Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Regnkåpe

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-14, 10:26   #1
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Regnkåpe

Mote og mote, her snakker vi overlevelse. Jeg trenger en regnkåpe. Den bør finnes i en butikk nær meg, altså i Stavangerområdet, i dag helst. Den kan være str. XS hvis de ikke er store i størrelsen, evt. str. 158/164-ish. Fortrinnsvis ensfarget, men jeg innser at jeg ikke kan gjøre meg kresen på nuværende tidspunkt. Prisen er uvesentlig, jeg har gjort det klart for økonomisjefen at alternativet er at han leverer minsten i barnehagen. Det koster uansett mer. Forslag?

Gammel 20-08-14, 10:45   #2
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regnkåpe

Kikka ikke på størrelser, men de hadde noen fine regnkåper på Lindex her om dagen.

Gammel 20-08-14, 10:50   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Kikka ikke på størrelser, men de hadde noen fine regnkåper på Lindex her om dagen.

Takk for tips!

Gammel 20-08-14, 10:58   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enn Bergans?
Jeg liker Bergans godt - men også danafae - men jeg ser liksom for meg at det kanskje er for "bråkete" til stilen din?

Gammel 20-08-14, 11:06   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Syvende himmel i Nedre Holmegate har regnkåper og mye annet fint. Ellers har Ilse Jacobsen butikk i Østervåg, regner med de har noen regnkåper inne.

Gammel 20-08-14, 11:09   #6
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg bruker ikkje regnkåpa mi lengre etter at eg kjøpte meg Thelma frå Didriksson:

Regnkåpe er veldig klamt! Pustar ikkje i det heile tatt. Thelma'en min er vanntett og eg slepp å bli klam og våt på ryggen. Og så er den fin

Regnkåpa eg har (som eg ikkje bruker) er av merket Søstrene Jensen(norsk) og er fin den altså, så viss du insisterer på regnkåpe kan eg anbefale det merket. Veit ikkje om det er i salg i Stavanger.

Gammel 20-08-14, 11:26   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Takk for alle tips!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Enn Bergans?
Jeg liker Bergans godt - men også danafae - men jeg ser liksom for meg at det kanskje er for "bråkete" til stilen din?

Bergans har jeg sett på, men det er bare unntaksvis jeg finner noe i XS i butikkene. Men mulig det er min beste sjanse... Danefae er litt bråkete, ja, men jeg skal tross alt bare bruke denne regnkåpen til å få levert minsten i barnehagen... Vet du hvordan de er i størrelsen?

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Syvende himmel i Nedre Holmegate har regnkåper og mye annet fint. Ellers har Ilse Jacobsen butikk i Østervåg, regner med de har noen regnkåper inne.

Ilse Jacobsen har fine kåper, men det er alt, alt for stort. Det er jo digert i størrelsen...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg bruker ikkje regnkåpa mi lengre etter at eg kjøpte meg Thelma frå Didriksson:

Regnkåpe er veldig klamt! Pustar ikkje i det heile tatt. Thelma'en min er vanntett og eg slepp å bli klam og våt på ryggen. Og så er den fin

Regnkåpa eg har (som eg ikkje bruker) er av merket Søstrene Jensen(norsk) og er fin den altså, så viss du insisterer på regnkåpe kan eg anbefale det merket. Veit ikkje om det er i salg i Stavanger.

Ja, det kan veldig godt være noe pustende, altså. Bare den er vanntett. Didriksson er dessverre også alt for stort i damestørrelsene, ellers hadde jeg nok hatt en Thelma allerede! Det samme gjelder Søstrene Jensen, mener jeg å huske...

Gammel 20-08-14, 11:26   #8
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har også en Søs Jensen regnkåpe (overtatt av svigermor), og den er myk og god (og tett). Jeg og du er vel nokså like høye, og jeg skal si deg det at selv med høye Hunterstøvler og denne kåpa, som jo blir nokså lang på meg, og det kun gjenstod en mindre glipe i mellom så greide jeg å bli søkk våt på buksa fra øverst til nederst med det været som var i dag Men det var jo buksa som trakk vann da - både støvlene og kåpa holdt tett, og jeg orket ikke å tre på meg en klam regnbukse (noe jeg nok hadde hatt bedre lykke med sett i retrospektiv).

Uansett, om du vil kan jeg høre med svigermor hvor hun har kjøpt kåpa, om det er noe du kunne tenke deg.

