|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Undre du deg? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
36 | 17,65% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
168 | 82,35% |
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når nokon ikkje drikk alkoholMen Niobe, kan du skjønne at det kan ødelegge følelsen av en kveld - eller ikke minst en gave, som det her var snakk om, hvis man helt overraskende ikke vil smake på halve gaven, som jo vinmenyen er? Det er jo ikke min sak om mannen min ikke vil ha forrett eller dessert, men det gjør jo at jeg heller ikke velger det. Det samme er det med god vin spesielt beregnet på god mat. Det har egentlig lite med alkoholen å gjøre, det er mer premisset som plutselig er endret.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol
Nei, jeg kan ikke forstår hvem i alle dager jeg evt. skulle delt en sånn kveld med, der det ville vært ødeleggende på noe som helst vis. Jeg antar jo at man i utgangspunktet gjør noe sånt med en person man setter pris på. Det skal vesentlig mer til for å ødelegge en kveld for meg, men jeg er også et nokså enkelt menneske.
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
Jeg ville blitt skuffet om jeg skulle gitt en slik middag i gave til noen jeg i utgangspunktet visste var interessert i mat og vin. Det ville ikke hjulpet det minste om vedkommende valgte juicemenyen, om det hjelper. Det ville føles som å ta med noen i operaen, og så gikk de i pausen fordi det ble for mye synging.
![]() |
#4 |
Shake it out!
|
Enig. Man inviterer jo ingen på syvretters med vinmeny om man vet de ikke er særlig interessert i mat og vin. Jeg hadde forventet at den jeg inviterte ga beskjed om det ikke passet. Før man satt der og skulle spise/drikke.
![]() |
#5 |
Prettiest mess ever seen
|
Men da har du jo helt andre forventinger til kvelden i utgangspunktet.
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
I alle tilfeller så kan aldri den avstanden bli så stor at jeg begriper at den blir et problem for noen. Virkelig ikke. Men der har du meg. Lykkelig uvitende!
![]() |
![]() |
#7 |
maler
|
Mens jeg da som sosial amøbe er opptatt av hvordan forventningene har oppstått, om man møter opp under like forutsetninger.
![]() |
#8 |
Prettiest mess ever seen
|
Det blir jo litt fiktivt, for på den ene siden er jo forutsetningen at dette er en man kjenner godt, og som vanligvis drikker. Mens Niobe harselerer ut fra sin situasjon, der jeg aldri hadde forventet at hun drakk i utganspunktet. Og hadde jeg skulle tatt med deg ut, hadde jeg helt sikkert avklart på forhånd hva premisset var. Jeg kjenner nok leger, tross alt.
![]() |
#9 |
maler
|
"Når har du vakt? Det vil bli servert vin".
![]() |
#10 |
maler
|
Det kommer jo litt an på om man er enig i hva som er premisset. Jeg hadde ikke nødvendigvis skjønt at det var vinpakke inne i bildet hvis ikke noen hadde sagt det på forhånd med store bokstaver til meg, jeg hadde kanskje også droppet å bestille det av hensyn til givers lommebok hvis det ikke ble bestilt til meg per default og jeg på forhånd visste at det var sånn det var. Og jeg er glad i vin, men er ikke så vant til sånne fancy menyer.
![]() |
|
|