Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-14, 22:24   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror aldri jeg har opplevd at alle har drukket vinen min ihvertfall, det er alltid noen som kjører eller ikke vil ha av en eller annen grunn. Jeg blir ikke sur av den grunn, men det er jo kjekkere jo flere som smaker på den, slik at vi har en felles referanse å snakke om?

Men er det da en middagsinvitasjon hvor det serveres vin eller er det et opplegg hvor man på forhånd vet at man skal diskutere nøye utplukket vin?

Gammel 23-09-14, 22:26   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men er det da en middagsinvitasjon hvor det serveres vin eller er det et opplegg hvor man på forhånd vet at man skal diskutere nøye utplukket vin?

Nja, vi gjør ikke dette så ofte (så ofte som jeg egentlig skulle ønske), så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. En mellomting, antakelig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:27   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Nja, vi gjør ikke dette så ofte (så ofte som jeg egentlig skulle ønske), så jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. En mellomting, antakelig.

Jeg var bare litt nysgjerrig, for med mine litt dårlig utviklede antenner kunne det vært forskjellen på hvor store anstrengelser jeg gjorde for å ha mulighet til å drikke vin.

Gammel 23-09-14, 22:30   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg var bare litt nysgjerrig, for med mine litt dårlig utviklede antenner kunne det vært forskjellen på hvor store anstrengelser jeg gjorde for å ha mulighet til å drikke vin.

Jeg noterer meg at jeg skal være langt tydeligere neste gang vi får gjester.

Gammel 23-09-14, 22:32   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Er det altså flaut og ukonfortabelt å spise sammen med en som velger å ikke drikke alkohol? Hæ?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 22:35   #6
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Er det altså flaut og ukonfortabelt å spise sammen med en som velger å ikke drikke alkohol? Hæ?

Ta i alle fall den tilpassa alkoholfrie varianten da tenker eg.

Gammel 23-09-14, 22:36   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ta i alle fall den tilpassa alkoholfrie varianten da tenker eg.

For å ikke gjøre deg ukomfortabel? Sorry, not gonna happen.

Gammel 23-09-14, 22:39   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Næsj.

Foreldrene mine er med i en vinklubb. De møtes hjemme hos hverandre og reiser på vinturer. Da blir det jo litt rart hvis ingen drikker vin. "Månedens tema er Chile! *Tar en slurk* Åh, den var jaggu full av tanniner! Ingen som vil smake? Nei? Nei, da skåler jeg med meg selv da. Skål!"

Gammel 23-09-14, 22:40   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Presiserer veldig at det jeg skrev over der var spøkefullt ment altså! :helgarderer seg:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.