Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvilken telefon skal jeg velge?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 08:44   #21
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken telefon skal jeg velge?

Jeg har hatt Samsung S2, S3 og S4, har Sony Z2 nå. Nye Sonytelefoner er i en helt annen klasse enn de gamle. Sony har også mye færre produsentspesifikke apper enn Samsung har hatt på de telefonene jeg har hatt tidligere, mulig at S5 er mer ok?
Begge telefonene er supre telefoner, så jeg kan ikke tro at det blir feil uansett hvilken av disse du velger.

Gammel 24-09-14, 08:46   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er HTC One som er greien.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 09:25   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sony!

Jeg er forelsket i min Z2. Det tok gode to uker, men så var jeg solgt og jeg skal ikke tilbake til iPhone eller sjekke ut Samsung igjen med det første. Sony er det beste jeg har prøvd til nå. Overlegen på mye, opplever jeg.

Gammel 24-09-14, 10:47   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter å ha sondert priser og litt idag, kikker jeg no på Sony xperia z1, eller Samsung galaxy 4. Blir en av dem sier lommeboken min Men: hvilken?

Gammel 24-09-14, 11:20   #25
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Event samsung galaxy 3 oppmot samsung 4. Er det en betydelig forskjell?

Gammel 24-09-14, 12:50   #26
Molly

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Både Z1 og S3 er to genrasjoner gamle, så de ville jeg droppet. Av de du nevner ville jeg altså valgt S4.
Hva er budsjettet?

Gammel 24-09-14, 13:04   #27
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er HTC One som er greien.

Jepp. Jeg er strålende fornøyd med min HTC One (M8). Jeg hadde HTC før også, og for meg har det blitt merket.

Gammel 24-09-14, 19:53   #28
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Jeg var egentlig mer fornøyd med min LG G2 enn jeg er med Sony Z2. Og hadde valgt LG G2 foran S4 (LG G2 er maskinvaremessig egentlig veldig lik S4 LTE+).

LG G2 er en del rimeligere enn S4. Og her betaler man nok for Samsung-navnet. LG G2 16GB for man vel for ca. 2500 kr, men S4 LTE+ 16GB blir nesten tusenlappen mer.

Synes Samsung også gjør mer "dill" programvaremessig enn LG her. Og LG G2 har en del bedre batteritid. Batteritiden var virkelig god på G2.

LG G3 blir ellers det som er mer å sammenligne med S5 og Z2.

Gammel 24-09-14, 20:26   #29
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Takk for svar. Budsjettet er minst mulig egentlig, max rundt 3-4000.

Gammel 24-09-14, 21:02   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Problemet med lg er at om glasset knuser kan man ikke bruke telefonen i det hele tatt. Ingenting virker. Jeg kunne ikke engang ta backup, for man må trykke på skjermen for å la pcen lese telefonen. Men jeg var veldig fornøyd med min g2 så lenge det varte. Nå er jeg tilbake på eple-telefon, og tror jeg holder meg til det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 10:49   #31
mrc

mrc sin avatar

Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Problemet med lg er at om glasset knuser kan man ikke bruke telefonen i det hele tatt. Ingenting virker. Jeg kunne ikke engang ta backup, for man må trykke på skjermen for å la pcen lese telefonen. Men jeg var veldig fornøyd med min g2 så lenge det varte. Nå er jeg tilbake på eple-telefon, og tror jeg holder meg til det.

Hva mener du her egentlig? At du ikke fikk autentisert tilkobling til pc-en når telefonen var ødelagt? Det burde være mulig å finne en mistet telefon, koble den til en maskin, og lese ut alt innholdet uten autentisering?

Backup er noe man tar jevnlig - automatisk. Ikke noe man egentlig skal trenge den dagen telefonen er ødelagt.

Hvis mn også får ødelagt touchlaget på en iPhone, kan man ikke koble den til en virkårlig maskin og ta backup. Nå er det så lenge siden jeg har brukt iTunes i kombinasjon med en iOS-enhet, men tenker at her også må man vel gjøre en autentisering - slik at man ikke bare kan laste data fra en låst telefon, selv om den har vært brukt mot maskinen tidligere. Mulig dog at man kan deaktivere en slik sjekk.

Gammel 25-09-14, 10:58   #32
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva mener du her egentlig? At du ikke fikk autentisert tilkobling til pc-en når telefonen var ødelagt? Det burde være mulig å finne en mistet telefon, koble den til en maskin, og lese ut alt innholdet uten autentisering?

Backup er noe man tar jevnlig - automatisk. Ikke noe man egentlig skal trenge den dagen telefonen er ødelagt.

Nei, det gikk ikke å koble til. Når jeg hadde LG'en kom det opp et spørsmål om PC'en fikk lov å lese innholdet (eller noe, husker ikke helt), og jeg måtte trykke på skjermen for å få se noe. Når skjermen tok kvelden kunne jeg jo ikke det. Godt mulig at det var jeg som hadde skrudd på en instilling på et tidligere tidspunkt altså. Visstnok kunne det gått ved å kjøpe en spesiell mus som man kunne koble til telefonen, men gadd ikke da jeg uansett fikk ny iPhone fra jobben.

På iphone går det jo fint så lenge man bruker sin egen maskin som allerede er autentisert, man må ikke trykke på noe for å synce med iTunes. Den eneste iPhonen jeg har vært borti med knust skjerm fungerte jo også etter at skjermen var knust, fikk bare litt glasskår i fingeren.

Det var ingen krise, bilder og sånt ble jo lastet opp til Google automatisk ettersom jeg tok dem, men litt kjipt alikevel, jeg tenkte jeg skulle ta kopi Just in case.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-14, 17:22   #33
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Nå ser jeg foresten at S5 er på tilbud. Hadde dere helt klart valgt den framfor S4? Og jeg velger nok å holde meg til Samsung.

Gammel 25-09-14, 19:00   #34
Molly

Molly sin avatar

Standard

Ja, ville valgt den nyeste.

Gammel 25-09-14, 21:28   #35
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Hvor er S5 på tilbud? Har knust skjerm på min S4 så vurderer å bytte siden det er så dyrt å bytte skjerm.

Gammel 26-09-14, 08:05   #36
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Hvor er S5 på tilbud? Har knust skjerm på min S4 så vurderer å bytte siden det er så dyrt å bytte skjerm.

Tilbud var kanskje ikke rette ordet fra min side, men prisfall? Uansett: Elkjøp har den feks til kr 4444 nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.