjønner den helt.
|
|
|
|
#52 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Jeg støtter lærerne i kampen, men jeg synes ikke streik der det i hovedsak er 3.part som rammes er en god ting. KS lider ingen nød under denne streiken.
|
|
|
#54 |
|
Off the map.
|
|
|
|
#55 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg støtter lærerne, og jeg er ikke lærer sjøl. Dog er jeg pedagog (barnehage) og da jeg var i jobb som pedagog, satte jeg stor pris på fleksibiliteten den ubundne arbeidstiden medførte. Ubunden arbeidstid handler om tillit mellom arbeidsgiver og arbeidstaker - så lenge jobben blir gjort, tilfredsstillende, innen tidsfristens utløp, bør det være det samme hvor denne jobben blir gjort.
|
|
|
#57 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Støtter du lærerstreiken?Ja, jeg støtter steiken. Hadde min arbeidsgiver hatt så lite tillitt til hvordan jeg disponerte min arbeidstid og mine arbeidsoppgaver hadde også jeg sagt i fra.
|
|
|
#58 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Det Toffskij sa. Jeg tenker at noe av retorikken ikke nødvendigvis fremmer saken til lærerne. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hva mener du man skal gjøre da?
|