|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1026 |
|
Søt og rar
|
Sv: Lærerstreik!Denne byen er i hvert fall for tredje tariff preget av lærerstreik. Hvorfor er det egentlig slik da? Var kampen like viktig for to år siden? Eller for fire år siden?
|
|
#1027 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!
|
|
|
|
|
#1029 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lærerstreik!Jeg har jobbet i seksten år (sytten, kanskje, spørs hvordan jeg regner) og har streiket jaffal to ganger (jeg husker ikke hva som skjedde for over ti år siden, så det er mulig det er flere. |
|
|
|
|
#1030 |
|
maler
|
|
|
#1032 |
|
Dig for victory!
|
Det er jo leeeenge siden jeg mente det, da.
|
|
|
#1033 |
|
Tittel og tittel....
|
Denne gangen er det jo udf som er i streik(i tillegg til noen andre lærerforeninger) De andre gangene har det vel stort sett vært hele UNIO som har streiket, da er det jo alle fagforeningene i sammenslutningen som streiker. Alle har vel vært viktige, men noen streiker har etter mitt syn vært bortkastet fordi streiken har blitt avsluttet uten at man har tjent noe på dem.
|
|
|
#1035 |
|
By the Sea
|
Sv: Lærerstreik!Det finnes lærere som sutrer, men virkelighetsoppfatningen "lærere sutrer" står nå i veien for at folk skal ta oss på alvor. Det gjør meg mer sint enn jeg har vært på lenge. Jeg har vært lærer i 20 år nå, og har aldri før vært opprørt på læreres vegne. Nå er jeg det, og jeg vil rett og slett kvitte oss med sutrestempelet. Det er generelt urettferdig og det brukes som en hersketeknikk. Og aller først kan lærere selv slutte å bruke begrepet "sutre" om andre lærere.
|
|
#1036 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Signerer hvert ord. Og spesielt det med hersketeknikkbruk. |
|
|
|
|
#1038 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er alltid best å skite godt i eget reir.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#1039 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg kan godt slutte med det, men jeg tror det viktigste er at lærerne selv slutter å komme med martyraktige utsagn som f.eks. : "Jeg tenker på barnet ditt fra jeg våkner til jeg legger meg og så får jeg bare betalt i knapper og glansbilder.." Det var fritt etter hukommelsen fra ett av utallige lærerbrev som vil ble oppfattet til å skrive, og når jeg som er lærer selv oppfatter slikt som lett pinlig og sutrete, tør jeg ikke tenke på hva ikke- lærere tenker. Eller, forresten: Jeg er litt over gjennomsnittet allergisk mot klisjéer og plattheter i tekster, så det er godt mulig folk flest synes tekstene som florerer i sosiale medier er gode. |
|
|
|
|
#1040 |
|
Er frisk!
|
Sv: Lærerstreik!Jeg er langt på vei enig med deg, rine, i mye av det du skriver. Men akkurat det med å jobbe flere timer enn man får betalt for - der er jeg ikke enig. På barneskolen opplever jeg (og alle kollegaene mine) at de helt nødvendige arbeidsoppgavene langt overskrider de 1687,5 timene vi har i året til å gjøre dem på. Foreløpig har samvittigheten vunnet, og vi jobber for mye hele gjengen. Jeg synes ikke det er sutring å fortelle om at det allerede er for mye å gjøre (i barneskolen, tydeligvis ikke i videregående siden du sier du ikke jobber for mye og at det ikke er vanlig hos dere) og at det helst bør bli MINDRE leseplikt, ikke mer - f.eks.
|
![]() |
|
|