Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forskning?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-14, 10:12   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forskning?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg er uenig når det i løpet av tråden har kommet frem at artikkelen både er mangelfull og feilaktig blir det ganske rart å fortsette diskusjonen med den som utgangspunkt.

Ja, virkelig.

Gammel 30-08-14, 00:59   #2
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg er skremt hvis han har fått offentlig støtte til å fordype seg i dette.
Skjønner at ikke alle kan forske på kreft altså, men jeg synes en Phd bør ha ett eller annet samfunnsnyttig perspektiv i det minste.

Det er det dummeste jeg har lest denne måneden. Men jeg har ikke lest rine sine innlegg i denne tråden da.

Ben "late to the party" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 02:33   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er det dummeste jeg har lest denne måneden. Men jeg har ikke lest rine sine innlegg i denne tråden da.

Og jeg som nettopp tok deg bort fra min ignoreringsliste for å se om du, mot formodning, var blitt mindre arrogantdum de siste årene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 03:19   #4
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Kom du inn i tråden bare for å mobbe?

Gammel 30-08-14, 08:24   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Kom du inn i tråden bare for å mobbe?

Er du ny her? Nå har jeg hatt fyren på min ignoreringsliste i flere år. Litt fordi jeg ikke føler jeg går glipp av noe ved å ikke lese det han skriver, men mest fordi innleggene hans stort sett er av det kaliberet du quoter her-uthenging av enkeltbrukere, og som regel godt over streken for mobbing. (Brukere BM ikke er enig med, er selvsagt alltid særdeles domme, og hvis han bidrar i en tråd, er det gjerne for å fortelle dem akkurat det. ) Uvisst av hvilken grunn, slipper han unna med mobbingen hos forumledelsen. På FP er mobbing greit hvis den er innpakket i halvsmarte one liners, fortrinnsvis på engelsk, og/eller med referanse til litt smale områder innen populærkulturen.
Nå var jeg ikke klar over at BM også ignorerer meg, det var jo nesten litt komisk, men mest av alt en kompliment.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-14, 10:15   #6
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er du ny her? Nå har jeg hatt fyren på min ignoreringsliste i flere år. Litt fordi jeg ikke føler jeg går glipp av noe ved å ikke lese det han skriver, men mest fordi innleggene hans stort sett er av det kaliberet du quoter her-uthenging av enkeltbrukere, og som regel godt over streken for mobbing. (Brukere BM ikke er enig med, er selvsagt alltid særdeles domme, og hvis han bidrar i en tråd, er det gjerne for å fortelle dem akkurat det. ) Uvisst av hvilken grunn, slipper han unna med mobbingen hos forumledelsen. På FP er mobbing greit hvis den er innpakket i halvsmarte one liners, fortrinnsvis på engelsk, og/eller med referanse til litt smale områder innen populærkulturen.
Nå var jeg ikke klar over at BM også ignorerer meg, det var jo nesten litt komisk, men mest av alt en kompliment.

Forumet sin stil er jo nettopp å la brukerne selv styre diskusjonene. Derfor kommer ikke ledelsen rutinemessig til å slette innlegg som noen reagerer på. Folk må styre det selv og komme med motargumenter og korreksjoner.

Esme
Moderator

Gammel 30-08-14, 10:26   #7
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

På FP er mobbing greit hvis den er innpakket i halvsmarte one liners, fortrinnsvis på engelsk, og/eller med referanse til litt smale områder innen populærkulturen.

Det var å kraftig overdvurdere BMs kommentar, synes jeg. Det var lite halvsmart over den, gitt. Kommentaren framsto snarere temmelig infantil og furten. Og ganske drøyt mobbete. Såpass at jeg ville si fra. Jeg er sant å si forundret over at ikke flere har reagert. Jeg synes mobbing og personangrep gjerne blir slått hardt ned på her. Nå var det underlig stille.

Gammel 30-08-14, 08:36   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at dette var et unødvendig og mobbete innlegg.

