Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Barn foran airbag - igjen

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-14, 08:42   #1
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn foran airbag - igjen

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, jeg syns det er helt ok å forholde seg til retningslinjene fra Trygg Trafikk.

Takk, Teofelia!

(Jeg synes bare det er litt merkelig at det kun går på høyde, ikke vekt, når det er snakk om airbagens voldsomme kraft.)

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 17:40   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Takk, Teofelia!

(Jeg synes bare det er litt merkelig at det kun går på høyde, ikke vekt, når det er snakk om airbagens voldsomme kraft.)

Jeg trodde en eller annen amerikansk forskning fra i fjor viste at dette har mest med alder å gjøre, ikke høyde eller vekt. Det ble anbefalt å ikke ha barn under 14 foran airbag.

Våre barn får ikke sitte foran.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 18:46   #3
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg trodde en eller annen amerikansk forskning fra i fjor viste at dette har mest med alder å gjøre, ikke høyde eller vekt. Det ble anbefalt å ikke ha barn under 14 foran airbag.

Våre barn får ikke sitte foran.

Den amerikanske forskningsrapporten det blir linket til her inne er fra 2005. Jeg føler ikke for å slå i bordet med noe såpass gammelt overfor andre foreldre som antyder at det er vi som er sære, når Trygg Trafikk sier noe annet. Tenker det er greit å forholde seg til deres retningslinjer. Det er snakk om en tur på et par kilometer, og siden vi er fire familier som bytter på kjøringen, cirka én vei annenhver uke.

Ullungen er foreløpig ikke mer enn 127 cm, og det er lenge til hun får lov til å sitte foran på fast basis.

Forresten litt rart at vi ikke kan slå av airbagen på passasjersiden i bilen; den er ikke gammel (fra 2008). Men vi må i så fall gjøre det på verksted, og dét er ikke aktuelt.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-14, 20:14   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ang pute vs ikke pute: Mine to (10 og 13) har vokst ut av beltestol, men de må ha pute i den ene bilen. Der sitter de så dypt i setet at de får beltet på halsen uten pute. Og 13-åringen er 165 cm!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.