Sv: Om å undre seg
I den andre tråden fikk jeg også inntrykk av at folk la veldig mye forskjellig i begrepet "å undre seg." I alkoholtråden tolket jeg det som om det ble spurt om man registrerte at andre ikke drakk alkohol, og det gjør jeg jo, om det er folk jeg kjenner som vanligvis drikker, og om det er såpass få på festen at man har oversikt over alle. Det at man registrerer at noen gjør noe annet enn det man selv gjør/ville ha valgt, er jo ikke det samme som at man fordømmer vedkommende og tror at ens eget valg er det eneste riktige? Noen ganger får jeg ikke med meg noe som helst, noen ganger registrerer jeg, noen ganger er ting såpass oppsiktsvekkende at jeg undrer meg (som i ke?) og noen ganger fordømmer jeg og Tenker i stor grad Mitt.
Jeg har jo vært her en stund og tenker at når det gjelder folk som stemmer Frp eller folk som av en eller annen grunn velger å kjøre med ungene sine usikret i bil, er det fryktelig få som er :zen: og :live and let live:, i alle fall av de som deltar i trådene. Jeg tror ikke et pøkk på at det finnes folk som aldri Tenker Sitt, men kan gjerne være med på at det finnes gradsforskjeller i hvorvidt man bruker mye av sin egen tid på å tenke på hva andre gjør. Selv tenker jeg mest på meg meg og mitt. Men det er visst heller ikke bra. 
|