Gammel 30-08-14, 08:44   #9
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men rine, det er vel ikke akkurat forumledelsen som skal sitte å vurdere om innlegg er mobbing eller ikke? Det er da mye bedre at vi alle følger med og reagerer på innlegg som vi synes er over streken.

Gammel 30-08-14, 08:55   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Men rine, det er vel ikke akkurat forumledelsen som skal sitte å vurdere om innlegg er mobbing eller ikke? Det er da mye bedre at vi alle følger med og reagerer på innlegg som vi synes er over streken.

Jeg er enig i at det er langt mer et forumansvar enn et forumledelsesansvar å si fra om ting som ikke er akseptabelt, og siden jeg hevder det, slipper jeg vel ikke unna å si fra om at jeg også syns kommentaren din var over streken, BM.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 08:23   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hva betyr det at noe har samfunnsrelevans? I avhandlingens overskrifter ser jeg at språkbruk, kjønn og fenomenologi berøres. Er dette temaer som ikke er samfunnsrelevante? Er ikke kulturens påvirkning, prosesser osv samfunnsrelevante?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 22:28   #12
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

At NRK velger å tabloidisere avhandlingen så til de grader i artikkelen i HI er det jeg syns er mest skremmende. Det er så åpenbart tydelig at forskningen vil få hard medfart etter en sånn artikkel. Og stakkars Marit Larsen som skrev det tilsvaret.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Når det er sagt, deler jeg forundringen og den litt emne smaken i munnen av tabloidiseringen av akkurat dette prosjektet, nettopp fordi det er så ekstremt personlig rettet mot to (spesielt i startfasen) særlig unge jenter; det går på personlige kvaliteter og egenskaper - og virker uvanlig dårlig formidlet. Kombinasjonen virker nokså uheldig.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er helt innenfor akseptabel forskning å skrive om nålevende artister.

Har prøvd å godta det du sier Teo, men klarer det ikke. Sitatene over viser delvis hvorfor. Men den sterkeste grunnen er at jeg (etter lett skumming, mulig jeg overså) ikke har klart å finne noe om etikk. Nettopp når han forsker på forskjellen mellom person og artist mener jeg han bør gjøre vurderinger på hvorfor det er greit å forske på unge levende navngitte kvinner.

Gammel 29-08-14, 22:52   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Har prøvd å godta det du sier Teo, men klarer det ikke. Sitatene over viser delvis hvorfor. Men den sterkeste grunnen er at jeg (etter lett skumming, mulig jeg overså) ikke har klart å finne noe om etikk. Nettopp når han forsker på forskjellen mellom person og artist mener jeg han bør gjøre vurderinger på hvorfor det er greit å forske på unge levende navngitte kvinner.

Det er greit fordi det gjøres absolutt hele tiden, og fordi det er en del av "pakka" som utøvende kunstner. Hvor mange avhandlinger og artikler tror du ikke det har vært skrevet om Beatles, Stones, Cash, Dylan eller Baez opp gjennom tiden - og slett ikke bare etter at de var gamle og grå. Jeg har en bekjent som er ekspert på Beyonce. Og hvor mange avhandlinger tror du ikke finnes om filmskapere, produsenter og forfattere - og økonomer og journalister for den del.

Poenget er at det er greit fordi det ikke forskes på dem som privatpersoner, men på produktet de lager eller fremstiller. Det er jo ikke biografier som skrives; det er analyser av peodukter de har laget eller produktet de er som artister, alt etter som. Og når man lager en musikkvideo, utgir en plate eller opptrer på konsert, da har man laget et produkt som hvem som helst står fritt til å forske på. På samme måte som man står fritt til å forske på en bok eller en økonomisk teori som noen har laget. Å drive paparazzi-virksomhet eller å undersøke artistens personlige liv er noe annet. Da gjelder andre etiske regler, men etiske problemer med å analysere et kunstverk, en opptreden eller en utgivelse, det har man altså noemalt ikke.

Gammel 07-09-14, 11:39   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rødprikk

Bibliotekarhøyskolen og svadaforskning kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Finn en annen bås å sette meg i om du må...

