Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-09-14, 09:18   #901
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker igjen!

Genser med hette m/ører på.
Grått er litt kjedelig til lille frøken bleikfis, så jeg strikker den i lilla.

Gammel 11-09-14, 08:48   #902
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Så søt den hettegenseren var, Ru!

Jeg har strikket et 2,5 meter langt sjal/skjerf i alpakka. Ikke ofte jeg bruker pauseknappen på prosjekter, men dette lå faktisk brakk i et par år.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 11-09-14, 08:55   #903
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg strikker igjen!

Genser med hette m/ører på.
Grått er litt kjedelig til lille frøken bleikfis, så jeg strikker den i lilla.

Tøff, sånn vil sikkert lillemann like! Hvor er mønster fra?

Gammel 11-09-14, 09:15   #904
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fullført min egen Mariusgenser og strikker nå Marius til lillesøster. Strikker ermer med double Magic loop for første gang, så jeg er litt stolt.

apan er ikke aktiv  
Gammel 11-09-14, 09:15   #905
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker noen bitte-bitte små "selbuvotter". Oppskriften er til ni måneder, men jeg bruker tynnere garn og pinner, så forhåpentligvis skal de varme noen tvillinggutter til vinteren.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 12-09-14, 13:23   #906
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Marius med rundfelling i mosegrønn til meg selv.

Gammel 12-09-14, 13:30   #907
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg holder på med disse i turkis med grå og grønne detaljer:

I fjor fikk jeg boka "Sokker. Strikking hele året" av Brita Mikkelborg. Den har jeg strikket masse sokker fra. Jeg synes det er gøy å variere møntrene litt i sokkeproduksjonen min. Jeg ser at den er på tilbud rundt omkring nå, så den vil jeg anbefale.

Gammel 12-09-14, 14:16   #908
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Tøff, sånn vil sikkert lillemann like! Hvor er mønster fra?

Sandnes Garn, 1409 Smart.

Gammel 13-09-14, 16:18   #909
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker selbuvotter i garn fra pelssau, det har jeg ikke prøvd før. Det kjennes ut som at det blir tjukke, mjuke og varme votter!

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg holder på med disse i turkis med grå og grønne detaljer:

I fjor fikk jeg boka "Sokker. Strikking hele året" av Brita Mikkelborg. Den har jeg strikket masse sokker fra. Jeg synes det er gøy å variere møntrene litt i sokkeproduksjonen min. Jeg ser at den er på tilbud rundt omkring nå, så den vil jeg anbefale.

Ja, det er en kjempeflott bok!

Gammel 22-09-14, 12:34   #910
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøstebarnhals

Gammel 22-09-14, 16:56   #911
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Holder på med en Mariusgenser til meg selv. I høstfarger

Gammel 22-09-14, 17:57   #912
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Hverdagsjakke i Kauni.

Gammel 29-09-14, 08:51   #913
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Retrojakke + en del UFO-er.

Gammel 29-09-14, 11:15   #914
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg sliter med selbuvott. Mulig det bare blir med en.
Har holdt på i flere kvelder og kommer ikke lengre enn til å øke for tommel så rekker jeg opp alt igjen. Utrolig mye mønster å passe på også.
Nå har jeg akkurat fått tips om hva vridd rett er så skal hjem og prøve igjen i kveld.

Gammel 29-09-14, 11:50   #915
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Holder på med Nancy jakken/koften

carmenzita er ikke aktiv  
Gammel 29-09-14, 12:11   #916
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket genser i helgen og hadde 3 (!) runder igjen da jeg gikk tom for garn. Garnet var selvsagt utgått og jeg måtte google litt før jeg fant en butikk i UK som hadde igjen. Garnet er bestilt og kommer forhåpentligvis snart. Jada, jeg kunne forkortet begge ermene, men da hadde de blitt snaue, og det går ikke for meg som har lange armer i utgangspunktet og stort sett alt av kjøpegensere er for korte i ermene, ikke fader om noe jeg lager selv også skal være for kort, haha.

Den ser forøvrig slik ut nå (mønsteret ligger gratis på ravelry/nett, søk opp eyelet yoke sweater, jeg har modifisert litt med rett kort bol og ikke lengre rygg):

Så nå har jeg begynt å strikke skjørt. Har hatt garnet liggende en stund, men nå er jeg i gang.

Skjørtet blir slik (jeg har samme farge):

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 29-09-14 kl 23:04.
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 29-09-14, 15:18   #917
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Standard

Jeg holder på å strikke dukkeklær i julegave til et tantebarn. I tillegg holder jeg på å fullføre tre ufo'er.

Gammel 29-09-14, 18:32   #918
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Mens jeg venter på svar på spørsmål om Odajakken, strikker jeg ullsokker. Greit å få i gang litt julegaver.

Gammel 29-09-14, 18:36   #919
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Så fint kokosbolle. Var det ikke du som strikket den uglegenseren jeg holder på med nå? Kjenner jeg blir inspirert igjen når jeg så den fine genseren. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser mønsteret på salen, jeg er jo overhodet ingen strikker og uglegenseren jeg holder på med nå er min første strikkede genser. Men hvis den blir fin skal jeg kanskje prøve meg.

Gammel 29-09-14, 19:02   #920
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Så fint kokosbolle. Var det ikke du som strikket den uglegenseren jeg holder på med nå? Kjenner jeg blir inspirert igjen når jeg så den fine genseren. Jeg blir litt skeptisk når jeg ser mønsteret på salen, jeg er jo overhodet ingen strikker og uglegenseren jeg holder på med nå er min første strikkede genser. Men hvis den blir fin skal jeg kanskje prøve meg.

Takk! Jeg har ikke strikket uglegenseren. Mønsteret på denne er superenkelt. Består kun av strikke to sammen og kast. Ikke noe mer hokus pokus, men blir veldig fint.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.