Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Totalrenovering av bad og pris

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-14, 10:34   #61
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Totalrenovering av bad og pris

Blah. Det er støv i alle etasjer. Og jeg med ryggen min da. Og astmatikere er vi alle sammen.
Nå har han pigga i 2,5 timer. Håper den verste støvinga er over nå.
Det var ikke rent lite heller da. Godt jeg skal på behandling nå, så slipper jeg å se dette.

Gammel 23-09-14, 10:38   #62
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, nå kommer den verste tiden, hvor alt er bare grus og støv omtrent. Gi det en uke så har de kommet langt allerede.

Vi fikk jo pigget opp gulvet gjennom hele underetasjen så naboen skulle få lagt vannledningen under vår del av huset (vertikaldelt tomannsbolig), og det var virkelig helt ille når det stod på, men nå bare noen få uker etterpå er det allerede glemt. Nå bare gleder jeg meg til å få ordentlig gulv å gå på. Nå har vi betong med malepapp, haha.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 10:41   #63
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må le litt. Mannen la ut papp på gulvet i går, for å spare oss for mye slitasje, møkk og bøss. Det hjalp jo stort.

Nei, kokos, jeg tar med kidsa og flytter inn til deg en måneds tid.

Fra spøk til revolver - hvordan rengjør man dette enklest? Det blir kanskje gjørme eller sement om vi går på dette med vann?

Gammel 23-09-14, 10:47   #64
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Jeg må le litt. Mannen la ut papp på gulvet i går, for å spare oss for mye slitasje, møkk og bøss. Det hjalp jo stort.

Fra spøk til revolver - hvordan rengjør man dette enklest? Det blir kanskje gjørme eller sement om vi går på dette med vann?

Hehe, bare kom, her har vi hjerterom!

Vi kommer nok til å flytte til moren min når det verste står på om noen uker her i huset.

Jeg støvsugde alle flater godt før jeg vasket. Ble ikke sement eller gjørme.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 11:54   #65
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Vi er så mange at ingen har plass til oss. Det skorter rett og slett litt på hjerterommet.
Jeg stikker med alle barna på svømming i kveld, så har mannen som oppgave å gjøre rent mens vi er borte. Fin-fin fordeling.

Gammel 23-09-14, 15:04   #66
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Hos oss la de ut tykk papp og så plast over det igjen - og tapet det fast. Dette opp gjennom trapp og gjennom gangene osv.

Gammel 23-09-14, 17:26   #67
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Her hang han plast over døråpningen og åpnet vinduet nede en time ETTER han hadde begynt pigginga.
Nå har mannen tørket og vasket mens jeg og guttungen har vært på behandling, og det er langt fra bra. Sofaen støver ikke lenger da!

Gammel 23-09-14, 23:20   #68
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Fort kan det ikke gå, Malama, om dere skal rive alt slik jeg gjorde. Kan dere dusje hos familie en gang i blant?

Jeg vet ikke hvor omfattende det bi gjort her, men fort nok går det ikke, så vi må nok kombinere dusje hos familie og aller helst... reise bort?

Gammel 24-09-14, 00:17   #69
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Vi bodde borte i perioder da blokka vi bodde tidligere tvangsoppusset alle badene.

Men, en annen "morsom" sak. Vi bor i rekkehus og hovedvannrøret går inn i vår leilighet.
Røret lekker og er rustent. Det skal byttes, men det bør muligens byttes helt ut. Da må vi grave, og naboene som gjorde dette i fjor betalte 120 000 kr.
Dette blir da selvsagt delt på alle fire enheter.

Men det er mulig det holder med å bytte ut delen som er inne hos oss, men noe sier meg at det er tullete å ikke ta hele jobben først som sist?

Gammel 24-09-14, 21:23   #70
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Da er det bestemt. Vi bytter ut hele vannrøret, helt ut i skråningen. Rørleggeren kviet seg for å ta i det gjennomrustne greiene.
Gravearbeidet starter til uka, og prisen kommer på ca 100 000 kr totalt, og den summen deles på fire.

Gammel 25-09-14, 11:14   #71
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg vet ikke hvor omfattende det bi gjort her, men fort nok går det ikke, så vi må nok kombinere dusje hos familie og aller helst... reise bort?

Ja, se om du kan få det gjort om sommeren. Da er det uansett enklere å klare seg litt uten badet enn vinterstid.

Gammel 23-10-14, 13:32   #72
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Dette drøyer ut.

Jeg synes hele prosessen er slitsom. Jeg aner ikke når de kommer og de er dårlige til å gi beskjed.
Noen dager kommer de klokka 7. Noen dager klokka 10. Noen dager kommer de ikke i det hele tatt.