Jeg føler for å oppklare at jeg ikke har satt deg i noen som helst bås.
Det jeg skrev, var at uttalelsen fikk deg til å høres ut som du hørte til blant en viss type mennesker, og var ment som et signal om at du kanskje burde formulert deg annerledes om du ikke vil havne i en bås du ikke trives i:

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Beklager, rine, men uttalelser som denne får deg til å høres ut som om du tilhører samme typen mennesker som lurte på hvorfor i alle dager jeg skulle ha tre år på høyskole for å bli bibliotekar ("Du skal da bare sette på plass noen bøker!?") og om jeg ikke skulle studere "noe skikkelig" og få meg et "ordentlig yrke" istedet.
Jeg blir faktisk litt trist av mennesker som ikke ser relevansen av popkultur, enten det er litteratur, musikk, film eller andre kategorier.

Jeg snakket altså om utsagnet ditt og hvordan det fikk deg til å fremstå, ikke om deg personlig.

Dessuten syntes jeg at kommentaren din om at han sikkert ikke var smart nok til å skrive om noe annet, var unødvendig stygg og forulempende på mer enn én måte.

Sist redigert av Enhjørning : 07-09-14 kl 12:14.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 08:27   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig med noen, men det er jo veldig vanlig at folk mener en hel masse om ting de ikke i utgangspunktet har mye kunnskap om.

At NRK velger å tabloidisere avhandlingen så til de grader i artikkelen i HI er det jeg syns er mest skremmende. Det er så åpenbart tydelig at forskningen vil få hard medfart etter en sånn artikkel. Og stakkars Marit Larsen som skrev det tilsvaret.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 08:34   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om ikke annet viser denne tråden at mange kan svært lite om forskningsmetoder utenfor det som kan måles med tall.

Rine og Koma: dere høres helt Siv Jensen ut. Skremmende? For real?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 08:35   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Om ikke annet viser denne tråden at mange kan svært lite om forskningsmetoder utenfor det som kan måles med tall.

Jepp.

Gammel 29-08-14, 08:54   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg syns vi skal ta oss råd til å også drive forskning som ikke er "nyttig" (selv om jeg altså mener at samtidsforskning er direkte nyttig og viktig). Jeg synes vi skal ha råd til å være et samfunn der vi også kan noe om kunsthistorie, litteraturteori og musikalsk analyse. Jeg tror at et samfunn der man ikke ser verdien av kunnskap for kunnskapens egen skyld, er et mye fattigere samfunn. Vi skal ta oss råd til å ha filosofer, historikere, litteraturvitere og idehistorikere. Folk som kan tenke, mene og vite om verden rundt oss. Vi skal ikke ha dem i overflod (og det har vi heller ikke i dag), men de har en nytteverdi i at de gjør samfunnet vårt rikere - på kunnskap, ideer og synspunkter.

Ikke alle verdier kan måles i penger, og siden ingen av oss står i fare for å sulte ihjel, så kan vi ta oss råd til å være et samfunn der ikke alle verdier måles i penger, økt produksjon eller kvantifiserbare resultat.

Gammel 29-08-14, 08:58   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordeling i budsjett er viktig og er en viktig debatt, men det gjelder innenfor alle disipliner.
Hvor mange hudleger bør kunne forske på kosmetikk og tatoveringer? En del av dette kan man se på som temmelig unyttig all den tid ikke folk trenger å bruke for eksempel mascara og å bli tatovert. Da tenker jeg ikke bare på finansieringen av selve forskningen,men at folk som kunne gjort en innsats for virkelig syke mennesker bruker sin dyre utdannelse på slikt.

Jeg mener ikke at det ikke skal forskes på kosmetikk altså, for det mener jeg, men nytteeffekt har flere sider.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-14, 09:14   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det jo et poeng å se på nettopp (disse to) to personer, i og med at de kommer fra nøyaktig samme utgangspunkt, men som valgte (og fikk valgt for seg) ulike veier videre når de splittet opp. Og siden jeg faktisk ikke har lest avhandlingen, er det jo godt mulig han trekker inn flere eksempler (artikkelen nevner jo i allefall en til) i diskusjonen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.