Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

E-golf eller Leaf, eller noe annet?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-14, 12:56   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: E-golf eller Leaf, eller noe annet?

Sikkerhet: 4
VW up ble testet av EuroNCAP i 2011 i bensinutgave. Den fikk fem av fem stjerner, 89 % score for beskyttelse av voksne, 80 % for barn og 46 % for fotgjengerbeskyttelse.
Bilen gir god beskyttelse ved frontkollisjon og tilstrekkelig ved sidekollisjon som simulerer påkjørsel av en annen bil. I den tøffere sidekollisjon mot stolpe er beskyttelsen av brystregionen marginal. Seter og nakkestøtte gir god beskyttelse mot whiplash.
City Emergency Brake er standard på bilen og skal forhindre eller reduserer omfanget av en kollisjon i hastigheter mellom 5-30 km/t. For dette har VW up fått en EuroNCAP advanced-utmerkelse.

Ellers så tenker jeg at det det kommer litt an på hvilke veier en kjører på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-14, 13:09   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

VW up ble testet av EuroNCAP i 2011 i bensinutgave. Den fikk fem av fem stjerner, 89 % score for beskyttelse av voksne, 80 % for barn og 46 % for fotgjengerbeskyttelse.
Bilen gir god beskyttelse ved frontkollisjon og tilstrekkelig ved sidekollisjon som simulerer påkjørsel av en annen bil. I den tøffere sidekollisjon mot stolpe er beskyttelsen av brystregionen marginal. Seter og nakkestøtte gir god beskyttelse mot whiplash.
City Emergency Brake er standard på bilen og skal forhindre eller reduserer omfanget av en kollisjon i hastigheter mellom 5-30 km/t. For dette har VW up fått en EuroNCAP advanced-utmerkelse.

Takk, det hørtes jo slett ikke verst ut. Jeg kjører på relativt trygge veier. Ofte i saktegående kø. Tur-retur Jessheim-Oslo.

Gammel 20-08-14, 22:55   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Samtidig er det en bil som blir lettere enn gjennomsnittsbilen. I henhold til EuroNCAP sine tester, må man huske at det sammenlignes innenfor størrelsessegment. I en reell kollisjon mot en "gjennomsnittsbil" blir en liten bil med lav vekt en ulempe kontra "gjennomsnittsbilen" i henhold til hvordan belastningen blir. EuroNCAP-kollisjonstesten gjøres med at bilen krasjer "med egen vekt" siden det er mot fast barriere. En større bil vil i EuroNCAP-testen da bli utsatt for større belastning. En liten bil med 5 stjerner vil i praksis nødvendigvis ikke være sikrere enn en litt større bil med 4 stjerner....

Gammel 21-08-14, 09:00   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Samtidig er det en bil som blir lettere enn gjennomsnittsbilen. I henhold til EuroNCAP sine tester, må man huske at det sammenlignes innenfor størrelsessegment. I en reell kollisjon mot en "gjennomsnittsbil" blir en liten bil med lav vekt en ulempe kontra "gjennomsnittsbilen" i henhold til hvordan belastningen blir. EuroNCAP-kollisjonstesten gjøres med at bilen krasjer "med egen vekt" siden det er mot fast barriere. En større bil vil i EuroNCAP-testen da bli utsatt for større belastning. En liten bil med 5 stjerner vil i praksis nødvendigvis ikke være sikrere enn en litt større bil med 4 stjerner....

Ja du sier noe der. Man er jo mer utsatt i en liten bil. Det er jo det jeg alltid har tenkt. Og den varmepumpen lokker litt. Men det blir sikkert over 100K dyrere enn e-Up, det er jo penger. Jeg synes penger til bil er noe i nærheten av å tenne på dem. Jeg vil ha en OK bil, men vil ikke betale for status eller jåleri.

Gammel 21-08-14, 09:03   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja du sier noe der. Man er jo mer utsatt i en liten bil. Det er jo det jeg alltid har tenkt. Og den varmepumpen lokker litt. Men det blir sikkert over 100K dyrere enn e-Up, det er jo penger. Jeg synes penger til bil er noe i nærheten av å tenne på dem. Jeg vil ha en OK bil, men vil ikke betale for status eller jåleri.

Det største verditapet er på nybiler, så det taler for leaf siden det ikke er noen golfer på bruktmarkedet ennå.

Gammel 21-08-14, 09:31   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det største verditapet er på nybiler, så det taler for leaf siden det ikke er noen golfer på bruktmarkedet ennå.

Det har du rett i, men trygghetssøkeren i meg gjør meg villig til å betale litt ekstra for ny bil. Jeg har dem i stedet veldig lenge. Den bilen jeg har nå har vi hatt i 10 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.