Denne uka skulle være de gjøre seg ferdig. Vi fikk beskjed om at det skulle komme noen hver dag denne uka.
Og hva skjer? Elektrikeren er her på mandag og bytter sikringsskap (og der hadde det svidd seg og vært skummelt varmt!!). På tirsdag kom snekkeren og jobbet 9 timer i strekk, uten pause, for han måtte bli ferdig den dagen.
Så kom onsdagen og mureren skulle komme. Det gjorde han ikke. Ikke kom han i dag heller.
Nå kom rørleggeren og skulle begynne med flisene, men det får de ikke gjort siden mureren ikke hadde vært her.
Så da kommer (forhåpentligvis) mureren i morgen, men da blir det ikke gjort noe mer før neste uke.

Greit nok at ting skjærer seg, men det er slitsomt når vi ikke vet noen ting.

Gammel 23-10-14, 14:20   #73
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Vi får ikke startet før i september, men da skulle vi få de helt for oss selv, så det ville gå raskere.

Jeg kjenner jo at 50 000 kr kunne vært greit å ha til andre prosjektet.

Jeg tror du kan ta en samtale med den du skrev kontrakt med. De snille som venter kommer bakerst i køen. Det er alltid noe ekstra som dukker opp hos håndverkere, kanskje de gjør to bad samtidig? Dere som er sensitive på støv er ekstra tjent med å få arbeidet fullført.

Vi havnet også på Comfort. Spenstig pris, men det er verdt det om ting går av seg selv.
Jeg er sykemeldt, så det blir jo hyggelig med litt selskap.

Gleder meg til de er ferdige om ca 5 uker! Badekar, nytt hobbyhjørne (vaskedelen ) . Aaaah. Glede!

Du betaler fullpris, og skal ikke forvente at jobben trekker ut, du bør komme i første rekke.

Gammel 23-10-14, 23:53   #74
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

De holder nok helt sikkert på med mange bad samtidig, det gjorde i alle fall "min" Comfort. Jeg fikk en plan av dem hvor det var krysset av for hvem som skulle komme hvilke dager. De fulgte den ikke til punkt og prikke, avtalte seg litt mellom, men ble ferdige på tiden.

Gammel 24-10-14, 00:03   #75
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Plan hadde jo vært fint! Så hadde man sluppet at man alltid var ferdig alle mann i god tid før kl 7.
Det blir nok bare en ukes tid forsinket, men uerfarne meg trodde ting skulle gå litt smidigere.

Gammel 24-10-14, 10:38   #76
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Jeg tror du kan ta en samtale med den du skrev kontrakt med. De snille som venter kommer bakerst i køen. Det er alltid noe ekstra som dukker opp hos håndverkere, kanskje de gjør to bad samtidig? Dere som er sensitive på støv er ekstra tjent med å få arbeidet fullført.

Du betaler fullpris, og skal ikke forvente at jobben trekker ut, du bør komme i første rekke.

Skriv klage - post eller mail - vis til kontrakten og at du betalte ekstra. Jeg mener huseiernes landsforbund kan gi råd, kansje du kan kreve avslag for forsinkelsen. http://www.huseierne.no/boligsporsma...lse-og-mangel/

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 14:25   #77
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Vi har kun betalt 50 000 kr foreløpig, så her er det vel rom for forhandling.

Mureren skulle komme i dag. Vel, det gjorde de ikke. Sjefen over alle sjefer er på ferie, så mannen har snakket med en annen fyr.

Tror neppe de blir ferdige til uka likevel.

Gammel 24-10-14, 14:28   #78
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har kun betalt 50 000 kr foreløpig, så her er det vel rom for forhandling.

Mureren skulle komme i dag. Vel, det gjorde de ikke. Sjefen over alle sjefer er på ferie, så mannen har snakket med en annen fyr.

Tror neppe de blir ferdige til uka likevel.

Skriftlig klage. Håper du har en ferdigdato i kontrakten. Hvis du klager skriftlig, kan du vise til at du har gitt de muligheten til å sette inn ekstra arbeidskraft og bli ferdig i tide. Hvis de i ettertid ikke klarer det.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 14:34   #79
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Nei, vi har ingen ferdigdato skriftlig. Kun muntlig. Det eneste skriftlige jeg har her hjemme, er prisoppsett for prosjektet.
Men det er et seriøst firma med godt rykte. Det skal sies at jeg trodde hele prosessen ville gå smidigere og ting ville fremstå mer profesjonelt.

Nå er ikke dette Comfort sin feil, egentlig, mer denne mureren de bruker.

Gammel 26-10-14, 13:26   #80
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urk, så kjedelig at det trekker ut. Jeg kjenner jeg mister litt gnisten i forhold til våre egne prosjekter. (16 kvm + 6 kvm bad, samtidig, pga røropplegg mellom etasjene).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.