Edit: Ser nå at du har svart vedrørende Søs Jensen. Den jeg har overtatt av svigermor er i str L, og jeg drukner ikke i den selv om jeg er en str S/XS til vanlig i jakketøy.

Når det er sagt har de jo noen fine regnkåper på Europris som virker å være av den tette sorten.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 11:28   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Jeg har også en Søs Jensen regnkåpe (overtatt av svigermor), og den er myk og god (og tett). Jeg og du er vel nokså like høye, og jeg skal si deg det at selv med høye Hunterstøvler og denne kåpa, som jo blir nokså lang på meg, og det kun gjenstod en mindre glipe i mellom så greide jeg å bli søkk våt på buksa fra øverst til nederst med det været som var i dag Men det var jo buksa som trakk vann da - både støvlene og kåpa holdt tett, og jeg orket ikke å tre på meg en klam regnbukse (noe jeg nok hadde hatt bedre lykke med sett i retrospektiv).

Uansett, om du vil kan jeg høre med svigermor hvor hun har kjøpt kåpa, om det er noe du kunne tenke deg.

Haha, great minds..! Om vinteren har jeg dunparkas, og den når meg jo omtrent til støvlene, ja. Så da slipper jeg å kle på meg ytterbukse, hvilket jeg sparer viktige krefter på. Så nå trenger jeg noe til høstbruk som gjør samme nytten.

Jeg mener jeg har prøvd på en Søstrene Jensen-kåpe en gang, og at den var alt for stor, men det kan være jeg blander med Ilse Jacobsen...

Gammel 20-08-14, 11:29   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Edit: Ser nå at du har svart vedrørende Søs Jensen. Den jeg har overtatt av svigermor er i str L, og jeg drukner ikke i den selv om jeg er en str S/XS til vanlig i jakketøy.

Hm, da husker jeg kanskje feil?

Gammel 20-08-14, 11:42   #11
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Du er en del nettere enn meg da så kan hende den blir feil på deg, men jeg kan dra på meg kåpa og ta et bilde om du vil. Gi meg en lyd om det er aktuelt.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 11:44   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Du er en del nettere enn meg da så kan hende den blir feil på deg, men jeg kan dra på meg kåpa og ta et bilde om du vil. Gi meg en lyd om det er aktuelt.

Ja takk, veldig gjerne! Om du bruker XS/S, så kan vi jo ikke forskjellen være så stor!

Gammel 20-08-14, 11:45   #13
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har og en jakke fra SØs Jensen. Den er heller ikke stor i størrelsen, altså.

Gammel 20-08-14, 12:42   #14
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har denne fra Bergans, og er kjempefornøyd! Jeg har den i M, og den sitter som et skudd på meg som er 159 cm.

Sist redigert av Pegasus : 05-03-18 kl 16:24.
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 12:44   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker min fra Swims. Den har for man kan ta ut.

Gammel 20-08-14, 12:44   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg har denne fra Bergans, og er kjempefornøyd! Jeg har den i M, og den sitter som et skudd på meg som er 159 cm.

Ja, den prøvde jeg i våres. Angrer på at jeg ikke kjøpte da, for nå har hverken G-sport, G-max eller XXL noe igjen i min størrelse. Men jeg skal sjekke MX Sport i dag.

Gammel 20-08-14, 12:46   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Jeg elsker min fra Swims. Den har for man kan ta ut.

Å, Swims hadde fine kåper, ja.

Gammel 20-08-14, 12:48   #18
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Å, Swims hadde fine kåper, ja.

Ja, og så synes jeg ikke den blir klam på samme måte som Søs J. kåpa mi så jeg bruker den som høstkåpe når det ikke regner og.

Gammel 20-08-14, 12:51   #19
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, den prøvde jeg i våres. Angrer på at jeg ikke kjøpte da, for nå har hverken G-sport, G-max eller XXL noe igjen i min størrelse. Men jeg skal sjekke MX Sport i dag.

Bergans har nettbutikk. Kanskje du finner riktig størrelse der? Jeg bestilte ei ullkåpe der i fjor høst og det tok 23 timer fra jeg bestilte på nett til jeg hentet på posten!

Gammel 20-08-14, 12:53   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Bergans har nettbutikk. Kanskje du finner riktig størrelse der? Jeg bestilte ei ullkåpe der i fjor høst og det tok 23 timer fra jeg bestilte på nett til jeg hentet på posten!

Hm, såpass! Da tar kanskje det kortere tid enn å få noen til å kjøre meg rundt i distriktet på jakt i butikkene...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.