|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Forskning?
Ja, virkelig.
|
|
|
#2 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det dummeste jeg har lest denne måneden. Men jeg har ikke lest rine sine innlegg i denne tråden da. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Og jeg som nettopp tok deg bort fra min ignoreringsliste for å se om du, mot formodning, var blitt mindre arrogantdum de siste årene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Kom du inn i tråden bare for å mobbe?
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Er du ny her? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Forumet sin stil er jo nettopp å la brukerne selv styre diskusjonene. Derfor kommer ikke ledelsen rutinemessig til å slette innlegg som noen reagerer på. Folk må styre det selv og komme med motargumenter og korreksjoner.
|
|
|
#7 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det var å kraftig overdvurdere BMs kommentar, synes jeg. Det var lite halvsmart over den, gitt. Kommentaren framsto snarere temmelig infantil og furten. Og ganske drøyt mobbete. Såpass at jeg ville si fra. Jeg er sant å si forundret over at ikke flere har reagert. Jeg synes mobbing og personangrep gjerne blir slått hardt ned på her. Nå var det underlig stille.
|
|
|
#8 |
|
This is normal!
|
Jeg er enig i at dette var et unødvendig og mobbete innlegg.
|
|
|
|
#9 |
|
This is normal!
|
Sv: Forskning?Men rine, det er vel ikke akkurat forumledelsen som skal sitte å vurdere om innlegg er mobbing eller ikke? Det er da mye bedre at vi alle følger med og reagerer på innlegg som vi synes er over streken.
|
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Jeg er enig i at det er langt mer et forumansvar enn et forumledelsesansvar å si fra om ting som ikke er akseptabelt, og siden jeg hevder det, slipper jeg vel ikke unna å si fra om at jeg også syns kommentaren din var over streken, BM. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forskning?Og hva betyr det at noe har samfunnsrelevans? I avhandlingens overskrifter ser jeg at språkbruk, kjønn og fenomenologi berøres. Er dette temaer som ikke er samfunnsrelevante? Er ikke kulturens påvirkning, prosesser osv samfunnsrelevante? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Har prøvd å godta det du sier Teo, men klarer det ikke. Sitatene over viser delvis hvorfor. Men den sterkeste grunnen er at jeg (etter lett skumming, mulig jeg overså) ikke har klart å finne noe om etikk. Nettopp når han forsker på forskjellen mellom person og artist mener jeg han bør gjøre vurderinger på hvorfor det er greit å forske på unge levende navngitte kvinner.
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Det er greit fordi det gjøres absolutt hele tiden, og fordi det er en del av "pakka" som utøvende kunstner. Hvor mange avhandlinger og artikler tror du ikke det har vært skrevet om Beatles, Stones, Cash, Dylan eller Baez opp gjennom tiden - og slett ikke bare etter at de var gamle og grå. Jeg har en bekjent som er ekspert på Beyonce. Og hvor mange avhandlinger tror du ikke finnes om filmskapere, produsenter og forfattere - og økonomer og journalister for den del. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg føler for å oppklare at jeg ikke har satt deg i noen som helst bås.
Jeg snakket altså om utsagnet ditt og hvordan det fikk deg til å fremstå, ikke om deg personlig.
Sist redigert av Enhjørning : 07-09-14 kl 12:14. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Forskning?Enig med noen, men det er jo veldig vanlig at folk mener en hel masse om ting de ikke i utgangspunktet har mye kunnskap om.
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskning?Om ikke annet viser denne tråden at mange kan svært lite om forskningsmetoder utenfor det som kan måles med tall.
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Jepp.
|
|
|
|
#18 |
|
Bedreviter
|
Sv: Forskning?Jeg syns vi skal ta oss råd til å også drive forskning som ikke er "nyttig" (selv om jeg altså mener at samtidsforskning er direkte nyttig og viktig). Jeg synes vi skal ha råd til å være et samfunn der vi også kan noe om kunsthistorie, litteraturteori og musikalsk analyse. Jeg tror at et samfunn der man ikke ser verdien av kunnskap for kunnskapens egen skyld, er et mye fattigere samfunn. Vi skal ta oss råd til å ha filosofer, historikere, litteraturvitere og idehistorikere. Folk som kan tenke, mene og vite om verden rundt oss. Vi skal ikke ha dem i overflod (og det har vi heller ikke i dag), men de har en nytteverdi i at de gjør samfunnet vårt rikere - på kunnskap, ideer og synspunkter. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Forskning?Fordeling i budsjett er viktig og er en viktig debatt, men det gjelder innenfor alle disipliner. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forskning?Her er det jo et poeng å se på nettopp (disse to) to personer, i og med at de kommer fra nøyaktig samme utgangspunkt, men som valgte (og fikk valgt for seg) ulike veier videre når de splittet opp. Og siden jeg faktisk ikke har lest avhandlingen, er det jo godt mulig han trekker inn flere eksempler (artikkelen nevner jo i allefall en til) i diskusjonen.
|
![]() |
|
|