Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-14, 14:28   #41
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkkenmaskin som er fin, stor og bra?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Definer fin.

Jeg har en Kenwood Major i titanium, eller hva det nå heter, og jeg synes den er fin nok til å stå på benken.

Jeg synes den er fantastisk god, og med 1500W er deigen på 2kg mel null problem.

Den har jeg også, og den er kjempegod. Men rent utseendemessig er den som en litt fin traktor.

Gammel 31-08-14, 14:59   #42
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Sjekket opp. Den tar 3 kilo mel, maks vekt på deig er 5 kilo.

Jeg har en gammel versjon fra da den het Electrolux assistent, det gikk veldig galt da jeg forsøkte med tre kilo mel.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 15:10   #43
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en gammel versjon fra da den het Electrolux assistent, det gikk veldig galt da jeg forsøkte med tre kilo mel.

Har tenkt å bake en stor ladning boller neste helg. Kan prøve 3 kg og avgi rapport. :-)

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 15:58   #44
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg har Ankarsrumen og baker glatt fire brød i den. Anbefales!

Sist redigert av gnuri : 31-08-14 kl 23:05.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 16:28   #45
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Ankarsrum her og. Baker tre-fire brød et par ganger i uka. Funker finfint.

Gammel 31-08-14, 19:16   #46
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Ikke ingeniør (derimot designer), syns Kenwood er veldig massiv, ikke spesielt pen og kunne ikke orket å ha den på benken på heltid. Men kunne gjerne hatt den inni et utdragbart skap, som sagt.

Jeg kompenserer med å ha på meg fine kjoler, også når jeg baker brød. :løsningsorientert:

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Den har jeg også, og den er kjempegod. Men rent utseendemessig er den som en litt fin traktor.

Gammel 31-08-14, 19:29   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har kenwood stående på benken hele tiden, men den står under et skap og tar ikke opp den åpne benkeplassen uansett. Trikset er å ha annet rot i nærheten, så blir den mindre synlig. For tiden har vi 2 esker frokostblanding på ene siden, og en krukke med kjøkkenredskaper på den andre siden. Kenwooden står helt inne i hjørnet, og synes nesten ikke når disse tingene står foran.

Gammel 31-08-14, 20:49   #48
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode tips, Elise.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 22:55   #49
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elise: du er sånn interiørarkitekt du!

Den store KAen har de i alle fall her: http://www.verner-verner.se/product/SEB-5EWH/
Ser slik ut:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-14, 22:56   #50
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som dere ser er den stor!

Gammel 31-08-14, 23:06   #51
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj. Denne, derimot, er stor:

Gammel 31-08-14, 23:08   #52
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Se der ja, nå snakker vi storkjøkken!

Gammel 31-08-14, 23:10   #53
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Men den KitchenAid'en du viser er også storkjøkken, tror jeg?

Gammel 01-09-14, 09:45   #54
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Mye mulig det altså. Jeg vet ikke, men jeg synes den ser litt rar ut, så da ville jeg heller hatt en vanlig Kenwood.

Gammel 01-09-14, 09:48   #55
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min kommenterte tørt at du fikk kjøpe en sånn som vi har og spraylakkere den sort, hvis design var så himla viktig for deg.

Gammel 01-09-14, 10:01   #56
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Elise: du er sånn interiørarkitekt du!

Den store KAen har de i alle fall her: http://www.verner-verner.se/product/SEB-5EWH/
Ser slik ut:

Den ligner litt på en koala som holder ungen sin, eller noe.

Men er det noen som har erfaring med store KA? Blir den veldig DIGER?

Og så må jeg se på den Olifant viste. Den var jo annerledes og fin! Noen nedsider?

Gammel 01-09-14, 10:04   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan gjerne kjøpe KA av deg, hvis den virker godt nok til å bake en og annen gulrotkake på Øen?

Du vet, vi er jo alment kjent for å være ekstremt beslutningsdyktige, så det kan godt være du er så heldig at vi rekker å komme i mål før neste Øen-sesong!

Gammel 01-09-14, 10:05   #58
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du vet, vi er jo alment kjent for å være ekstremt beslutningsdyktige, så det kan godt være du er så heldig at vi rekker å komme i mål før neste Øen-sesong!

Jah, særlig.

Men husk at kjøp og salg gjøres andre steder enn ute i forumet, ikke sant?

Gammel 01-09-14, 10:06   #59
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

http://assistent-original.se/

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1071813

Har den ikke selv, men vurderte den sterkt og valget hadde egentlig falt på den da mannen kom hjem med KA til meg. Nå bytter jeg ikke ut KA-en på en stund, men jeg har bare hørt positivt om Ankarsrum.

Gammel 01-09-14, 10:15   #60
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke kjøkkenmaskin! Jeg mangler noe! Så da måtte jeg jo gjøre research.

Sifo har maskinene som er nevnt i tråden: http://www.sifo.no/files/file78057_t...ort_3-2012.pdf

Rapporten er vel ganske tydelig på at KitchenAid ikke er bra på brøddeiger. Og at Ankarsrum er den som takler størst brøddeig. Jeg har ikke finlest rapporten, men for meg virker det som om KitchenAid har andre styrker, og er best om du lager mindre porsjoner, type eggedosis av 3 egg, eller pisker kremfløte. Og så er Kenwood bedre hvis det er større mengder. (Jeg lager bare små mengder, så jeg syntes det var en viktig faktor. Irriterer meg grønn over at miksmasteren min ikke vil lage eggedosis ordentlig av to egg.)

Og så synes jeg ingen kjøkkenmaskiner bør stå fremme. En liten flekk på maskinen, så ser hele kjøkkenet filthy ut.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.