|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: E-golf eller Leaf, eller noe annet?Sikkerhet: 4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: E-golf eller Leaf, eller noe annet?
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samtidig er det en bil som blir lettere enn gjennomsnittsbilen. I henhold til EuroNCAP sine tester, må man huske at det sammenlignes innenfor størrelsessegment. I en reell kollisjon mot en "gjennomsnittsbil" blir en liten bil med lav vekt en ulempe kontra "gjennomsnittsbilen" i henhold til hvordan belastningen blir. EuroNCAP-kollisjonstesten gjøres med at bilen krasjer "med egen vekt" siden det er mot fast barriere. En større bil vil i EuroNCAP-testen da bli utsatt for større belastning. En liten bil med 5 stjerner vil i praksis nødvendigvis ikke være sikrere enn en litt større bil med 4 stjerner....
![]() |
#4 |
Off the map.
|
Ja du sier noe der. Man er jo mer utsatt i en liten bil. Det er jo det jeg alltid har tenkt. Og den varmepumpen lokker litt. Men det blir sikkert over 100K dyrere enn e-Up, det er jo penger. Jeg synes penger til bil er noe i nærheten av å tenne på dem. Jeg vil ha en OK bil, men vil ikke betale for status eller jåleri.
![]() |
#5 |
Travelt opptatt
|
Det største verditapet er på nybiler, så det taler for leaf siden det ikke er noen golfer på bruktmarkedet ennå.
![]() |
#6 |
Off the map.
|
Det har du rett i, men trygghetssøkeren i meg gjør meg villig til å betale litt ekstra for ny bil. Jeg har dem i stedet veldig lenge. Den bilen jeg har nå har vi hatt i 10 år.
![]() |
|
|