Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva må man handle i USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 09:46   #1
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Hva må man handle i USA?

Tips til hva som er billigere og gøy å handle?

Jeg har dilla på matbokser og kule småting på kjøkkenet.
Noen som vet hvilke butikkerman må innom for å finne kule matbokser, konditorfarger, kakeformer, silikonmuffinsformer osv?

http://www.yumboxlunch.com/shop/
Noen som vet hvilke usabutikk som har denne?

Hva kjøper du i USA?

Av mat, klær, leker, kjøkkenting osv

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 09:53   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva må man handle i USA?

Vi har handlet løpesko, treningsklær, Converse til jentene, Lewis-bukser, klær fra Abercrombie (til jentene) og hårprodukter. Amerikanske merker som Nike og Lewis er vesentlig billigere der enn hjemme

Gammel 12-09-14, 10:25   #3
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Toms koster 250 kr og veier ingenting i bagasjen.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 10:38   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sko, og særlig joggesko.

Vi var i USA i sommer og familien på 4 kom hjem med 20 par nye sko.

Gammel 12-09-14, 10:39   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Uggs er også mye billigere.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 10:40   #6
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Joggesko. Og Converse. Ungene kjøpte Vans i sommer. Jeg kjøpte vesker. Mange.

Ungene elsker en butikk som heter Hot Topic - den er litt goth, men har mye kult.

Gå innom Target, de har alt. Sikkert kjøkkenting også.

Smertestillende og vitaminer er mye billigere. For tre år siden kjøpte vi 250 hver av Paracet og Ibux til mindre enn prisen av en pakke med 20 i Norge. Tror vi har nok for resten av livet, sånn ca.

Outlets er gøy. De fleste veskene jeg kjøpte i sommer kom fra Calvin Klein outlet, 70% avslag på allerede rabatterte priser. Stas.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 10:55   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det lov å ta med så mykje medisin til Norge?

Ellers har eg kjøpt Converse, Nike-sko, klær på Gap, neglestæsj og Michael Kors. I tillegg til alt anna dill.

Kakedingsar har eg sett mykje av på alle matbutikkar, men det finns sikkert spesialbutikkar også for slikt.

Fikk lyst til USA igjen.

Gammel 12-09-14, 11:00   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Er det lov å ta med så mykje medisin til Norge?

Aner ikke egentlig. Det tenkte jeg ikke på engang. De var bare en pakke av hver da. Med en haug piller i.

Fant dette:

Sitat:

Ifølge Statens legemiddelverk er det tillatt å kjøpe legemidler i utlandet eller via internett hvis følgende betingelser er oppfylt:

-Legemidlet er til eget personlig bruk (personlig bruk betyr: En persons medisinske bruk av legemidler til seg selv).
- Legemidlet må være anskaffet på en lovlig måte i anskaffelseslandet.

Jeg har ingen planer om å selge til andre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 12:12   #9
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hadde nok hamstret litt Nike-sko (free ), Ralph Lauren til ungene og Michael Kors til mor. Samt en hel haug med undertøy fra Victoria's Secret.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 12:33   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper medisiner jeg har resept på i Norge og som selges respetfritt i USA til 1/50-del av prisen. Jeg må visst kunne vise frem resepten hvis jeg blir stoppet i kontroll ved innreise til Norge igjen (men jeg satser på at jeg ikke blir stoppet).

Gammel 12-09-14, 13:30   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har kjøpt fine matbokser og små kjølebager på Target og Walmart. Ellers har jeg kjøpt sko, treningstøy, sokker til meg selv på G.A.P., undertøy og bukser til Hiawata på G.A.P. (de har fasonger som passer han bra), forkjølelsesmedisiner. Ellers prøver jeg å finne små, uavhengige butikker jeg kan finne fine ting i. I New York hadde de en fantastisk kjøkkenbutikk, kalt Whisk, men du finner jo de samme varene ellers også. Williams Sonoma har masse kult kjøkkenstæsj; Star wars- og tegneserie-former og sånn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 13:34   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Ja, det er sant. Vi kjøper bukser til guttungen. Han er veldig smal, og på GAP kan han kjøpe bukser som passer i både lengde og bredde (i Norge kjøper vi ofte jentemodeller av bukser til ham for at de skal passe).

Gammel 12-09-14, 15:33   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper Halloween-stæsj på CVS, på høsten. Redken og Tigi er også veldig billig på CVS.

Og så synes jeg Martha Stewart m.fl. har noe fint av julestæsj, i interiøravdelingen til Macy's.

Jobbklær fra Ann Taylor og Calvin Klein er fast innslag. Og så kjøper jeg Skeechers, digge sko.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 15:34   #14
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til småbarn synes jeg forresten Hannah Andersson har kjempemye fint.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-14, 20:02   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper klær til barna på Tommy Hilfiger og Gap. Undertøy, vitaminer (Vitamin World), små gaver (Target har mye bra), sko og sikkert mer jeg ikke husker i farten. Jo, slike små snackposer til snacks/mat osv. Target og Walmart har slike.

Gammel 12-09-14, 20:22   #16
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Finn nærmeste Marshalls-butikk. Det er en outlet-kjede som har klær, sko, kofferter, leker, u name it! De har gjerne et godt utvalg fra Hilfiger, Calvin Klein, Anne Klein, Polo Ralph Lauren til spottpris.

Gammel 12-09-14, 20:22   #17
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, Marshalls har mye bra. Det finnes og en annen, hva heter nå den, da.

Gammel 14-09-14, 00:12   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Ja, Marshalls har mye bra. Det finnes og en annen, hva heter nå den, da.

TJ Max og Ross. (2 butikk kjeder)

Gammel 14-09-14, 09:20   #19
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Og så må man selvsagt kjøpe treningsklær på LuluLemon. De er dyre, men veldig bra kvalitet og passform.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-14, 10:01   #20
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

TJ Max og Ross. (2 butikk kjeder)

TJ Max jeg tenkte på, ja! Ross har jo også endel. Jeg har funnet mest på Marshalls.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.